بازدید 4489

ابزار جدید اینستاگرام درخدمت تبلیغات و اطلاع‌رسانی

کد خبر: ۷۰۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 06 June 2017
مدرس دانشگاه سوره گفت: «استوری» اینستاگرام به ابزاری جدید  در خدمت تبلیغات در ایران تبدیل شده که از اولین های آن  می توان به تبلیغ یکی از بانکها در بخش استوری رامبد جوان مجری خندوانه  اشاره کرد.
 
مریم سلیمی در گفت وگو با تابناک گفت: در حال حاضر رامبد جوان با 5 میلیون و 600 هزار فالوور یا دنبال کننده ، در بخش استوری خود به تبلیغ یکی از بانکهای کشور اقدام کرده که خود یک گام جدید در تبلیغات به یاری شبکه های اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه بالا بودن تعداد دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی یک سرمایه عظیم برای دارندگان صفحات در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام محسوب می شود گفت: از این پس می توان منتظر آغاز تبلیغات از طریق  بخشهای استوری و لایو اینستاگرام بود.
 
سلیمی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی گرچه از لایو اینستاگرام استفاده کردند ولی کمتر به سراغ استوری برای تبلیغات انتخاباتی به خصوص  درانتخابات شوراها رفتند گفت: شبکه های اجتماعی به ویژه با ابزار نوینی که در اختیار مخاطبان قرار می دهند، فرصت مناسبی را برای انواع تبلیغات اعم از سیاسی ، تجاری و... فراهم می کنند که قطعا بخت بیشتر با کسانی خواهد بود که دنبال کننده بیشتری خواهند داشت یا برنده این رقابت باشند.
 
وی با اشاره به امکان انجام تبلیغات از طریق  استوری اینستاگرام گفت : از مزیتهای این کار امکان بازخوردگیری با میزان مشاهده و میزان علاقمندی مخاطبان به آن است.
 
وی یادآور شد: مدت عمر تبلیغات اعم از عکس یا ویدئو در بخش استوری 24 ساعت است چراکه به طور اتوماتیک بعد از 24 ساعت حذف می شود که قطعا تبلیغات در ابتدای هر روز قابل تمدید هستند.
 
سلیمی اضافه کرد: Story به معنای داستان است و هدف اولیه از ارائه آن در اینستاگرام اشتراک گذاری اتفاقات زندگی هر فرد در یک روز با فالوورهایش است که البته این بخش با نگاههای تبلیغاتی و... نیز مورد توجه و استفاده قرا رگرفته است.
 
وی با بیان اینکه این نوع امکانات دریچه های نوینی را به روی روابط عمومی ها می گشاید گفت: بهتر است روابط عمومی با ایجاد بخش تحقیق و توسعه ارتباطی در واحدهای خود، امکان رصد این تحولات نوین ارتباطی و بهره گیری از آن را برای خود فراهم کنند.
 
این مولف و مدرس اینفوگرافیک یادآور شد: تا پیش از این روابط عمومی ها در جهان به درک اهمیت یاری گرفتن از ستاره ها و افراد با فالوورهای بیشتر پی برده بودند و از این امکان بهره می گرفتند از این جمله، کمک گرفتن روابط عمومی ها از افراد دارای فالوورهای بیشتر در پینترست بود که از آنها می خواستند تا تبلیغات یا حتی اینفوگرافیکهای خود را این افراد پین کنند و این حرکت امکان مشاهده این اینفوگرافیک را توسط مخاطبان و کاربران افزایش می داد.
 
این پژوهشگر ارتباطی گفت: در حال حاضر استوری تلاش مجددی است برای یاری گرفتن روابط عمومی ها از افراد مرجع یا با فالوورهای بیشتر برای تبلیغات، اطلاع رسانی و.... است.
 
مولف کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان  گفت: گرچه اولین گامها با نگاه تبلیغی برداشته شده ولی همین استوری می تواند فرصتی برای انتشار اینفوگرافیکها و موشن اینفوگرافیکهای بسیار با اهداف اطلاع رسانی ، هشدار دهی و... باشد که خود فرصتی عالی برای رسانه ها و روابط عمومی هاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر