بازدید 6741

جاسوسی ویژه «سیا» از ایران

کد خبر: ۷۰۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 03 June 2017
منابع خبری بامداد شنبه گزارش داده‌اند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمانی جدید را با مأموریت گردآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به ایران تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با نقل این خبر از قول مقام‌های آمریکایی این تصمیم را نشان دهنده تصمیم ترامپ برای قرار دادن ایران در اولویت‌های اصلی جاسوسان آمریکایی تعبیر کرده است.

«مرکز مأموریت ایران» قرار است به منظور تجمیع توانمندی‌های سیا و انجام همکاری‌های جمعی از جمله عملیات‌های مخفیانه در خصوص ایران، تحلیلگران، پرسنل مربوط به عملیات و متخصصان را از سراسر بخش‌های سیا گردهم بیاورد. این مرکز، از این لحاظ شبیه «مرکز مأموریت کره» است که سیا ماه گذشته آن را برای رصد تلاش‌های کره شمالی جهت ساخت موشک‌های دور برد هسته‌ای تشکیل داد.

سیا علناً تشکیل این مرکز را اعلام نکرده است. این سازمان در پاسخ به درخواست وال‌استریت‌ژورنال از اظهارنظر خودداری کرده است.

«مایک پامپئو»، رئیس سیا از زمان حضور در کنگره به ابزار دیدگاه‌های افراطی درباره ایران شهرت دارد. مقام‌های آمریکایی تشکیل این مرکز جدید را انعکاسی از تأکید پامپئو بر تهدید ادعایی ایران می‌دانند.

سیا قبلاً تحلیلگران و پرسنل عملیات خود را برای بحث و تبادل نظر در خصوص ایران در اتاقی به نام «خانه پارس» زیر یک سقف گرد آورده بود. این مرکز بعدا به یک بخش منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شد.

اما مقام‌های فعلی و قبلی آمریکا می‌گویند مجزا کردن «مرکز مأموریت ایران» به عنوان یک نهاد جدید و مجزا شاهدی است که نشان می‌دهد سیا و کاخ سفید اهمیت ایران را به عنوان یک هدف جاسوسی افزایش داده و آن را در کنار کشورهای نظیر روسیه و کره شمالی به یکی از اولویت‌های فعالیت‌هایشان تبدیل کرده‌اند.

پامپئو، «مایکل دی‌آندرا» را به عنوان رئیس این سازمان جدید منصوب کرده است. «دی‌آندرا»، قبلاً سرپرستی برنامه حملات پهپادی آمریکا را به عهده داشته است.

انتصاب «مایکل دی‌آندرا» به ریاست سازمانی با هدف تمرکز ویژه بر ایران را اولین بار روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز جمعه گزارش داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان