بازدید 4810

سه ایالت آمریکا به توافق پاریس پایبند می‌مانند

کد خبر: ۶۹۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 02 June 2017
تارنمای هیل نوشت: فرمانداران ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن و نیویورک به طور مشترک اعلام کردند که به توافق پاریس پایبند می مانند.

به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی هیل نوشت: فرمانداران ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن و نیویورک که یک پنجم اقتصاد آمریکا را در اختیار دارند گفتند که به رغم اعلام ترامپ مبنی بر خروج ایالات متحده از توافق پاریس، آن ها به این توافق پایبند می مانند.
 
«جری براون» فرماندار کالیفرنیا در بیانیه مشترک با دو فرماندار دیگر گفت: اینکه ترامپ می گوید تغییرات آب و هوایی فریبی بیش نیست دقیقا برخلاف نظرات علمی در سطح جهان است.
 
وی با بیان اینکه مبارزه با واقعیت راهبرد درستی نیست، افزود: اگر ترامپ می خواهد در این تلاش انسانی خطیر غایب باشد، کالیفرنیا و دیگر ایالت ها از حرکت بازنخواهند ایستاد.
براون و «جی اینسلی» فراماندار واشنگتن در کنفرانس آب و هوایی پاریس در سال 2015 که منجر به توافق پاریس شد شرکت داشتند.
 
ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن و نیویورک در سیاست های انتشار گازهای گلخانه ای از پیشروترین ها هستند و قصد دارند در مبارزه با تغییرات آب و هوایی در سطح جهانی پیشگام باشند.
 
اینسلی گفت: تصمیم امروز ترامپ همه مسئولیت را به دوش ایالت ها و شهرهای آمریکا انداخت.
 
همچنین «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک ترامپ را متهم کرد که جایگاه رهبری را به دیگر کشورها واگذار می کند و گفت که قرار است فرمانی را درخصوص تغییرات آب و هوایی امضا کند.
 
فرمانداران این سه ایالت که تحت عنوان «اتحاد آب و هوایی ایالات متحده» هم پیمان شده اند، در حالی این اظهارات را عنوان کردند که روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه ای گفت که ایالت های این کشور در غیاب دولت مرکزی نیز راه توافق پاریس را ادامه خواهند داد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر