بازدید 24373
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «دلایل افزایش نرخ گوشت گوسفند» تا «۱۰ شهر گران برای مستأجران»

این پیمانه موضوعاتی همچون عقبگرد شاخص به کانال ۸۰ هزار واحد، سکه طرح جدید گران شد، نا اطمینانی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا، شروع هفته با رشد 32 ریالی دلار در کانال 3700 تومان رقم خورد، ارزانی مرغ در راه است و آماری عجیب از مصرف مازاد خرما را در بر دارد.
کد خبر: ۶۹۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 28 May 2017
از «دلایل افزایش نرخ گوشت گوسفند» تا «۱۰ شهر گران برای مستاجران»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون عقب گرد شاخص به کانال ۸۰ هزار واحد، سکه طرح جدید گران شد، نا اطمینانی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا، شروع هفته با رشد 32 ریالی دلار در کانال 3700 تومان رقم خورد، ارزانی مرغ در راه است و آماری عجیب از مصرف مازاد خرما را در بر دارد.


عقبگرد شاخص به کانال ۸۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه ششم خرداد ماه 96 با افت 225 واحدی به رقم 80 هزار و 921 واحد رسید. دیگر شاخص های منتخب بازار نیز روندی نزولی را ثیت کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 76 واحدی به رقم 27 هزار و 432 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 93 واحد افت، عدد 17 هزار و 608 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 73 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 717 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 398 واحدی به رقم 88 هزار و 359 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با کاهش 127 واحدی به رقم 55 هزار و 883 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افت 660 واحدی، عدد 180 هزار و 910 واحد را به نمایش گذاشت.

از «دلایل افزایش نرخ گوشت گوسفند» تا «۱۰ شهر گران برای مستاجران»

سکه طرح جدید گران شد

در جریان معاملات روز شنبه بازار آزاد تهران، بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۴۱۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان رسید. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان، نیم سکه ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۷۱ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۵ هزار تومان است.

نا اطمینانی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا

تازه ترین بررسی و نظرسنجی پلاتز حاکی است که روند کلی قیمت طلا در هفته آینده چندان مشخص نیست و این در شرایطی است که طلا برای حفظ روند صعودی خود در روزهای اخیر تلاش زیادی را آغاز کرده است. به نقل از سایت طلا، شرکت کنندگان در نظرسنجی پلاتز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1240 تا 1280 دلار در روزهای آینده در نوسان خواهد بود. هفته گذشته نیز شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کردند که قیمت طلا در محدوده 1240 تا 1290 دلاری در نوسان است. به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نوسانات شاخص ارزش دلار خواهد بود.
 
جونی توز تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه گذاری یو بی اس تأکید کرد: یک عامل مهم و تأثیرگذار بر افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر رشد تقاضای فیزیکی است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تأثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و تنش های داخلی در آمریکا نیز عامل مهم و موثری برای نوسانات قیمت طلا به شمار می رود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تأثیر زیادی بر روند قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

آغاز هفته با رشد 32 ریالی دلار در کانال 3700 تومان رقم خورد

در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 32 ریال نسبت به پایان هفته گذشته، به قیمت 37 هزار و 347 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 72 ریال نسبت به روز پنج شنبه، به رقم فروش 41 هزار و 753 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات 10 هزار و 229 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پنجشنبه گذشته، 12 ربال ارزان تر فروخته شد.

از «دلایل افزایش نرخ گوشت گوسفند» تا «۱۰ شهر گران برای مستاجران»

دلایل افزایش نرخ گوشت گوسفند

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، از افزایش قیمت گوشت گوسفند در بازار خبر داد. به گزارش شبکه خبر، علی اصغر ملکی با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفند تا 42 و 43 هزار تومان در بازار افزود: کاهش عرضه دام زنده در بازار، سبب افزایش قیمت گوشت گوسفند است.
 
وی با انتقاد از کشتار گوسفند ماده ادامه داد: این رویه دلیل کم شدن دام زنده در بازار است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی عدم تمایل دامداران به عرضه دام را دلیل دیگر کاهش دام زنده و افزایش قیمت گوشت دانست و گفت: افزایش قیمت دام زنده سبب افزایش قیمت گوشت گوسفند در بازار می شود. ملکی مصرف روزانه استان تهران را 13 تا 14 هزار راس دانست و ادامه داد: در این ایام این رقم به 18 تا 19 هزار راس می رسد. او با اشاره به اینکه توزیع گوشت وارداتی سبب کنترل قیمت گوشت گوسفندی در بازار می شود، افزود: این گوشت ها تا الان باید به دست مردم می رسید، که متأسفانه تأخیر داشته است.

ارزانی مرغ در راه است

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۹۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۶۵۰ تومان، تحویل درب واحد‌های صنفی ۷ هزار تومان و خرده فروشی ۷ هزار و ۷۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی امتناع عرضه از سوی مرغداران و عرضه مرغ با نرخ دلخواه به کشتارگاه را دلیل اصلی نوسانات قیمت طی روزهای اخیر در بازار دانست و تصریح کرد: البته با کاهش تقاضا طی روزهای آتی در بازار پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ در بازار کاهش یابد.

آماری عجیب از مصرف مازاد خرما

دبیر انجمن خرمای ایران با بیان اینکه در حال حاضر تولید خرما در کشور یک‌ میلیون تن و مصرف داخلی 600 هزار تن است، اظهار داشت: از مجموع تولید 400 هزار تن مازاد بر نیاز مصرف داخلی است. وی گفت: از این میزان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن صادر می‌شود و بقیه به مصرف خوراک دام می‌رسد. موسوی با اشاره به «افت شدید قیمت خرما در فصل برداشت» اظهار داشت: سال گذشته بهترین خرما (مضافتی بم) در کشور یک‌هزار و 500 تا دو هزار تومان از کشاورزان خریداری شده است. دبیرکل انجمن خرمای ایران با اشاره به اینکه در بازار همان خرما به‌وسیله دلالان با قیمت 20 هزار تومان به مردم فروخته می‌شود، افزود: با وجود سختی‌های فراوان کار کشاورزی به‌ جای اینکه بیشترین سود کار به کشاورزان زحمتکش برسد این دلالان و واسطه‌ها هستند که بیشترین سود را می‌برند.

افت قیمت سنگ آهن ادامه دارد

متوسط شاخص قیمت پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین ۵۹.۰۵ دلار هر تن خشک سی اف آر چین شده که آخرین بار ۱.۶ دلار هر تن افت داشت. این شاخص قیمت از ۲۴ اکتبر ۲۰۱۶  که ۵۹.۶۵ دلار بوده کمتر از ۶۰ دلار  هر تن خشک نشده بود. قیمت قرارداد سواپ سنگ آهن ماه ژوئن در بورس سنگاپور نیز ۱.۱۰ دلار افت داشته ۵۹ دلار هر تن خشک شد. تقاضا رو به کاهش است که به دلیل افزایش عرضه در بازار نقدی و بنادر می باشد. این هفته در چین تعطیلات فستیوال قایق اژدها در راه است از این رو شاید بعد از آن خریدها بهتر شود ولی لزوما به معنای رشد قیمت نخواهد بود.

پروازهای بریتیش ایرویز لغو شد

شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» صبح روز شنبه همه پروازهایش را از فرودگاه های بین المللی هیترو لندن و گاتویک به دلیل آنچه را بروز مشکل در سامانه رایانه ای اش خوانده است، لغو کرد. به گزارش ایرنا، شرکت بریتیش ایرویز روز شنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد مشکل پیش آمده در انگلیس، بخشی از یک مشکل سراسری برای این شرکت است. هواپیمایی بریتیش ایرویز گفته که این مشکل سراسری ناشی از بروز اختلال در سامانه های رایانه ای این شرکت بوده است. بریتیش ایرویز بابت آنچه آن «قطع سامانه های فناوری اطلاعات» خوانده، عذرخواهی و اعلام کرده به دنبال حل این مسئله است. در همین حال این شرکت گفته است شواهدی که حاکی از اینکه این مشکل ناشی از یک حمله سایبری باشد، وجود ندارد. در همین حال بروز این مشکل سبب تشکیل صفوف طویل در داخل فرودگاه های هیترو و گاتویک و تاخیرهای طولانی برای مسافران شده است. این مشکل در حالی روی می دهد که با توجه به تعطیل بودن روز دوشنبه در انگلیس، بسیاری از مردم این کشور راهی سفر هستند.

ده شهر گران برای مستاجران

هزینه مسکن در همه جای دنیا بیشترین سهم از درآمد افراد را به خود اختصاص می ‏دهد و فرقی ندارد که فرد کجای جهان زندگی کند. با نگاهی به میانگین اجاره ‏بهای آپارتمان‏ های دو خوابه در بزرگ‌ترین شهرهای جهان اما متوجه می‏ شویم که رقم اجاره‌ بهای آپارتمان دو خوابه در شهرهای بزرگ جهان بسیار متفاوت است و طیفی را از ماهانه 300 دلار در بنگلور هندوستان تا بیش از 3400 دلار در سانفرانسیسکوی آمریکا در بر می‏ گیرد. در گزارشی که دویچه بانک آلمان در زمینه هزینه‏ های زندگی در سال 2017 تهیه کرده و در آن از داده‏های سایت «اکسپاتیستان» که هزینه زندگی را در ماه آوریل سال جاری میلادی در بیش از 200 کشور جهان بررسی می‏ کند استفاده شده است، رتبه‌بندی جدیدی از شهرهای بزرگ جهان در زمینه هزینه مسکن منتشر شده است. به گزارش بیزینس اینسایدر، دویچه بانک آلمان هزینه ماهانه به دلار آمریکا برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه در نزدیک به 50 شهر بزرگ جهان را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش که ششمین گزارش منتشر شده از سوی دویچه بانک در مورد هزینه‏های زندگی در سال 2017 است، شهر سانفرانسیسکو در آمریکا با میانگین اجاره ماهانه 3،449 دلار برای یک آپارتمان دو خوابه متوسط، گران‌ترین شهر جهان در حوزه مسکن معرفی شده است که البته این رقم در مقیاس سالانه تغییری نداشته است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 4،817 دلار آمریکاست. به نقل از دنیای اقتصاد، میانگین هزینه اجاره‏نشینی در تهران و نسبت آن به متوسط درآمد و هزینه ماهانه خانوارها نشان می‏ دهد: سهم اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار در تهران،‏ بیش از 65 درصد است. فهرست 10 شهر صدرنشین در این رتبه‏بندی ارائه شده از سوی دویچه بانک به همراه رتبه، نرخ اجاره‌بهای یک خانه متوسط دو خوابه در آنها، تغییرات سالانه این نرخ و متوسط درآمد یک فرد در هر یک از این شهرها در جدول ارائه شده است.

از «دلایل افزایش نرخ گوشت گوسفند» تا «۱۰ شهر گران برای مستاجران»



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
دستت درد نكنه حالا چرا تهران رو نذاشتي ترسيدي رتبه اول بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر