بازدید 2012

وعده‌های جهانگیری برای سومین مناظره

کد خبر: ۶۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 10 May 2017
معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: در مناظره دوم تغییر استراتژی ندادم بلکه تغییر تاکتیک دادم که دوستان یکدفعه موتور نسوزانند و در مناظره سوم همانی که هستم ظاهر می‌شوم.

اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی راجع به موضاعاتی که قصد دارند در مناظره سوم مطرح کنند، گفت: موضوعات خاصی است که در جلسات قرار است بگوییم یکی از این موارد موضوع اقتصاد است امیدوارم هم صدا و سیما سوال‌هایی مطرح کند که واقعا سوال اصلی اقتصادی باشد و مرتبط با مسائل اصلی توسعه کشور و مردم باشد و هم کاندیداها بصورت شفاف راجع به آنها صحبت کنند من به هر حال برای هر حالتی آمادگی دارم دوستان اگر در بحث اصلی توسعه‌ای ورود کنند ما در همان زمینه با آنها بحث می‌کنیم اگر رفتند در جاده خاکی جلوشان را می‌گیریم.

معاون اول رییس جمهور در پاسخ خبرنگاری در رابطه با حضور کمرنگ در مناظره دوم گفت: تغییر استراتژی ندادم بلکه تغییر تاکتیک دادم که دوستان یکدفعه موتور نسوزانند و در مناظره سوم همانی که هستم ظاهر می‌شوم.

او افزود: برای یک سیاست‌مدار در این رده هیچ چیز مهمتر از صداقت و راستگویی با مردم نیست. ما در منطقه خودمان دیدیم که رییس‌جمهور اسبق آمریکا یک دروغی را به مردم خودش و مردم دنیا گفت که در عراق سلاح کشتار جمعی است و بر مبنای این دروغ به عراق حمله کردند. در منطقه چند گروه تکفیری و ترروریستی درست شده است و مردم عراق آرامش پیدا نکردند و رییس جمهور آمریکا گفته آن دروغ ۶۰۰۰ میلیارد به مردم آمریکا خسارت زد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: در این رده حرف غیر‌واقعی زدن به مردم خیلی خسارت می‌زند مردم باید تشخیص دهند کسی که حرفی می‌زند صادقانه است یا نه. بودجه دو طرف دارد منابع و مصارف وقتی شما می‌گویید من این مقدار پول می‌دهم باید در طرف منابع بگویید این پول از کجا می‌آید یا در طرف هزینه بگویید چه هزینه‌هایی هست که من می‌توانم آن را کاهش دهم.

جهانگیری در پاسخ به خبرنگار ایلنا در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها مدعی شدند شما حکم انفصال از خدمت گرفتید، گفت: من یک بار گفتم اگر یک نکته خاکستری در زندگی من پیدا کردند، مطرح کنند من دستشان را می‌بوسم اصلا به دستگاه قضایی یا هرجای دیگر خواستید اطلاع دهید. یکی از نعمت‌هایی که خدا به مسئولانی که مستمر هستند می‌دهد این است که یک دوره کنار بروند و مخالفان آنها سر کار بیایند و شروع به شخم زدن کنند. اینها هر چقدر شخم زدند که بتوانند یک نقطه در زندگی من و فرزندانم پیدا کنند نتوانستند آمدند یک حکم جعلی در دیوان محاسبات پیدا کردند و دادستان و رییس دیوان گفتند اصلا چنین حکمی وجود خارجی ندارد و از کسانی که این ادعا را کردند قصد شکایت ندارم.

او افزود: فعلا قصد انصراف و کناره گیری از انتخابات را هم ندارم.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا اموال و دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام کرده است یا خیر اظهار داشت: پنج – شش بار تا حالا لیست اموال خودم را اعلام کرده‌ام.

 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا به مردم هم اعلام کرده‌اید، گفت: مگر شما به مردم اعلام کرده‌اید به هر حال برخی اطلاعات مربوط به زندگی خصوصی اشخاص است مگر هرکسی که کاندید شد قرار است بیاید جار بزند که مردم من این‌ها را دارم اینها سنت‌هایی است که گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: ما باید ببینیم این سنت اخلاقی است یا خیر مردم بدانند خانه من ۲۰۰ متر یا ۳۰۰ متر است چه تاثیری دارد اعلام دارایی را از آن جهت می‌گویند که لیست اموال به قوه قضاییه ارائه شود که آنها بررسی کنند که دارایی من مسئول قبل از مشغول به کار شدن چقدر بوده و بعد از آن چقدر شده، ببینند در دوره مسئولیت من اموالم به صورت غیر طبیعی افزایش پیدا کرده یا خیر و اگر تخلفی صورت گرفته برخورد کنند.

جهانگیری تصریح کرد :همین آقای شهردار معاونان و شهردارهای کلان شهرها طبق قانون که مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را  در دی ماه تصویب کرد به اضافه مجموعه دیگر از مدیران که در قانون اساسی به آنها اشاره‌ای نشده بایستی لیست اموال خود را ارائه کنند حالا باید بینیم از دی ماه تا حالا آیا اینها لیست اموال خود را داده‌اند یا خیر این رویه درست است که معلوم شود چی به چی هست و به آن رسیدگی بشود.

او در پاسخ به این سوال که برخی افراد و گروه‌ها سعی می‌کنند که فضای انتخابات به سمت رادیکالیزه شدن پیش ببرند گفت: ما باید تلاش کنیم که این اتفاق صورت نگیرد و فضای انتخابات آرام و سالم باشد، ما نیازمند این هستیم در یک فضای پر شور آرام و بی تنش انتخابات خوبی برگزار کنیم حضور مردم برای جمهوری اسلامی در مقطع فعلی نیاز است.

جهانگیری در پاسخ به اینکه آیا با آقای خاتمی دیدار داشته و بعد از مناظره‌ها با اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دیداری کرده اظهار داشت: من ده‌ها بار با آقای خاتمی دیدار داشتم اما بعد از کاندید شدنم در انتخابات ریاست جمهوری دیداری با اعضای شورای سیاسگذاری نداشته‌ام.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی