بازدید 6578

نرخ گوجه فرنگی کاهشی شد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با ورود گوجه فرنگی کازرون، نرخ گوجه به نسبت هفته‌های اخیر با کاهش ۳۰ درصدی در بازار روبرو شده است.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ 07 May 2017
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با ورود گوجه فرنگی کازرون، نرخ گوجه به نسبت هفته‌های اخیر با کاهش ۳۰ درصدی در بازار روبرو شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از نخستین روزهای سال قیمت گوجه فرنگی با نوساناتی همراه بود که البته این ماجرا خیلی غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد چرا که همه ساله به دنبال عدم رعایت قانون الگوی کشت پروسه گرانی و ارزانی محصولات کشاورزی تکرار می‌شود.

طی هفته‌های اخیر در پی کمبود عرضه نسبت به تقاضا نرخ گوجه فرنگی در بازار سر به فلک کشیده بود به طوریکه در مغازه‌های سطح شهر بالاتر از ۷ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

حال برای اطلاع از آخرین وضعیت بازار به سراغ مسئولان مربوطه رفتیم:

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی از کاهش نرخ گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با ورود گوجه فرنگی کازرون نرخ آن به نسبت هفته‌های اخیر با کاهش ۳۰ درصدی در بازار روبرو شده است.

به گفته وی در حال حاضر نرخ هر کیلو گوجه فرنگی ۳ الی ۴ هزار تومان است.

مهاجران با اشاره به پیش بینی وضعیت قیمت طی روزهای آتی در بازار بیان کرد: طی هفته‌های آتی با فراوانی عرضه از نقاط دیگر اعم از دزفول پیش بینی می‌شود که قیمت به کمتر از هزار تومان برسد.

رعایت قانون الگوی کشت امری ضروری است

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی بیان کرد: با توجه به کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی قیمت گوجه فرنگی نسبت به روزهای اخیر تا حدی بحران این محصول در بازار فروکش کرده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوجه فرنگی در عمده فروشی حدود ۲ هزار تومان است، افزود: با این وجود با حداقل ۲۵ درصد سود با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان باید در خرده فروشی‌ها به فروش رسد از این رو از مسئولان امر تقاضا داریم با اعمال نظارت‌های دقیق در بازار از سودجویی متخلفان جلوگیری نمایند.

شادلو ادامه داد: در مواقعی که بازار محصولات کشاورزی با نوساناتی همراه است از مردم تقاضا داریم که برای جلوگیری از تشنج قیمت‌ها و تعدیل بازار خرید خود را روزانه انجام دهند.

به گفته وی گرچه حداکثر سود میوه فروشان به سبب افت بار و فساد پذیری میوه ۲۵ درصد است، اما در شرایطی که بازار با کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها روبروست، انتظار می‌رود که مغازه داران سود کمتری دریافت نمایند تا نگرانی‌ها به حداقل کاهش یابد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به ضرورت قانون الگوی کشت در بخش زراعت تصریح کرد: افت و خیز قیمت محصولات کشاورزی در بازار به شرایط تولید و عرضه باز می‌گردد از این رو رعایت قانون الگوی کشت برای پایداری تولید و ثبات قیمت‌ها امری الزامی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر