بازدید 4002

ترکیه خواستار لغو تمام تحریم‌ها ازسوی روسیه شد

کد خبر: ۶۹۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 04 May 2017
رئیس جمهور ترکیه خواستار لغو تمام تحریم‌های روسیه علیه این کشور برای تکمیل عادی‌سازی روابط دوجانبه شد.

به گزارش فارس به نقل از تاس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر خود به شهر سوچی روسیه اعلام کرد: اگر ما بخواهیم حجم روابط دوجانبه تجاری را به 100 میلیارد دلار در سال برسانیم باید بلافاصله تحریم‌های روسیه علیه ترکیه لغو شود.

وی ادامه داد: ما واقعا دوست داریم که این اتفاق بیفتد و به همراه پوتین تلاش خواهیم کرد تا موانع پیش رو حل شده و روابط دو کشور به سطوح گذشته بازگردد. اردوغان قرار است در شهر سوچی با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

اردوغان در مصاحبه خود اعلام کرد: تحریم‌های روسیه علیه ترکیه یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه روابط اقتصادی دوجانبه است.

وی ادامه داد: وزرای دولت ترکیه پیش‌تر موضوع لغو تحریم‌ها را با همسایگان روس خود مطرح کردند و من نیز این موضوع را با پوتین درمیان خواهم گذاشت و لغو محدودیت‌های موجود مهمترین شرط برای رساندن حجم روابط تجاری دو طرف به 100 میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه همچنان تراز تجاری دو کشور به نفع روسیه است ترکیه به دنبال توازن بیشتر تجاری و همچنین همکاری اقتصادی با روسیه است.

اردوغان همچنین خواستار لغو روادید ورود اتباع ترک به روسیه شد. در ماه مارس ترکیه به درخواست روسیه تعرفه واردات گندم از این کشور را کاهش داد اما کشاورزان ترک هنوز نسبت به تداوم اعمال محدودیت واردات محصولات کشاورزی به روسیه از سوی دولت این کشور معترض هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی