بازدید 5592

مجید انصاری: روحانی، کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان

کد خبر: ۶۹۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 02 May 2017
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه روحانی به خوش‌حافظگی و تسلط بر آمار معروف است، گفت: کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات آقای روحانی است.

به گزارش تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام مجید انصاری بعد‌از‌ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با یادآوری اینکه "در آستانه برگزاری انتخابات در کشور هستیم"، اظهار‌ داشت: قرار است هزاران نفر از اعضای شوراهای شهر و روستا و دومین شخصیت رسمی کشور 29 اردیبهشت‌ماه امسال انتخاب شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و ایرانمنش از شهدای معلم و شاخص استان کرمان گفت: یکی از دست‌آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، آزادی بود و در پرتو آزادی رأی مردم معنی پیدا کرد. انقلاب اسلامی "آزادی" را به‌عنوان حق سلب‌شده مردم دوباره به آنها برگرداند، در طول 38 سال گذشته ایران رکورد برگزاری انتخابات و کسب آرای مردمی را پشت سر گذاشته است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با ابراز اینکه در این ایام فرصتی است که دولت مستقر در کشور خدمات انجام‌شده را بیان کند، خاطر‌نشان کرد: طبعاً انتقاداتی وجود دارد که البته پاسخ داده می‌شود و راه‌حلی هم ارائه می‌دهیم. انتظار همه مردم از کاندیداها در مسابقه سیاسی این است که بر مدار اخلاق و قانون حرکت کنیم و اقتضای نظام هم همین است، کاندیداها باید برنامه خود را برای اداره بهتر کشور ارائه دهند و نقد منصفانه کنند.

وی با اظهار اینکه مردم ایران، مردمی هوشمند و فکور هستند که بعد از استماع نظرات، تصمیم خود را می‌گیرند، افزود: در شرایط خاصی در دنیا و منطقه به‌سر می‌بریم و کشورهای همسایه درگیر تنش‌ها و اقدامات تروریستی استکبار هستند.

انصاری با اشاره به اینکه بدخواهان جمهوری اسلامی ایران با انواع تبلیغات سوء، قصد دارند مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شکل نگیرد و مردم باید بدانند که اقتدار ملی در گروی مشارکت حداکثری آنها در حضور پرشور در انتخابات است.

وی با بیان اینکه جای تأسف دارد که برخی کاندیداها بر تخریب مدار امید در جامعه صحبت می‌کنند، گفت: اگر رسانه‌های بیگانه را رصد کنیم، مشاهده می‌شود که از برخی سیاه‌نمایی‌ها چگونه نهایت استفاده را می‌کنند که باید مراقبت شود. اصحاب رسانه باید در جهت ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تلاش بیشتری کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با ابراز اینکه رئیس‌جمهور در ابتدای دولت قول داد که منشور حقوق شهروندی را منتشر کند و در همان 100 روز اول هم این اتفاق افتاد، افزود: این منشور نیازمند جمع‌بندی و جمع‌آوری نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران بود که در نتیجه در آذر‌ماه سال گذشته با جلسات طولانی شخص رئیس‌جمهور متن نهایی تهیه و در همایشی رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه بخش‌نامه حقوق شهروندی به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و برای پیگیری اجرایی آن دستیار ویژه از طرف رئیس‌جمهور انتخاب شده است، اظهار داشت: حقوق شهروندی مجموع حقوقی از امنیت، شغل، تغذیه، کرامت وغیره است که شهروندان در کشور دارند و هدف آن است که مردم حقوق خود را بدانند و مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید به‌دنبال کاندیدای اخلاق‌مدار باشند، افزود: برخی سعی می‌کنند تا فضای جامعه را دوقطبی کنند و مردم را نسبت به وضع موجود مأیوس و در نهایت خود را فرشته نجات کشور معرفی کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر‌ اینکه چه‌کسی کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان است، گفت: کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات آقای روحانی است و جهانگیری هم از فعالان سیاسی و برجسته جریان اصلاح‌طلب است. کاندیداتوری جهانگیری بنا به تأکیدات بزرگان اصلاحات بوده است.

انصاری در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه "چرا آمار را آقای جهانگیری عنوان می‌کنند و آیا رئیس‌جمهور از آمار دولت بی‌اطلاع است؟" عنوان کرد: قطعاً رئیس جمهور فعالی مثل روحانی همه آمار را در اختیار دارد و اصلاً در این زمینه کم‌اطلاع نیست. این‌گونه نیست که او اطلاعات اولیه را از فرد دیگری بگیرد؛ وی قدیمی‌ترین مدیر کشور بوده و مدیریت وی در کانون مدیریت‌ها یعنی پست‌های مهم کشوری بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرمانده مستقیم تیم اقتصادی دولت شخص آقای روحانی است که دوشنبه و پنجشنبه‌ها جلسات طولانی‌مدت برگزار می‌کند، افزود: همین فرماندهی سبب شد تا تورم 44درصدی به 8 درصد برسد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که معاون اول رئیس‌جمهور نیز به‌عنوان بخش اجرایی کار، به آمار دسترسی داشته باشد، خاطر‌نشان کرد: آقای روحانی به خوش‌حافظگی و تسلط بر آمار معروف است و از نقاط قوت دولت تدبیر همین است که معاون اولش در مقایسه با سایر دولت‌ها در حد زیادی از پختگی برخوردار است.

انصاری با اشاره به مراسم روز گذشته کارگران در کشور گفت: چندین هزار نفر در مراسم روز گذشته حضور داشتند که چندین نفری هم شعارهایی مطرح کردند که سبب افتخار دولت است که شعارها را بشنود و دیروز هم یک مراسم کاملاً حماسی برگزار شد که این بخش از آن زیاد مطرح نبود.

وی با بیان اینکه دولت برای جامعه کارگری در طول 3 سال گذشته کارهای زیادی انجام داده و قدرت خرید آنها افزایش پیدا کرده است، افزود: برای نخستین بار در کشور حقوق کارگران نسبت به تورم بیشتر افزایش پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها