بازدید 16014
آخرین تحولات سیاسی ـ میدانی سوریه؛

واکنش ها به حمله جنگنده های ترکیه به نیروهای کُرد و وعده آمریکا به روسیه در مورد سوریه

صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در بیانیه ای از جامعه بین المللی و آمریکا خواست، مانع از ادامه حملات جنگنده های ارتش ترکیه به شمال سوریه و مواضع نیروهای مدافع خلق شود. شب گذشته نیز «مارک تونر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از «نگرانی عمیق» واشنگتن از این حملات خبر داد. تونر گفته که حملات مزبور به صورت مناسب هماهنگ نشده بوده است.
کد خبر: ۶۸۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 April 2017
سوریه در 24 ساعت گذشته نیز شاهد تحولات جدیدی بوده است. یکی از مهم ترین این تحولات که واکنش های زیادی را نیز در پی داشت حمله جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع نیروهای کُرد
بود که واکنش های زیادی را در پی داشت.
 
به گزارش تابناک، جنگنده های ارتش ترکیه بامداد سه شنبه مواضع نیروهای مدافع خلق را در شهر سنجار در شمال عراق و شهر دیرک در شمال سوریه بمباران کردند که در این حملات شمار زیادی از این نیروهای کرد کشته و مجروح شدند.
معاون فرماندهی نیروهای پیشمرگه در سنجار با تأیید این حملات در سنجار اعلام کرد، در این حملات، چهار پیشمرگه و یک کارمند محلی، جان خود را از دست داده اند.
 
سرهنگ سمی در ادامه افزود: در این حملات به غیر از مراکز نیروهای مدافع سنجار، مقرهای آنها نیز آماج قرار گرفته و به غیر از کسانی که جان خود را از دست داده اند، ۸ تن دیگر نیز مجروح شدند.
 
همزمان زردشت شنگالی، یکی از فرماندهان نیروهای مدافع سنجار در این باره به رسانه ها در منطقه گفت: ساعت ۲ بامداد سه شنبه ۲۶ فروند جنگنده ارتش ترکیه مقرهای نیروهای مدافع سنجار و چندین نقطه غیرنظامی را هدف قرار دادند.
 
 
 
 
وی افزود: پنج مرکز نیروهای مدافع خلق در ارتفاعات سنجار آماج قرار گرفته و درباره تلفات و خسارات وارده به زودی بیانیه ای صادر خواهد شد.
 
این فرمانده نیروهای مدافع سنجار تصریح کرد: در این حملات، یکی از سالن های مراسم ازدواج ایزدی ها مورد هدف قرار گرفته است.
 
وی تأیید کرد: این بمباران تا ساعت ۵ بامداد ادامه داشت. ارتش ترکیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد، جنگنده های این کشور، مراکز محل استقرار پ.ک.ک را در سنجار و شمال سوریه آماج قرار داده است.
 
ارتش ترکیه دلیل این حملات را ممانعت از ارسال سلاح و مهمات به نیروهای پ.ک.ک در ترکیه اعلام کرد.
 
در خصوص این حملات، فرماندهی نیروهای مدافع خلق در سوریه (ی.پ.گ) نیز با صدور بیانیه ای با اشاره به حملات سنگین به مراکز نظامی این نیروها در شهر دیرک از مردم کرد سوریه خواست از آنها حمایت کنند.
 
 
 
این بیانیه می افزاید: این حملات ساعت ۲ بامداد در مرکز فرماندهی نیروهای (ی.پ.گ) در منطقه قره چوخ در نزدیکی شهر دیرک (المالکیه) در شمال سوریه روی داد.
 
بیانیه نیروهای مدافع خلق، با تأیید کشته و زخمی شدن شماری از این نیروها اضافه کرد: در این حملات، شماری از نیروهای ما، جان خود را از دست داده و عده ای هم مجروح شدند. همزمان مرکز فرماندهی، رادیو، دفتر رسانه ای نیروها و مرکز روابط این گروه مورد هدف قرار گرفته است.
 
نیروهای مدافع خلق تأکید کرد: این حملات اراده آنها را برای مبارزه با تروریسم درهم نمی شکند و از مردم سوریه در شمال می خواهد، از نیروهای مدافع خلق حمایت کنند.
 
منابع غیررسمی در شهر دیرک (المالکیه) با اشاره به حملات بامداد سه شنبه اعلام کردند، در این حملات، ۱۸ تن از نیروهای مدافع خلق، جان خود را از دست داده و شمار دیگری مجروح شده اند.
 
همزمان صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در بیانیه ای از جامعه بین المللی و آمریکا خواست، مانع از ادامه حملات جنگنده های ارتش ترکیه به شمال سوریه و مواضع نیروهای مدافع خلق شود.

چندین ساعت پس از حمله جنگنده‌های ارتش ترکیه به مواضع دو گروه مبارز کُرد در عراق و سوریه، واشنگتن نیز واکنش نشان داد.

شب گذشته، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از «نگرانی عمیق» واشنگتن از این حملات خبر داد. تونر گفته، حملات مزبور «به صورت مناسب هماهنگ نشده بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون توضیح در خصوص جزئیات، گفته که نگرانی ائتلاف تحت رهبری آمریکا از این اقدام ترکیه، مستقیم به آنکارا منتقل شده است.

تونر گفته: «این حملات مورد تأیید ائتلاف نبود و به جان سپردن شرکای ما انجامید.»

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه دقایقی پس از این اظهارنظر آمریکایی‌ها، گفت: پیش از حمله، به مقامات آمریکایی، روس و اقلیم کردستان اطلاع داده شده بوده است.

بنعلی ایلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز در مورد حمله جنگنده‌های ترکیه در شب گذشته به مناطقی در شمال عراق و سوریه نیز گفت، کشورش قصد دست درازی به خاک هیچ کشوری را ندارد، ولی این حق را برای خود محفوظ می‌داند که با گروه‌های تروریستی ـ چه داخلی و چه خارجی ـ که امنیت ترکیه را برهم می‌زنند، حمله کند.

نخست وزیر عراق نیز در نشست مطبوعاتی هفتگی خود از تلویزیون این کشور اعلام کرد، شورای وزیران عراق ضمن محکوم کردن این حملات ترکیه ـ که منجر به کشته شدن تعدادی از نیروهای پیشمرگه شده است ـ نسبت به تکرار این حملات هشدار داد.

حیدر العبادی همچنین گفت: توافق رژیم سابق عراق که به ترکیه اجازه ورود به خاک عراق تا 10 کیلومتری با هدف حمله به مواضع حزب کارگران کردستان می‌داد، در مقطع کنونی غیر قابل اجراست.
 
 حمله آمریکا به سوریه تکرار نخواهد شد!
 
معاون وزیر امور خارجه سوریه فاش کرد، دولت آمریکا به روسیه گفته است که حمله اخیرش به سوریه دیگر تکرار نخواهد شد.
 
فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در حاشیه مشارکت خود در اولین کنفرانس ملی رسانه ها گفت: سوریه مسأله پیوستن قطر به شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه درباره سوریه را دنبال می کند.

وی فاش کرد: واشنگن به مسکو ابلاغ کرده است که تجاوز اخیرش به سوریه را تکرار نخواهد کرد.

این امر به موازات تأکید روسیه و سازمان ملل بر لزوم تدام تلاش همه طرف های اصلی برای تقویت رژیم توقف اقدامات جنگی (آتش بس) در سوریه است.

فیصل المقداد گفت: «سوریه در دور آتی مذاکرات ژنو و آستانه شرکت خواهد کرد».

وی افزود: دوستان روس می گویند، آنها به رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تأکید کردند، در قبال هرگونه ضرب آتی به هم پیمان سوری خود ساکت نخواهند نشست و آمریکا گفته است که تجاوزگری دیگری به سوریه نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۲
کردستان عراق محل اعزام تروریست به تمام کشورهای اطراف شده است. متاسفانه چند سال بعد همین وضع برای ایران هم پیش خواهد آمد. واقعا بسیار ساده لوحانه هست که احساس کنیم بعد از استقلال کردستان، ایران از این وضع آسیب نخواهد دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
پدر و مادر تروریسم و نسل کشی= ترکیه/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
کاملا صحیح است. کردها با آنارشی و ترور میخواهند به هدف خود برسند که این در نهایت به ضرر خودشان و کشورهای منطقه است
ناشناس
| Norway |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
. کشورهای و ملتهای جعلی منطقه مانند ترکیه و اسراییل از بین خواهند رفت روزی. هر کجا کرد هست . اونجا ایرانه.
لعنت به رژیم دیکتاتور اردوغان ....
اگه فقط یه بار هواپیماهای متجاوز رو بزنند دیگه هیچ کدام از اینها اعم از اسراییل و ترکیه و امریکا ....... جرات حمله نخواهند داشت اصلا یه بار باید بزنند و بعد اعلام کنند که زدن این هواپیمااه اشتباه صورت گرفته
چقدرخوبه که مردم ترکیه کشورشان راازدست شخصی ماننداردوغان نجات دهند؛بااین روندواین سیاست آینده ی ترکیه بسیاروخیم ووحشتناک است.
ترکیه و پان ترکیسم محور شرارات در منطقه می باشد. حالا تابناک اگر راست میگی این پیغام من را منتشر کن.
کردستان عراق از قدیم مرکز توطئه برای کشورهای همسایه عراق بوده.
لعنت بر اردوغان
لعنت خدا بر این اردوغان تروریست داعشی باد.
در شرایط کنونی به نظر من چیزی که بیش از همه دارد یکپارچگی ارضی کشورهای ایران،عراق و سوریه را تهدید میکند رشد لجام گسیخته پان ترکیسم می باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل