بازدید 3918

سیا: ویکی‌لیکس، یک سازمان اطلاعاتی متخاصم است

کد خبر: ۶۸۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 14 April 2017
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سایت ویکی‌لیکس را یک «سازمان اطلاعاتی متخاصم» توصیف کرده است که توسط روسیه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، روز پنجشنبه طی نطقی در پژوهشکده‌ای در واشنگتن، گفت: «ویکی‌لیکس مانند یک سازمان اطلاعاتی متخاصم کار می‌کند و مانند یک سازمان اطلاعاتی متخاصم حرف می‌زند.»

وی افزود، سازمان اطلاعات روسیه از ویکی‌لیکس برای توزیع و انتشار مواردی، که از طریق عملیات هک به آنها دست یافته است، در جریان کارزارهای انتخاباتی سال گذشته آمریکا استفاده کرد.

ویکی‌لیکس اخیرا هزاران سند محرمانه منتشر کرد که مدعی شده حاوی جزئیات نرم‌افزارهایی است که سازمان سیا به طور گسترده برای هک کردن ابزارهای کامپیوتری استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که «سلاح‌های سایبری» مورد ادعای ویکی‌لیکس، برای نفوذ سازمان سیا به کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و همچنین ابزارهای خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند و حتی مودم‌های اینترنت خانگی استفاده شده است.

در واکنش به آن اقدام، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و سازمان سیا تحقیقات مشترکی را برای یافتن نحوه درز آن اطلاعات به ویکی‌لیکس آغاز کرده‌اند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر