بازدید 8103
۵

تهران در آستانه رکورد ۳۰۰ کیلومتر خط مترو

کد خبر: ۶۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 09 April 2017
شهردار تهران از تحقق رکورد 300 کیلومتر مترو در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه افتتاح پایانه مترو شهید کلاهدوز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آغاز سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توفیق داشتیم تا پایانه مترو خط 4 را در شرقی‌ترین نقطه تهران به وسعت 16 هکتار افتتاح کنیم گفت: شبکه مترو نیازمند زیرساخت‌هایی است که در همین راستا لازم است در انتهای هر خط مترو پایانه‌های مورد نظر را احداث کنیم تا قطارها برای توقف شبانه و آماده سازی بر این پایانه‌ها پارک شوند و همچنین خدماتی همچون نظافت، شستشو و تعمیرات واگن‌ها نیز انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه به جز هزینه‌های صورت گرفته برای خرید زمین مورد نیاز به منظور احداث این پایانه بیش از 200 میلیارد تومان در حوزه تاسیسات این خط هزینه شده افزود: امیدواریم با این کار سرعت سرویس دهی افزایش یابد و سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد.

وی درباره انتقال پایانه شرق به محل جدید نیز گفت: ما منتظر بودیم سفرهای نوروزی شهروندان به صورت کامل به اتمام برسد تا بتوانیم پایانه شرق را در ماه جاری به محل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو به منظور افتتاح خطوط جدید با بیان اینکه خط 7 مترو به عنوان یکی از خطوط مهم و پر رونق متروی تهران در آینده نزدیک افتتاح می‌شود تاکید کرد: تست گرم خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در روزهای آتی انجام می‌شود و همانطور که پیش از این به شهروندان قول داده بودیم 100 کیلومتر متروی تهران به زودی افتتاح خواهد شد تا بتوانیم رکورد 300 کیلومتر مترو در تهران دست یابیم و کلیه 8 خط متروی تهران را به پایان برسانیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
برید با شهر های متوسط دنیا مقایسه کنید
تاریخ راه اندازی مترو در تهران به نسبت کشورهای دیگر قدمتی ندارد . باید مراقب باشیم به نسبت زمان کم استفاده در تعداد خودکشی با قطار مترو رکورد دار نشویم. هنوز در مورد دربهای شیشه ای هیچ اقدامی نشده ؟!!!
... به دوستانی که از متروی تهران ایراد میگیرن اینو بگم که بنده و همسرم مدتی در تورنتو بودیم وضعیت مترو افتضاح بود فقط آواز دهل بود یه مسیر رو یه بار 10 دقیقه میرفت یه با 20 دقیقه واگن های داغون قدیمی از سیستم تهویه آب میریخت پایین و پر از علایم از ملت خواسته بود اینجا خود کشی نکنن.
تهران اگر یه فکری به حال مسیر غرب به شرق میشد دیگه عالی بود....
ولی صد افسوس که منطقه 22 تهران مترو نداره و ما باید با مشقت زیاد،،از مترو خط کرج استفاده کنیم!!
چه فایده وقتی واگن به قدر کافی ندارین و مردم با ازدحام هر روزه مترو روبرو هستن و حرکت مترو ها هر روز با تاخیر حتی تا ده دقیقه روبرو هستش؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار