بازدید 3524

وقوع ۳۱ حادثه طبیعی در هفته دوم سال

کد خبر: ۶۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 03 April 2017
روز گذشته مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع ۳۱ حادثه طبیعی در کشور در دومین هفته از سال ۹۶ خبر داد. این در حالی است که ۲۹ اسفند سال گذشته طغیان دریا در جنوب استان بوشهر باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی در بندر دیر و دیگر بنادر جنوبی استان شد.
 
به گزارش آرمان، چندی پیش معاونت عملیات امداد و نجات گفت: از سوم تا هشتم فرودین ١۵ استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند. همزمان معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر هرمزگان بیان کرد: ۲۴ تیم عملیاتی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان بوشهر اعزام شدند.
 
از سوی دیگر، روز گذشته سازمان هواشناسی اعلام کرد: در روز طبیعت مردم ۲۰ استان کشورمان باید منتظر بارش برف، باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها باشند. روز گذشته مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع ۳۱ حادثه طبیعی در کشور در دومین هفته از سال ۹۶ خبر داد که منجر به مرگ سه تن و مجروحیت هفت تن دیگر از هموطنان شده است.  علی بختیاری اظهار کرد:‌ از پنجم فروردین تا دو روز گذشته، ۱۰ مورد زلزله در کشور رخ داده که تنها یک مورد آن بالای چهار ریشتر بوده است. او با بیان اینکه ۱۶ مورد سیل نیز در نقاط مختلف کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت چهار مورد توفان و یک مورد تگرگ نیز گزارش شده است.

کشف یک جسد


۲۹ اسفند سال گذشته طغیان دریا در جنوب استان بوشهر باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی در بندر دیر و دیگر بنادر جنوبی این استان شد که تاکنون یک جسد کشف شده و همچنان از سرنوشت پنج نفر اطلاعی در دست نیست. روز واقعه فرماندار شهرستان دیر عنوان کرد: در این روز شاهد بارش‌های شدید در شهرستان دیر بودیم که باعث وقوع پدیده سونامی شد و دریا طغیان کرد. به گزارش مهر، حمزه اعتماد اظهار کرد: سرنوشت یک پسربچه هشت ساله دیری و چهار نفر از سرنشینان یک خودرو مسافر نوروزی همچنان نامشخص است.

سیل در ۱۵ استان


چند روز پیش معاونت عملیات امداد و نجات در تشریح عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان‌های متاثر از سوم فروردین تا ساعت شش صبح هشتم فرودین بیان کرد: در این مدت ١۵ استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند. شاهین فتحی ادامه داد: بر همین اساس ١۶٩ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین و همچنین هشت هزار و ۶۸۰ تن امدادرسانی شدند، ۶٨ نفر نیز نجات یافتند، دو نفر مفقود شدند و پنج تن نیز جان باخته‌اند.

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان هرمزگان


چند روز پیش معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر هرمزگان گفت: ۲۴ تیم عملیاتی با بیش از ۱۲۰ نفر نیروی عملیاتی برای بررسی و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان از سیل و آب‌گرفتگی در سطح شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، حاجی‌آباد اعزام شدند. به گزارش ایسنا، مظفری افزود: امدادگران دو فرد گرفتار در محدوده رودخانه سرزه شمیل را نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

سیل در خوزستان


هشتم فروردین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: به دنبال بارش‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب به ۳۷۷ خانوار سیل زده امدادرسانی شد. علی خدادادی تصریح کرد: به دنبال بارش‌های شدید روزهای سوم و چهارم فروردین ماه و جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی بسیاری از مناطق روستایی و شهری، ۸۱۱ نفر در اردوگاه‌های اسکان موقت و چادرهای امدادی اسکان داده شدند و به ۳۷۷ خانوار سیل زده در استان امداد رسانی شد. او با اشاره به توزیع اقلام ضروری در مناطق سیل زده تصریح کرد: طی این مدت ۲۰ دستگاه چادر، ۴۷۴ متر موکت، ۷۴۲ تخته پتو و همچنین اقلام مورد نیاز نظیر کنسرو، قند و شکر و چای و نایلون پوششی میان افراد سیل زده توزیع شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در جریان سیلاب روز‌های آغازی سال جدید ۲۲ تیم عملیاتی مشتمل بر ۱۱۹ نفر پرسنل، امدادگر و نجاتگر با استفاده از ۲۲ خودرو آمبولانس و پشتیبانی به مناطق سیل زده امدادرسانی کردند. در پی بارندگی‌های اخیر شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، باغملک، رامهرمز، آبادان، خرمشهر، بهبهان، آغاجاری، شادگان و هفتکل متاثر از سیل شدند و همچنین حومه و مرکز شهرستان آبادان، بخش مرکزی بندر ماهشهر، بخش مرکزی خرمشهر، مناطق تشان، کره سیاه، کوتک، ویسی و مرکزی بهبهان، مناطق مرکزی، سرجولکی، جولکی،‌هادی خانی، شهرک حر و شهرک بلال از توابع آغاجاری متاثر از سیل ناشی از بارش‌های شدید شدند و به اهالی این مناطق امدادرسانی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار