بازدید 3412
استرجون:

صدای مردم اسکاتلند در مذاکرات برگزیت شنیده نشد

وزیر اول اسکاتلند همزمان با آغاز فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نارضایتی خود از این مساله را بیان داشت و گفت: صدای مردم اسکاتلند که اکثرا رای به ماندن در اتحادیه اروپا دادند، از سوی دولت بریتانیا شنیده نشد.
کد خبر: ۶۸۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 29 March 2017
وزیر اول اسکاتلند همزمان با آغاز فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نارضایتی خود از این مساله را بیان داشت و گفت: صدای مردم اسکاتلند که اکثرا رای به ماندن در اتحادیه اروپا دادند، از سوی دولت بریتانیا شنیده نشد.

به گزارش فارس، نیکولا استرجون وزیر اول دولت محلی اسکاتلند در روز آغاز مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت، ترزا می نخست وزیر بریتانیا کل کشور را به سویی می‌برد که معلوم نیست به کجا خواهد رسید.

خانم استرجون در حساب توییتر خود یادآور شد که اسکاتلند رای به خروج از اتحادیه اروپا نداده است اما صدای اسکاتلند در مذاکرات برگزیت شنیده نشد.

خانم استرجون تصریح کرد اگر برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال این کشور از بریتانیا در سال 2018 منصفانه نیست، پس همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز منصفانه نبوده است.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز و ایرلندشمالی) روز 23 ژوئن سال گذشته میلادی با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و شروع مذاکرات خروج امروز 29 مارس کلید خورد.

از این میان اکثریت شرکت‌کنندگان انگلیس و ولز رای به خروج و اکثر شرکت‌کنندگان اسکاتلند و ایرلندشمالی رای به ماندن داده بودند که همین مساله به مخالفت دولت محلی اسکاتلند با برگزیت شد چرا که با خروج از اتحادیه اروپا تسهیلات زیادی از جمله بازار واحد را از دست خواهند داد.

روز سه‌شنبه (دیروز) همزمان با نوشتن نامه برگزیت توسط ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای آغاز فرآیند برگزیت، پارلمان اسکاتلند با حمایت از نیکولا استرجون رای مثبت به برگزاری همه‌پرسی مجدد استقلال از بریتانیا دادند که احتمالا بین پاییز 2018 تا بهار 2019 برگزار خواهد شد.

پیش از این در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار شده بود که با رای 55 درصدی مردم به ماندن، اسکاتلند همچنان بخشی از پادشاهی متحده باقی ماند.

دولت بریتانیا مخالف برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در زمان برگزاری مذاکرات برگزیت است و از همه مردم و همه اقشار تقاضا کرده است با یکدیگر در مقابل اتحادیه اروپا متحد باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان