بازدید 3568

نفوذ سیا به آیفون‌ها و رایانه‌های مک

بر اساس اسناد جدیدی که توسط سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شده سازمان جاسوسی سیا از مجموعه ابزاری برای نفوذ به تولیدات محبوب اپل مانند آیفون و رایانه های مک استفاده کرده است.
کد خبر: ۶۷۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 24 March 2017
بر اساس اسناد جدیدی که توسط سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شده سازمان جاسوسی سیا از مجموعه ابزاری برای نفوذ به تولیدات محبوب اپل مانند آیفون و رایانه های مک استفاده کرده است.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، سابقه استفاده از این ابزار توسط سیا به سال های 2009 تا 2013 بازمی گردد و به نظر می رسد اپل با به روزرسانی نرم افزارها و سخت افزارهای مورد استفاده خود جلوی تداوم این جاسوسی ها در چهار سال اخیر را گرفته باشد.

بر اساس اسناد ویکی لیکس استفاده از این ابزار هکری مستلزم دسترسی مستقیم فیزیکی به آیفون ها و رایانه های مک هدف بوده و سازمان جاسوسی سیا قادر نبوده از راه دور و بدون دسترسی مستقیم به این محصولات آنها را هک کند. سیا با دستکاری سفارشات خرید انواع آیفون و رایانه های مک، این محصولات را قبل از ارسال برای خریدار اصلی دریافت می کرد و سپس آنها را باز، آلوده و در نهایت بازارسال می کرد و خریدار بی اطلاع از موضوع محصولی آلوده به ابزار هک را دریافت می کرد.

این نوع جاسوسی سازمان سیا هم در داخل خاک ایالات متحده و هم در خارج از آن رخ می داده است و اپل در سال 2013 از تداوم آن جلوگیری کرد. این شرکت می گوید در زمینه این افشاگری ها مذاکره ای با ویکی لیکس نداشته ولی اطلاعات لازم در مورد نحوه ثبت اطلاعات ضروری در این حوزه را در اختیار سایت مذکور قرار داده است.

ابزار اختصاصی سیا برای نفوذ به  رایانه های مک Sonic Screwdriver نام داشته و با آلوده کردن میان افزار رایانه های مک از طریق پرت Thunderbolt به سرقت اطلاعات می پرداخت. اپل در سال 2015 این مشکل را برطرف کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر