بازدید 9574

آتش‌سوزی عمدی و قتل با انفجار ساختمان در مشهد

کد خبر: ۶۷۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 14 March 2017
مهاجمان ناشناس با ریختن بنزین و ایجاد انفجار مهیب در یک واحد آپارتمانی، زن 40 ساله و دختر 8 ساله اش را در حالی به قتل رساندند که پدر خانواده بر اثر موج انفجار، از پنجره واحد مسکونی به بیرون پرت شد.
 
به گزارش خراسان، این حادثه حدود ساعت 3:30 بامداد روز گذشته در طبقه دوم یک مجتمع مسکونی در حالی رخ داد که اهالی خیابان اسفندیانی در بولوار شهید صادقی مشهد با مشاهده دود سیاهی که آسمان را فراگرفته بود به ساختمان 4 طبقه مسکونی چشم دوخته بودند.
 
آنان در همین حال، مردی را پشت پنجره طبقه دوم دیدند که وحشت زده و با حرکات دست از رهگذران و اهالی کمک می خواست اما ناگهان صدای مهیب انفجار همه چیز را به هم ریخت و مرد 44 ساله در برابر دیدگان شاهدان به داخل کوچه پرت شد. شدت این انفجار به حدی بود که به منازل اطراف نیز خساراتی وارد کرد. شهروندان که هنوز حیرت زده بودند با نیروهای امدادی تماس گرفتند اما زمانی که نیروهای آتش نشان به محل رسیدند، همه چیز در پذیرایی و آشپزخانه این واحد مسکونی به خاکستر تبدیل شده بود. مرد 44 ساله هم که بر اثر سوختگی و سقوط از بلندی آسیب جدی دیده بود، پس از انتقال به بیمارستان امام رضا(ع) از مرگ نجات یافت. اما دختر 8 ساله و همسر 40 ساله او بر اثر سوختگی و تنفس دود غلیظ جان خود را از دست دادند.
 
گزارش خراسان حاکی است با توجه به آتش سوزی و انفجار مشکوک، نیروهای انتظامی که در محل حضور داشتند مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. قاضی احمدی نژاد که هنوز در حال تحقیق درباره قتل مردی در پشت بام یک منزل در خیابان ایثارگران مشهد بود، بلافاصله برای انجام بررسی های لازم در حالی عازم بولوار شهید صادقی شد که هنوز هوا تاریک بود. در تحقیقات میدانی، ظرف پلاستیکی آغشته به بنزین و یک عدد فندک کنار در واحد آپارتمانی کشف شد. بدین ترتیب روند تحقیقات قضایی به سوی آتش سوزی مرگبار عمدی سوق یافت.
 
دقایقی بعد و پس از انتقال اجساد 2 قربانی این حادثه وحشتناک، مقام قضایی عازم بیمارستان شد و به تحقیق از مرد 44 ساله پرداخت. وی به فردی مظنون بود که به خاطر فروش یک خودرو با وی دچار اختلاف شده بود. این مرد مجروح از ماجرای دیگری نیز پرده برداشت و گفت: از مدتی قبل توسط فردی تهدید می شدم حتی او اسید روی خودروام ریخت تا خساراتی به من وارد کند.
 
بنابر گزارش خراسان با توجه به اهمیت موضوع و به دستور قاضی احمدی نژاد، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی نیز وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی خود را با راهنمایی های قضایی آغاز کردند. ادامه بررسی ها که به صبح روز گذشته کشید نشان می داد که برخی مسائل خاص و غیراخلاقی، ریشه در این آتش بازی مرگبار دارد. به همین دلیل کارآگاهان با دستور قضایی 3 تن از مظنونانی که به نوعی با اعضای این خانواده (مقتولان) ارتباط داشتند را دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند.
 
آخرین اطلاعات خبرنگار خراسان حاکی است: یکی از متهمان دستگیر شده سرنخ اصلی این پرونده محسوب می شود و بازجویی از وی با شیوه های فنی و پلیسی ادامه دارد.
 
شایان ذکر است پسر نوجوان خانواده مقتولان، روز قبل از حادثه با کاروان راهیان نور عازم مناطق جنگی شده بود و در خانه حضور نداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل