بازدید 15660

پروژه کتاب قایم‌کردن «هرمیون» جهانی شد

کد خبر: ۶۷۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 09 March 2017
«اما واتسون» بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» برای ترویج کتاب‌خوانی در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی کتاب قایم می‌کند. این پروژه همزمان با روز جهانی زن (چهارشنبه ۸ مارس) در ۲۶ کشور اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، «بی.بی.سی» نوشت: «اما واتسون» که یک باشگاه کتاب‌خوانی به نام «خود مشترک ما» دارد، از سال ۲۰۱۲ پروژه «کتاب‌ها در زیرزمین» را راه‌اندازی کرد. او در وسایل نقلیه عمومی مخصوصا ایستگاه‌های مترو، کتاب‌هایی را قایم می‌کند تا افرادی که آن‌ها را پیدا می‌کنند به رایگان آن‌ها را بخوانند.
 
لندن

این پروژه که چهارشبه هشتم مارس، همزمان با روز جهانی زن نام «پری‌های کتاب» را به خود گرفته، در ۲۶ کشور دنبال شده و حالا دیگر برنامه‌ای بین‌المللی است.

«اما واتسون» که در فیلم‌های اقتباسی «هری پاتر» نقش «هرمیون» را ایفا کرده، طی هفت سال گذشته هر هفته ۲۵۰ کتاب را در ایستگاه‌های مترو لندن جا می‌گذارد. در تمام این کتاب‌ها  دست‌خط این بازیگر جوان دیده می‌شود که برای خواننده آرزو کرده از مطالعه کتاب لذت ببرد.
 
ژاپن
 
«واتسون» همچنین آن‌ها را تشویق کرده تا کتاب را در مکانی عمومی قایم کنند تا افراد دیگر هم بتوانند به رایگان آن را بخوانند. این بازیگر پروژه «کتاب‌های در زیرزمین» را با عنوان «سیستم قرض دادن کتاب در کتابخانه عمومی» توصیف کرده و امیدوار است این کار به ترویج بیشتر کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه کمک کند.

از روز گذشته افرادی از سنگاپور، ژاپن، هند، دبی، آمریکا، نیوزیلند، مجارستان و ... عکس‌هایی را از کتاب‌هایی که در مکان‌های عمومی جا گذاشته‌اند، منتشر کرده‌اند.
دبی

«پری‌های کتاب» به مناسبت روز زن، آثاری را از نویسندگان زن همچون «مایا آنجلو» و «کیتلین موران» انتخاب و منتشر کردند. «رنگ بنفش» نوشته «آلیس واکر»،‌ «مامان و من و مامان» نوشته «مایا آنجلو» و «چگونه زن باشیم» نوشته «کیتلین موران» از جمله این کتاب‌ها هستند.
 
بوداپست

کمپین جا گذاشتن کتاب اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط «رون هورنبیکر» با عنوان «Book Crossing»  یا «کتاب در گردش» شکل گرفت. این اقدام فرهنگی اکنون در نقاط مختلف جهانی طرفداران بسیاری دارد اما کشور آمریکا و سپس آلمان و انگلیس، بیش‌ترین سهم را در این کتابخانه جهانی دارند. هلند،‌ فنلاند، کانادا، استرالیا، فرانسه‌، پرتغال‌ و اسپانیا هم به ترتیب در این فهرست قرار دارند. کسانی که عضو کمپین بین‌المللی «کتاب در گردش» هستند آثاری را که مطالعه کرده‌اند به رایگان و بدون هیچ ادعایی در مکان‌های عمومی جا می‌گذارند تا افراد بیش‌تری از آن‌ها استفاده کنند.
دهلی
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان