بازدید 5084
اصولگرایان و پرهیز از اختلاف سلیقه؛

وقتی پیروزی گفتمانی، مهمتر از موفقیت تک حزب‌ها می‌شود!

وی بر کنار گذاشتن اختلافات برای به دست آوردن پیروزی بر رقیب به عنوان تنها و بهترین راه ممکن در عرصه رقابت سیاسی تاکید و یادآوری کرد: مجموعه اصولگرایی باید علی‎رغم اختلافات سلایق باید در جهت پیروزی در انتخابات و تعیین گزینه نهایی خود برای حضور در انتخابات ریاست‎‎جمهوری به بهترین شکل وارد عمل شوند تا عرصه برای فعالیت جریان رقیب فراهم نشود.
کد خبر: ۶۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 25 March 2017

چند ماهی است که فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آغازشده است، در طول این مدت اکثر احزاب و جبهه های اصولگرایی حمایت خود را از جمنا اعلام کرده و از طرفی هم کاندیداهای مورد نظر خود را به این تشکل برای معرفی کاندیدای نهایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پیشنهاد کرده اند.

به گزارش «تابناک»، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم پس از برگزاری مجمع عمومی 3 هزار نفری خود در نهایت 14 نفر را به عنوان کاندیداهای برگزیده این جبهه معرفی کرد. افرادی که قرار است از دل آنها کاندیدای نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم معرفی شود.

همانطور که پیشتر اشاره شد، اکثر احزاب، گروه ها، تشکل ها و جبهه های اصولگرا با پیوستن به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و معرفی نامزدهای مورد نظر خودشان به این جبهه پذیرفته اند که نظر جمنا هرچه باشد، مورد پذیرش آنها نیز خواهد بود و برای رسیدن به وحدت و البته پیروزی چاره ای جز این نیست که در نهایت یک ساز و کار مشخص تصمیم نهایی را اتخاذ کرده و حرف آخر را بزند.

این مساله را سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اینگونه توضیح می دهد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نامزد نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاستجمهوری سال 96 را تعیین خواهد کرد. لذا هرچه آنها تصمیم بگیرند، مورد پذیرش اصولگرایان از جمله جبهه پیروان خواهد بود.

«سیدکمال سجادی» در گفت وگو با خبرنگار «تابناک» درباره استراتژی اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار کرد: در حال حاضر مشاهده میکنیم که اصولگرایان با یک رویکرد مشخص و با فعالیت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای حضور در انتخابات ریاستجمهوری سال 96 فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: تمامی تشکل‌های اصولگرا از جمله جبهه پیروان خط امام و رهبری به منظور حضور در انتخابات ریاستجمهوری از نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب تبعیت خواهند کرد. به این معنی که هر استراتژی و تصمیمی از سوی جمنا برای انتخابات پیش رو به ویژه در مورد انتخاب کاندیدای نهایی اصولگرایان اتخاذ شود، مورد پذیرش ما (اصولگرایان) خواهد بود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام ورهبری در مورد دلایل پذیرش تصمیمات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توسط اکثریت جریان اصولگرایی در انتخابات پیش رو نیز تصریح کرد: بنده بر این باورم که تمامی جریانات اصولگرا باید از نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخاب گزینه اصلح حمایت کنند واین جریان را در مسیری که شروع کرده است همراهی کنند.

سجادی با یادآوری ضرورت پذیرش تصمیمات جمنا از سوی اصولگرایان به منظور جلوگیری از انشقاق های صورت گرفته در این جریان به ویژه در چند انتخابات اخیر، خاطرنشان کرد: اصولگرایان و احزاب و تشکلهای زیرمجموعه این جریان باید بدانند که در شرایط فعلی و به منظور حفظ وحدت وضروت انسجام داخلی باید از نظر نهایی جمنا حمایت کنند.

وی بر کنار گذاشتن اختلافات برای به دست آوردن پیروزی بر رقیب به عنوان تنها و بهترین راه ممکن در عرصه رقابت سیاسی تاکید و یادآوری کرد: مجموعه اصولگرایی باید علیرغم اختلافات سلایق باید در جهت پیروزی در انتخابات و تعیین گزینه نهایی خود برای حضور در انتخابات ریاست‎‎جمهوری به بهترین شکل وارد عمل شوند تا عرصه برای فعالیت جریان رقیب فراهم نشود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام ورهبری گفت: پیروزی اصولگرایان تنها درصورت عینیت بخشیدن وحدت عملی و عینی در انتخابات آینده شکل میگیرد.

به نظر می رسد اکثریت قریب به اتفاق گروه ها، تشکل ها، جریان و جبهه های اصولگرایی که جبهه پیروان خط امام و رهبری هم یکی از مهمترین آنهاست به این حقیقت پی برده اند که شاید دلیل عدم پیروزی و اختلافات این جریان در چند انتخابات اخیر این بوده است که بسیاری از احزاب و زیر مجموعه های طیف اصولگرا به تنها چیزی که فکر نکرده بودند یا کمتر برای شان اهمیت داشت، پیروزی منش و تفکر اصولگرایی فارغ از این مساله که کاندیدای مورد نظر حزب یا گروه خود را معرفی کنند و به فکر پیروزی آن باشند، است.

حال به نظر می رسد اگر ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با همین قاطعیت مورد حمایت گروه های اصولگرا قرار بگیرد، می توان به پیروزی دوباره اصولگرایان در انتخابات پیش رو امیدوار بود. اینکه اصولگرایان تحت هر شرایطی کاندیدای نهایی مورد تائید جمنا را بدون در نظر گرفتن اسم و وابستگی حزبی اش به یکی از احزاب اصولگرا بپذیرند، اتفاق خوبی است که نشان از بلوغ سیاسی این جریان در جهت تامین منافع کشور و همچنین حاکم شدن  دوباره تفکر اصولگرایی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان