بازدید 4133

آغاز به‌کار نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی

کد خبر: ۶۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 05 March 2017
نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، امام جمعه  کاشان،  اساتید و شاعران برجسته ملی و بین المللی در حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کاشان آغازشد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و رسانه نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی،  رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در آغاز این کنگره ضمن خیر مقدم وخوش آمدگویی به میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی گفت :این کنگره حلقه استمرار واقعه عاشورا و استمراری که در نهاد اشعار این شاعر مرثیه سرا است.

مهدی اخباری، افزود :این کنگره در شهری با وسعت کوچک و ظرفیت بالای فرهنگی،  اجتماعی و تجاری که در طول تاریخ پرچمدار جانبداری از تشییع بوده است برگزار می‌شود.

وی، تصریح‌کرد: محتشم کاشانی از مرثیه سرایان به نام تاریخ ادبیات زبان فارسی است که عامل شهرت این خطه به پایتخت فرهنگ آیینی شده است.

به گفته وی، این کنگره با شاخصه های علمی، فرهنگی، هنری، آیینی و مذهبی در ابعاد مختلف پر خیر و برکت همزمان با پانصدمین سال تولد محتشم کاشانی در این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در پایان اظهارداشت:  همایش های ملی شعر محتشم،  شعر و ذکر، نمایشگاه عکس و خوشنویسی،  ساخت و نصب تندیس محتشم و نامگذاری میدان محتشم در محله زندگی وی و آزادسازی مسیر آرمگاه این شاعر مرثیه سرا از آثار پر خیر و برکت این کنگره بین المللی است.

شایان ذکر است نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی با حضور اساتید وچهره های برجسته ملی و بین المللی صاحب فن در حوزه های ادبیات، فرهنگ، هنر و ادبیات از جمله خانم رنا علی، مجید زریجاوی و ایمان بیضاوی از دانشگاه بغداد با اجرای سعید بیابانکی آغاز به کار کرد.

این کنگره بین المللی تا روز 15 اسفند با پنج پنل تخصصی در حال برگزاری است.

نشست دبیران افتخاری دکتر علی یونسی و و فتح‌الله مجتبایی، ارایه گزارش دکتر میر علی انصاری دبیر علمی کنگره و سخنرانی های نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان، دکترمیرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور،  فرماندار و نماینده کاشان از برنامه های آیین افتتاحیه است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر