بازدید 5511

طرح استیضاح «حجتی» به ۶۰ امضا رسید

کد خبر: ۶۷۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 04 March 2017
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس از افزایش تعداد امضاهای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به ۶۰ امضا خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: تعداد امضاهای این طرح استیضاح  به عدد 60 افزایش یافته است.

وی درباره زمان ارائه طرح استیضاح وزیر کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس، گفت: این طرح استیضاح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس محورهای طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که به امضای 60 نماینده رسیده به شرح زیر اعلام کرد:

1- برخی از مواد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اجرا نشده و به تعبیری وزارت کشاورزی احکام تکلیفی در چارچوب برنامه پنجم توسعه کل کشور را انجام نداده است.

2- وجود ضعف و یا سوء مدیریت در وزارتخانه و معاونت‌های مختلف، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه دارد از جمله سوء مدیریت در سازمان امور اراضی کشاورزی و همچنین در موسسه سرم‌سازی رازی کرج وجود دارد.

3- بر اساس مستندات موجود، ابهام در فرآیندکاری و نوع هزینه‌کرد در شرکت‌هایی که انتصاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آنها با امضاء وزیر جهادکشاورزی می‌باشد، وجود دارد که نیاز به شفاف‌سازی است.

4- با توجه به اینکه مدیران کاردان در درون وزارت جهادکشاورزی وجود دارد، اما وزارتخانه به طور قابل توجه ای از بازنشستگان استفاده می‌کند.

5- بخش قابل توجه‌ای از برنامه وزیر جهادکشاورزی که هنگام اخذ رای اعتماد عنوان کرده بود، محقق نشده است.

6- کم توجهی به کشاورزان و همچنین محصولات کشاورزی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی

7- سوء تدبیر در تنظیم بازار که یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

8- نابسامانی در واردات دام و طیور به کشور که منجر به تضعیف و یا از بین رفتن اراده و همچنین بی‌انگیزه شدن دامداران و اشخاصی که در عرصه صنعت دامداری در کشور فعال هستند شده است.

9- خرید تضمینی محصولات از کشاورزان که یا اتفاق نیفتاده و یا در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل