بازدید 3883

ایران، ترکیه و سوریه کمیته نظارت تشکیل می‌دهند

کد خبر: ۶۶۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 17 February 2017
هیئت های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان نشست سوری - سوری در مذاکرات آستانه 3 توافق کردند که کمیته نظارت بر آتش بس سوریه را تشکیل دهند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که در پایتخت قزاقستان برگزار شد، افزون بر هیئت های سه کشور مسئول و ضامن آتش بس فراگیر (برقرار شده از 10 دی ماه)، هیات های دولت و مخالفان مسلح سوریه، قزاقستان به عنوان میزبان، سازمان ملل و اردن شرکت داشتند و آمریکا هم به عنوان ناظر حضور یافت.

خبرگزاری ایتارتاس امروز (جمعه) با اشاره به پایان یافتن این نشست اعلام کرد: هیات های ایرانی، روسی و ترکیه ای در مهم ترین تصمیم خود در این مذاکرات، برای تشکیل کمیته عملیاتی نظارت بر اجرای آتش بس و سازو کارهای آن موافقت کردند.
این ساز و کار، تمامی مسائل مرتبط به پایان درگیری ها و اقدام های جنگی در سوریه را دربر می گیرد.

این رسانه روسی نوشت: اسناد مربوط به مراحل کشف موارد نقض آتش بس و مجازات نقض کنندگان نیاز به بررسی بیشتری دارد.

الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و سرپرست هیات روسی درباره صادر نشدن بیانیه مشترک پایانی، گفت: متن تنظیم شده تا حدود زیادی شبیه، بیانیه اجلاس پنجم بهمن ماه بود، بنا بر این تصمیم گرفته شد در مذاکرات آستانه 3 ، مسائل محدود به صورت مشروح مورد گفت وگو قرار گیرد.

مقام روسی همچنین بر این تاکید کرد که اسناد مربوط به کمیته عملیاتی آتش بس، بعد از نهایی شدن مورد پذیرش همه طرف ها از جمله دولت سوریه و معارضان مسلح قرار گیرد.

مذاکرات آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه سه دور آن برگزار شده است، برای نخستین بار هیات دولت و نمایندگان چندین گروه از مخالفان مسلح امضا کننده پیمان آتش بس فراگیر رو در رو مذاکره می کنند.
 
این نشست ها برای تعیین ساز و کار نظارت بر آتش بس و تشکیل گروه کاری قانون اساسی جدید سوریه دیروز برگزار شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار