بازدید 2420
عضو جامعه روحانیت در گفت و گو با «تابناک»:

شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در حد «حرف» نباشد!/ هیچ‌کس حق استفاده انتخاباتی از بیت‌المال را ندارد

وی یادآورشد: بدون شک دستگاه‌های نظارتی باید در برخورد با نامزدهای انتخاباتی که از هزینه‌های عمومی برای امر انتخابات استفاده می‌کنند، اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند هیچ جریان و شخص خاصی در جهت سوءاستفاده از بیت‌المال وارد عمل شود.
کد خبر: ۶۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 06 February 2017
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ماده 68 قانون انتخابات در ممنوعیت بهره گیری انتخاباتی از امکانات و اموال عمومی، گفت: هیچ نهاد، ارگان و شخص خاصی حق استفاده از اموال عمومی در انتخابات سال 96 را ندارد.

«حجت‎الاسلام والمسلمین احمد سالک» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره نحوه هزینه‌کرد جریانات و چهره‌های سیاسی در انتخابات سال 96 اظهارکرد: بدون شک با توجه به اینکه عرصه انتخابات یک میدان بزرگ تبلیغاتی محسوب می‌شود کسانی قصد ورود به انتخابات را دارند باید با درنظرگرفتن موقعیت اقتصادی خود درا ین عرصه وارد عمل شوند.

تکلیف هزینه‌های انتخاباتی روشن شود

وی افزود: مسئولیت اصلی در تامین مخارج افراد و چهره‌های سیاسی که قصد حضور در انتخابات شوراها و یا ریاست‌جمهوری را دارند برعهده خودشان و جریانات سیاسی است که از آن‌ها حمایت می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: بهتر است ساز و کاری برای شفاف شدن هزینه های انتخاباتی کاندیداها در نظر گرفته شود تا یک‌بار برای همیشه به چنین مباحثی پایان ببخشد. البته این مساله نباید مثل گذشته در حد حرف باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ جریان و چهره سیاسی که قصد ورود به عرصه انتخاباتی را دارد حق استفاده از اموال عمومی را ندارد؛ زیرا این امکانات جز منابع مالی مردم و بیت‌المال هستند و استفاده شخصی از آنها به هیچ وجه امکان‌پذیر و درست نیست.

دولت و رئیس‌جمهور درباره هزینه‌های انتخاباتی دقت کنند

سالک تاکید کرد: دولت محترم نیز با توجه به اینکه امکان حضور رئیس‌جمهور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 وجود دارد، باید نسبت به هزینه‌هایی که در بحث انتخابات صورت می‌گیرد دقت لازم را اتخاذ کند تا خدای نکرده از اموال عمومی در مباحث انتخاباتی صرف نشود.

وی با اشاره به ماده 68 قانون انتخابات در ممنوعیت بهره گیری انتخاباتی از امکانات و اموال عمومی، ادامه داد: هیچ نهاد، ارگان و شخصی حق ندارد برای حضور در عرصه انتخابات از اموال عمومی استفاده کند.

دستگاه‌های نظارتی به هزینه‌های انتخاباتی توجه کنند

این فعال سیاسی اصولگرا بر لزوم توجه ویژه دستگاه های نظارتی بر مساله هزینه های انتخاباتی و همچنین عدم بهره گیری از امکانات عمومی و دولتی برای مصارف انتخاباتی که قانون نیز به آن اشاره دارد، تاکید کرد.

وی یادآورشد: بدون شک دستگاه‌های نظارتی باید در برخورد با نامزدهای انتخاباتی که از هزینه‌های عمومی برای امر انتخابات استفاده می‌کنند، اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند هیچ جریان و شخص خاصی در جهت سوءاستفاده از بیت‌المال وارد عمل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار