بازدید 12077
۸

دومین شکست حقوقی دولت ترامپ در مورد فرمان منع ورود مسلمانان / دادگاه استیناف درخواست اجرای دوباره حکم ترامپ را رد کرد

پس از دستور قاضی جیمز روبارت درباره لغو سراسری فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای ورود مسلمانان به خاک آمریکا برای وزارت دادگستری دولت ترامپ، درخواست تجدید این حکم را در راستای صدور فرمان فوری جهت اجرای دوباره حکم ترامپ ثبت کرده بود که دادگاه تجدید نظر با این درخواست مخالفت کرد. هنوز امکان تجدید نظر خواهی در مورد این حکم وجود دارد اما تا روز دوشنبه به تأخیر خواهد افتاد.
کد خبر: ۶۶۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 05 February 2017

پس از دستور قاضی جیمز روبارت درباره لغو سراسری فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای ورود مسلمانان به خاک آمریکا برای وزارت دادگستری دولت ترامپ، درخواست تجدید این حکم را در راستای صدور فرمان فوری جهت اجرای دوباره حکم ترامپ ثبت کرده بود که دادگاه تجدید نظر با این درخواست مخالفت کرد. هنوز امکان تجدید نظر خواهی در مورد این حکم وجود دارد اما تا روز دوشنبه به تأخیر خواهد افتاد.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز، دادگاه تجدید نظر مذکور با درخواست وزارت دادگستری دونالد ترامپ برای برقراری فوری فرمان اجرایی وی در منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا را رد کرد. تصمیم دادگاه تجدید نظر حوزه نهم فدرال به معنی آن است که حکم قبلی صادره از سوی جیمز روبارت قاضی فدرال، در خصوص لغو سراسری دستور ترامپ، به قوت خود خواهد ماند و تلاش‌های دوباره دولت ترامپ برای فرجام خواهی در این مورد تا روز دوشنبه به تأخیر خواهد افتاد.

دومین شکست حقوقی دولت ترامپ در مورد فرمان منع ورود مسلمانان / دادگاه استیناف درخواست اجرای مجدد حکم ترامپ را رد کرد

وزارت دادگستری آمریکا در اولین ساعات روز شنبه به وقت محلی برای فرجام خواهی به این دادگاه مراجعه کردند و این درخواست در کمتر از 24  ساعت بعد از حکم جیمز روبارت مطرح شد؛ حکمی که به واسطه آن اجرای دستور دونالد ترامپ در سراسر آمریکا موقت و تا زمان رسیدگی کامل به پرونده مطروحه از سوی باب فرگوسن، دادستان واشنگتن متوقف شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده علاوه بر درخواست صدور حکم برای اجرای مجدد و فوری دستور رئیس جمهور درخواست لغو موقت فرمان جیمز روبارت را نیز داده بودند که این مسأله هنوز تحت بررسی است.

وکلای بخش واشنگتن و مینسوتا تا ساعت 11 و 59 دقیقه بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی فرصت دارند تا پاسخ و دفاعیه خود را در خصوص حکم جیمز روبارت و علیه وزارت دادگستری ارائه کنند. بعد از آن وزارت دادگستری تا ساعت 3 بعد از ظهر روز دوشنبه فرصت خواهد داشت تا پاسخی به این دفاعیه آماده کند.

وکلای وزارت دادگستری آمریکا در لایحه فرجام خواهی خود بیان کرده بودند که دستور جیمز روبارت، منجر به عقیم ماندن فرمان اجرایی رئیس جمهور ـ که بر مبنای قضاوت‌های وی در خصوص امینت ملی آمریکا صادر شده است ـ خواهد شد. به گفته وکلای دادگستری حکم جیمز روبارت، منجر به نقض اصول تفکیک قوا در قانون اساسی ایالات متحده شده و گونه‌ای از نقض رویکردهای رئیس جمهور در حوزه امنیت ملی آمریکاست.

هرچند بنا بر قوانین ایالات متحده آمریکا، احکام موقتی همچون حکم جیمز روبارت قابل فرجام خواهی نیست، وکلای دادگستری آمریکا با این استدلال که زمان اجرایی بودن این حکم موقتی مشخص نشده است، آن را قابل فرجام خواهی خوانده بودند. بر اساس این استدلال، آن‌ها معتقد بودند که حکم جیمز روبارت باید با توجه به این عدم محدودیت زمانی، نوعی حکم دائمی تلقی شده و قابل فرجام خواهی باشد.

دونالد ترامپ در توییت ها و سخنرانی‌های بعدی خود با خبرنگاران گفته بود، دولت آمریکا در فرجام خواهی در این پرونده پیروز خواهد شد. وی گفته بود: ما پیروز خواهیم شد. به خاطر امنیت کشور ما پیروز خواهیم بود.

پرونده فرجام خواهی فرمان اجرایی 13769 دونالد ترامپ اکنون در حوزه نهم قضایی همچنان مفتوح است و همچنان وزارت دادگستری می تواند برای فسخ کردن اصل حکم روبارت دفاعیه مطرح کند.

باب فرگوسن که تلاش‌های وی در دادگاه سیاتل، منجر به لغو دستور اجرایی ترامپ و صدور حکم از سوی روبارت شد، در این باره گفته است: تصمیم دولت ترامپ برای فرجام خواهی، جای هیچ تعجبی ندارد و ما همچنان به تلاش‌های خود برای پاسخگو بودن وی در برابر قانون اساسی آمریکا ادامه خواهیم داد. وی ابراز امیدواری کرده که دادگاه استیناف، حکم جیمز روبارت را تأیید خواهد کرد.


تعداد بازدید : 35
دانلود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۸
خ خ خ خ
خخخخ
خ خ خ خ
خخخخ
یه چیز جالب توجه اینه که در کمتر از یک هفته، یه قانون مهم و تاثیر گذار تصویب میشه، اجرا میشه، متوقف میشه، به توقفش اعتراض میشه، اعتراض رد میشه، اعتراض مجدد میشه و تا یه روز دیگه به این اعتراض پاسخ داده میشه.سرعت عمل رو می بینین؟؟
این یارو خوراکش ضایع شدن هست فقط یکم روی زیادی دارد
آمريكا با همه بديهاش ولي واقعا مهد دموكراسي و قانون مداريه
احمدی نژاد صورتی رنگ .... حالا دنیا می فهمد چرا عقلای قوم یک لات سیاسی و بی ادب و قانون ندان را چرا نمی پذیرند.
کشور یعنی این!
دقیقا یک احمدی نژاد امریکایی فقط اون پول دار نبود این هست.
بلاخره ما فهمیدیم مامریکا هم قوه قضاییه داره!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر