بازدید 2665

جای خالی سازمان ایمنی احساس می‌شود

کد خبر: ۶۶۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 05 February 2017
نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از عدم ضمانت اجرایی برخی قوانین گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان عصر امروز در حاشیه جلسه کمیته فنی و حقوقی حادثه پلاسکو که با حضور جمعی از کارشناسان اطفای حریق، مهندسان سازمان نظام فنی و مهندسی و تعدادی از کارشناسان دادگستری در محل شورای شهر تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو از منظر کارشناسی فنی و حقوقی، این جلسه با حضور کارشناسان سازه، حریق و نظام فنی و مهندسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارشناسان دعوت شدند تا با ارائه نظرات کارشناسی به جمع‌بندی کاملی درخصوص علل رخداد پلاسکو برسیم، گفت: واقعیت این است که آمار کشته شدگان حوادث غیرمترقبه در کشور سالانه 1800 نفر است یعنی اینکه ما هر روز در اقصی نقاط کشور حادثه‌ای همانند پلاسکو داریم.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه حادثه پلاسکو زنگ خطر را به صدا در آورد، گفت: واقعیت این است که مصوبه قانون و مقررات برای رعایت موارد ایمنی به اندازه کافی در کشور داریم و حتی هیچ جای خالی برای تولید قوانین نیست و مشکل ما ضمانت اجرایی نداشتن قوانین است!

تندگویان با بیان اینکه ایمنی یک موضوع بین بخشی و بین سازمانی است که برای رعایت آن باید همه با هم و به صورت متحد تصمیم بگیرند، گفت: اما این اتفاق واحد رخ نمی‌دهد و جای خالی سازمان ایمنی نیز احساس می‌شود، چراکه اگر یک سازمان واحد وجود داشت علاوه بر تقسیم کار، در هنگام بروز حوادث از همه دستگاه‌ها و نهادها بازخواست می‌کرد و در کنار آن باید قوه قضاییه کمک کننده باشد.

وی افزود: اگر قوه قضاییه به دستگاه‌های اجرایی کمک کند ولی حقوق را به مالک بدهد و با شکایت مالک دستور فک پلمپ یا برخورد قضایی با شهرداری را داشته باشد، نمی‌توانیم کار پیش ببریم.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: قوانین به اندازه کافی وجود دارد اما باید بررسی کنیم که خلاءهای قانونی و خلاءهای عدم اجرایی شدن قوانین رفع شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی