بازدید 5858
۳
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت و گو با «تابناک»؛

برخی به تأیید صلاحیت «روحانی» شک دارند/ براي تصميم گيري، منتظر اعلام کاندیداتوری رئیس‌جمهور هستیم

جلساتی که قرار بود در دی ماه امسال به جمع بندی نهایی بین اعضای احزاب مختلف اصلاح طلب برسد، اما با رسيدن به اواسط بهمن ماه هم هیچ خروجی نداشت. با اين حال، زمانی که از فوت وقت اصلاح طلبان صحبت می کنیم، آنها با خیالی راحت از عدم لزوم هیچ گونه تعجیلی حرف می زنند.
کد خبر: ۶۶۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 01 February 2017
این روزها شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اعلان نتایج جلسات خود را وابسته به اعلام کاندیداتوری «حسن روحانی» می داند؛ موضوعی که تاکنون طرح آن از سوی رئیس دولت یازدهم مورد امتناع واقع مي شود. این مسأله همچنان اصلاح طلبان را در انتظار نگه داشته تا آنان دست به هیچ اقدامی حتی معرفی کاندیدای جایگزین او نزده و تصمیم خود را با اعلام نظر نهایی روحانی بگیرند.

به گزارش «تابناک»، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی به زمان برگزاری خود نزدیک می شود که هنوز تکلیف هیچ یک از دو جریان سیاسی کشور روشن نیست. از یک سو اصولگرایان هستند که پس از مدت ها گفت و گو و مذاکره، تنها یکی از احزاب آن به کاندیدای مشخصی رسیده و بقیه نه تنها هنوز کاندیدایی معرفی نکردند، بلکه حمایت خود از کاندیدای حزب مؤتلفه را هم اعلام نداشته اند. دیگر سو نیز اصلاح طلبان هستند که تصمیمات خود را در جلساتی که هر 15 روز یک بار برگزار می شود، جست و جو می کنند.

جلساتی که قرار بود در دی ماه امسال به جمع بندی نهایی بین اعضای احزاب مختلف اصلاح طلب برسد، اما با رسيدن به اواسط بهمن ماه هم هیچ خروجی نداشت. با اين حال، زمانی که از فوت وقت اصلاح طلبان صحبت می کنیم، آنها با خیالی راحت از عدم لزوم هیچ گونه تعجیلی حرف می زنند.

برای معرفی کاندیدای اصلاح‌طلبان عجله‌ای نداریم


یک عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، با بیان اینکه هنوز تعجیلی برای به نتیجه نهایی رسیدن جلسات این شورا وجود ندارد، همچنان که «حسن روحانی» هم تاکنون اعلام کاندیداتوری در انتخابات نکرده است، اظهار کرد: باید منتظر بمانیم تا هر وقت رئیس جمهور اعلام کردند که قصد شرکت در انتخابات را دارند، ما هم نظر خود را اعلام کنیم.

«محمود میرلوحی» با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان به صورت کلی موضعشان روشن است و تاکنون هم به روش های مختلف اعلام نظر کرده اند، یادآور شد: تردیدی نیست که درصد زیادی از اصلاح طلبان و مردم جامعه از عملکرد روحانی راضی هستند. اقداماتی که دولت در حوزه برجام انجام داده و توفیقاتی که در اقتصاد کشور به دست آورده، باعث رضایتمندی مردم شده است.

در هر دو جریان سیاسی، هیچ بدیلی برای روحانی وجود ندارد


این چهره اصلاح طلب با اشاره به انتخابات اسفند پارسال و پیروزی نسبی که از آن اصلاح طلبان حامی «حسن روحانی» شد، تصریح کرد: برداشت ما این است که جامعه در آن روز موضع خود در مورد برنامه های روحانی را بطور صریح اعلام کرد و ما هم این روند را همچنان قابل استناد می دانیم.

وی افزود: ما به خوبی می دانیم هیچ بدیلی برای روحانی وجود ندارد، نه تنها در جریان اصلاح طلبی و بلكه در جبهه اصولگرا، چون آنان به خاطر شکاف هایي که در میان این جریان ایجاد شده و همچنین نتایجی که در انتخابات سال گذشته گرفته اند و از همه مهمتر اینکه هرگز زیر بار قبول مسئوليت 8 سال اقدامات دولت گذشته نرفته اند، كانديدايي ندارند تا با استقبال عمومی مواجه شود.

میرلوحی تأکید کرد: حال در شرایطی که اصولگرایان نمی توانند کاندیدایی در حد «حسن روحانی» عرضه کنند و اصلاح طلبان هم آنطور که خودمان بهتر می دانیم نخواهند توانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، لذا مناسب ترین فردی که هم جامعه از مجموعه عملکردش راضی باشد و هم اصلاح طلبان نسبت به او خوش بین باشند و احساس کنند که می تواند مواضع اصلاح طلبانه خوبی را اتخاذ کند، روحانی است.

تصمیم شورای سیاستگذاری پس از اعلام نظر روحانی گرفته می‌شود


این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه جلسات این شورا منظم و هر 15 روز یک بار در حال انجام است، عنوان کرد: نخست باید رئیس جمهور اعلام آمادگی کند تا بعد ما مواضع خودمان را اعلام کنیم.

وی افزود: کارگروه ها فعال هستند برنامه ها و راهبردها در حال تدوین هستند و حتی در استان ها مشغول سازماندهی هستیم. حتی وظایف کمیته تعامل هم بر عهده آقای حاجی است که ایشان در این زمینه به خوبی فعالیت دارند.

چرا باید به فکر گزینه دوم باشیم؟


میرلوحی با تأکید بر اینکه دلیلی برای معرفی کاندیدای دیگری در کنار «حسن روحانی» از سوی اصلاح طلبان وجود ندارد، گفت: وقتی ما احساس می کنیم فضای عمومی جامعه از روحانی استقبال می کند، پس چرا باید به فکر گزینه دومی باشیم.

وی درباره برخی سخنانی که پیرامون بررسی دوباره صلاحیت رئیس جمهور عنوان می شود نیز تأکید کرد: هرچند برخی به تأیید صلاحیت ایشان شک دارند، ما تنها منتظر اعلام تصمیم کاندیداتوری روحانی هستیم، چون اولویت اول کل جریان اصلاح طلبی روحانی است.

ساختارهای استانی اصلاح‌طلبان برای شوراها در حال تکمیل است


میرلوحی در ادامه به انتخابات شوراهای شهر و روستا و تصمیمات اصلاح طلبان برای این انتخابات اشاره کرد و گفت: برای این انتخابات هم فعال هستیم و حتي در استان ها نيز ساختارها و برنامه ها در حال تکمیل است. از آنجا که شوراها ظرفیت زیادی دارند، مورد اهتمام ما قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: یادمان نرود که بخش زیادی از این ظرفیت در دوره اصلاحات به کار گرفته شد و اصلاح طلبان افتخار می کنند که خود این اصل قانون اساسی را اجرایی کردند؛ بنابراین تصمیم دارند این افتخار را حفظ کرده و در عرصه شوراها هم نقش آفرینی کنند.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با تأکید بر اینکه ما وقت کافی تا انتخابات داریم، خاطرنشان کرد: مقدمات و راهبردها در حال طرح شدن است، اما هیچ عجله ای وجود ندارد. باید صبوری بیشتری داشته باشیم.

لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران اوایل اسفند مشخص می‌شود


وی با بیان اینکه برخی برای اعلام لیست کاندیداهای شوراها به خصوص در شهر تهران، عجله دارند، یادآوری کرد: باید فرایندها طی و مشخص شود چه افرادی و با چه مشخصاتی باید وارد انتخابات شوند. شاید اوایل اسفند ماه لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها مشخص شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
ملت فرض نکنید
خداحافظ روحانی
خداحافظ مدعیان اصلاح طلبی
دیگه کولی نمیدیم
همه شک دارن از کارهایی که انجام میشه بعیده صلاحیتش تایید بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار