بازدید 9735
۵

ترفندی تازه برای فروش سوسیس و کالباس‌فاسد

کد خبر: ۶۶۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 30 January 2017
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز عرضه سوسیس و کالباس خرد شده فله ای را تهدیدی برای سلامت شهروندان دانست و از مردم خواست از خرید مواد غذایی فله ای و خرد شده پرهیز کنند.

به گزارش خبر جنوب. مرجان مشتاقی مقدم گفت: یکی از انبارهای نگهداری مواد غذایی بدون تاریخ اعتبار و غیر قابل عرضه را کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب کشف کردند.

وی ادامه داد:یکی از ترفندهای سودجویان، تهیه سوسیس، کالباس، قارچ، خیارشور و اینگونه مواد بدون تاریخ اعتبار یا فاسد و کپک زده است که پس از خرد کردن و یا رنده شدن، در اختیار برخی اصناف به ویژه اصناف بدون مجوز بهداشتی و فروشندگان دوره گرد مواد غذایی قرار داده می شود و در تهیه موادی مانند پیتزا و ساندویچ از آنها استفاده می شود.

او افزود: هر چند برخی خریداران از این مسایل آگاه هستند اما گاهی متصدیان بیرون برها و فست فودها و بانوان خانه دار، بدون آگاهی از آلوده بودن مواد اولیه و تنها به دلیل قیمت کم تر، اینگونه مواد را خریداری و استفاده می کنند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب اضافه کرد: بازرسان تمام مراکز معتبر و دارای مجوز بهداشتی را به صورت مداوم بازرسی می کنند و از نظر مواد اولیه به طور مرتب بررسی و نظارت می شود، بنابراین کنترلی بر سایر مراکز متخلف به ویژه دوره گردها و افراد بدون مجوزی که در مکان های ناشناس فعالیت دارند، نمی شود و مردم باید از خریداری مواد غذایی از مراکز نامطمئن خودداری کنند.

مشتاقی مقدم خواستار توجه به هشدارها شد و گفت: با توجه به هشدارهای بازرسان بهداشت محیط، در هنگام خرید مواد اولیه اصول لازم رعایت و در صورت اطمینان از فروشندگان مواد اولیه، باز هم از خرید انواع مواد غذایی فله ای و بدون مجوز، خودداری شود.

او گفت: سامانه کشوری 190، آماده دریافت پیشنهاد، انتقاد و گزارش های مردمی در زمینه مسایل مختلف بهداشت محیط در سراسر کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
دیگه نمیشه هوا هم خورد.
یا وجدان انسانی ایرانیان به خواب ابدی رفته یا فروشنده های اجناس تقلبی ایرانی نیستند. داریم فساد را در همه زمینه ها تجربه می کنیم.
قانونی تصویب شود که فروش مواد خوراکی فاسد ، در ردیف قتل عمد تعریف شود تا دیگر شاهد بروز چنین جنایاتی در جامعه نباشیم.
سالهاست که میگن سوسیس - کالباس- نوشابه- پفک- چیپس و ... رو نخورید ضرر داره!
خوب نخورید
من 4 ساله اینجور چیزا رو نمیخورم...
بیشتر در تهیه سالاد الویه مصرف می شود و یا در رستورانها در سوپ ریخه میشود
وسط تهران چندتا ساندويچي و فروشگاه ميخواهيد كه نشونتان بدهم بدين شكل ؟ يواشكي از پشت ويترين ميريزن توش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار