بازدید 2917

توقف پروژه‌های کلان به دلیل تفکر سه گانه مدیران

مدیر عامل اسبق مترو تهران گفت: علت خوابیدن پروژه‌های کلان در کشور تفکر سه گانه مدیران در مورد توسعه بود.
کد خبر: ۶۵۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 22 January 2017
مدیر عامل اسبق مترو تهران گفت: علت خوابیدن پروژه‌های کلان در کشور تفکر سه گانه مدیران در مورد توسعه بود.

به گزارش فارس، محسن هاشمی بهرمانی امروز در مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیش‌کسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت 133 سالگی تأسیس اتاق بازرگانی گفت: حادثه چند روز گذشته در مورد ساختمان پلاسکو نشان می‌دهد که راه توسعه هنوز هموار نیست و خلأهایی وجود دارد که باید به دست شما کارآفرینان هموار شود و ان شاءالله مسیر توسعه در کشور بیش از پیش رهرو داشته باشد.

وی افزود: همان طور که می‌دانید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از دوران مبارزه و بعد از انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای تثبیت انقلاب اسلامی داشتند. 

هاشمی تصریح کرد: حتی در زمان جنگ تحمیلی در کنار فرماندهان بزرگ کشور، فرماندهی جنگ را برعهده داشتند. 

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی سعی برای پوشش فعالیت‌های سازندگی در کشور داشتند، اظهار داشت: شاخص این موضوع، ساخت مترو بود که ایشان در سال 63 برای آن خطبه‌ای خواندند که این پروژه در تهران و حتی در زمان جنگ باید شروع مجدد آن آغاز شود، چرا که در آن زمان امکان ساخت چنین پروژه‌هایی فراهم نبود. 

وی بیان داشت: علت خوابیدن پروژه‌های کلان در کشور تفکر سه گانه مدیران در مورد توسعه بود.

هاشمی گفت: بعد از انقلاب 3 دیدگاه در مورد توسعه وجود داشت که در دیدگاه اول، این پروژه‌ها، پروژه‌های استعماری به نفع غرب قلمداد می‌شد.

مدیر عامل اسبق مترو تهران بیان داشت: همچنین در مورد پروژه‌های نظامی مثل نیروگاه‌های اتمی و پتروشیمی‌ها چنین نظراتی عنوان می‌شد و اکثر این پروژه‌ها دچار بحران کار می‌شد که با تلاش سردار سازندگی این پروژه‌ها مجدد آغاز شد. 

هاشمی به نگاه دوم در کشور در مورد توسعه اشاره کرد و گفت: نگاه دوم نگاه کسانی بود که توسعه را با الگوی کاملاً غربی می‌دیدند.

وی بیان داشت: ولی نگاه توسعه‌ای آیت الله رفسنجانی این بود که اسلام و فرهنگ ایران و توسعه در کالبد آن یک ارزش است و شاید همین ایده باعث شد که بعضی از دوستان از کنار ایشان کنار روند و نسبت به ایشان بی‌مهری داشته باشند. 

هاشمی با اشاره به آخرین صحبت‌های آیت‌الله رفسنجانی که با پژوهشگران و محققان اقتصادی داشتند، گفت: ایشان در آن جلسه اظهار داشتند که ارتقاء دانایی مردم بهتر از تلاش برای اصلاح سیاستمداران در این مسیر است. 

فرزند آیت الله رفسنجانی همچنین اظهار داشت: ایشان در آن جلسه اظهار داشتند که اعتراف به اشتباه هیچ اشکالی ندارد و همچنین در مورد آبیاری درخت امید گفتند که نباید کاری کنیم که امید از جامعه بیرون رود. 

وی بیان داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن جلسه گفتند که حفظ نظام و نظام اجتماعی در جامعه یکی از پارامترهای مهم توسعه است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار