بازدید 7393

تشکیل کمیته‌ حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه پلاسکو

عضو شورای شهر تهران از تشکیل کمیته‌ حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه پلاسکو خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 21 January 2017
عضو شورای شهر تهران از تشکیل کمیته‌ حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه پلاسکو خبر داد.

ولی‌الله شجاع پوریان؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر تهران در محل حادثه ساختمان پلاسکو از تشکیل کمیته ساماندهی وضعیت آسیب‌‌دیدگان اعم از مصدومان، جانباختگان، مالباختگان و همچنین بازماندگان این حادثه خبر داد.

او گفت: امروز مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و شهردار منطقه ۱۲ تهران به همراه معاونانشان در جلسه شورا حاضر و به سولات اعضای شورای شهر پاسخ دادند.

شجاع‌پوریان گفت: در راستای علت‌یابی حادثه پلاسکو، کمیته‌ حقیقت‌یاب در شورای شهر تهران تشکیل شده تا تمام ابعاد حادثه را بررسی و نتایج آن را به مردم و شورای شهر اعلام کند.

او افزود: کمیسیون حقوقی و نظارت  شورای شهر تهران موظف شده با بررسی همه خلاءها و کاستی‌های موجود، جلوی فرار دستگاه‌های ذیربط و مقصر در حادثه را از زیر بار مسئولیت‌شان بگیرد.

عضو اصلاح‌‌طلب شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از همان اندک تجهیزات سازمان آتش‌نشانی تهران در حادثه ساختمان پلاسکو آسیب دیده است، گفت: شورای شهر تهران مصوباتی در این راستا داشته تا ضمن جبران خسارت‌های وارده به تجهیزات آتش‌نشانی، همه آنچه را که این سازمان برای به روز شدن و مقابله با بحران‌های احتمالی در شهر تهران نیاز دارد را مطابق استادنداردهای جهانی تهیه کند.

او با اشاره به اینکه مطابق مصوبه شورای شهر تهران به دلیل انباشت نیرو انسانی شهرداری باید سالانه چهار درصد از نیروهای خود را تعدیل کند، گفت: با همه این محدودیت‌ها به سازمان آتش‌نشانی مجوز داده شده است تا در صورت نیاز اقدام به جذب نیروهای متخصص و ماهر کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قصورها و کاستی‌های در گذشته در بروز حادثه پلاسکو اثرگذار بوده است، اظهارکرد: ما برای اینکه وارد حاشیه‌ها نشویم، فعلا از ورود به مسائل حاشیه‌ای خودداری کرده اما قطعا در زمان مناسب راجع به این موضوع به مردم گزارش خواهیم داد.

شجاع پوریان گفت: بر اساس اظهارات مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی در یک ساعت اول این حادثه، آتش در ساختمان پلاسکو مهار شده بود اما به دلیل انفجاری که پس از مهار تقریبی آتش در ساختمان رخ می‌دهد، شاهد آن بودیم که به یکباره ساختمان پلاسکو فرو ریخت که البته معلوم نیست علت انفجار مورد اشاره چه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر