بازدید 4599

فاجعه جدید برای پناهجویان در آب‌های مدیترانه

کد خبر: ۶۵۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸ 15 January 2017
در پی غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در آب های پرتلاطم مدیترانه، شمار نامعلومی از پناهجویان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، یک قایق حامل 107 پناهجو در 30 مایلی شمال سواحل لیبی غرق شد اما تاکنون فقط چهار نفر نجات یافته و هشت جسد کشف شده است و این نگرانی وجود دارد که فاجعه جدیدی در آب های مدیترانه بوقوع پیوسته باشد.
 
عملیات امداد رسانی با هماهنگی مرکز عملیاتی گارد ساحلی رم همچنان ادامه دارد ، واحدهای مختلف نیروی دریایی که در عملیات 'فرونتکس' مشارکت دارند به منطقه وقوع فاجعه که در شرایط نامناسب جوی است، اعزام شده اند و حتی از یک هواپیما و یک بالگرد و شماری از کشتی های باری استفاده شده است.
 
خبرگزاری آنسا نیز نوشت: صبح امروز نیز در یک عملیات امداد رسانی در کانال سیسیل در جنوب ایتالیا جسد 3 پناهجو در یک شناور کشف شد و به همراه آن سه نفر دیگر که در شرایط جسمی وخیمی بسر می بردند نیز امداد رسانی شده و با بالگرد امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
 
همچنین روز گذشته مجموعا 550 پناهجو در دریای مدیترانه توسط قایق های گشت زنی گارد ساحلی در جزیره 'لامپه دوزا' ، یک کشتی نیروی دریایی ، یک قایق ماهیگیری ، یک کشتی باری و کشتی 'اکواریوس' متعلق به سازمان غیر دولتی 'Sos Méditerranée' نجات داده شدند.
 
به گزارش ایرنا، وزارت کشور ایتالیا نیز پیشتر اعلام کرد که در سال 2016 میلادی رکورد ورود پناهجویان به خاک ایتالیا شکسته شد و بیش از 181 هزار پناهجو وارد این کشور شده اند که 18 درصد بیشتر از سال 2015 است.
 
21 درصد پناهجویانی که در سال گذشته وارد ایتالیا شدند، تبعه نیجریه هستند و به دنبال آنها اتباع اریتره (12درصد)، گینه (7 درصد)، ساحل عاج (7 درصد)، گامبیا (7 درصد)، سنگال (6 درصد)، مالی (5 درصد)، سودان (5 درصد)، بنگلادش (4 درصد) و سومالی (4 درصد) بیشترین شمار پناهندگان به ایتالیا را شامل شده اند.
 
'آنجلینو آلفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا اخیرا اظهار داشت: ریشه مهاجرت میلیون ها پناهجو، جنگ های جاری در سوریه و عراق است. ایتالیا در سال 2017 میلادی به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، رئیس دوره ای گروه هفت و عضو تروئیکای سازمان امنیت و همکاری اروپا 'Osce' (که ریاست آن را در سال 2018 میلادی بر عهده خواهد داشت)، در موضوعات مهم بین المللی از بحران مهاجران گرفته تا لیبی و تروریسم، نقش برجسته ای را ایفا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل