بازدید 6538

ضرغامی: 9 دی انقلاب سوم در ایران بود

کد خبر: ۶۵۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 29 December 2016
‌عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 9 دی را از مهم‌ترین نقاط عطف انقلاب دانست و اظهار کرد: در چند ماهی که ناآرامی‌ها در خیابان‌های تهران بود رسانه‌های غربی با تصویرسازی به برکناری انقلاب امیدوار شده بودند.

‌به گزارش ایسنا عزت‌الله ضرغامی 9 دی‌ماه در مراسم نهم دی در شهرکرد، گفت: حضور مردم استان‌هایی چون چهارمحال و بختیاری در 8 دی‌ماه نقش تأثیرگذاری در آفرینش حماسه 9 دی داشتند و پیش‌گام و وظیفه‌شناسی کردند.

وی 9 دی را انقلاب سوم در ایران خواند و افزود: پیروزی انقلاب در سال 57، تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 و 9 دی 88 به لحاظ اهمیت، ابعاد، کیفیت و محتوای متفاوت یک انقلاب دیگر بود.

ضرغامی از مهم‌ترین نقاط عطف انقلاب را  9 دی دانست و اظهار کرد: در چند ماهی که ناآرامی‌ها در خیابان‌های تهران بود رسانه‌های غربی با تصویرسازی به برکناری انقلاب امیدوار شده بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخابات سال 88 را به لحاظ کمی و فراگیری و گستردگی فوق‌العاده دانست و تصریح کرد: در این انتخابات 40 میلیون نفر شرکت کردند و 85 درصد از واجدین شرایط رأی دادند و این نشان از اتکای جمهوری اسلامی به رأی مردم بود.

وی عنوان کرد: در همان روزها آمریکا در مقابل مواضع مقتدرانه ایران کنار آمده بود اما با این اتفاقات دشمن امیدوار شده بود که با رمز تقلب فتنه‌گری را آغاز کردند و در تهران و شهرهای بزرگ ناآرامی ایجاد کردند.

ضرغامی اتاق فکر ناآرامی‌ها و فتنه را در خارج از کشور دانست و عنوان کرد: طرح آشوب بر اساس انقلاب رنگین بود که در کشورهای دیگر نیز بارها جواب داده بود و اکنون دشمن درصدد بود با این روش انقلاب را براندازد اما موفق نشدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر مماشات رهبر انقلاب در مسائل انتخابات آن روزها، اظهار کرد: رهبری با عدول از قانون دستور بازشماری آرا با حضور نمایندگان نامزدها را دادند ولی سران فتنه حتی به این بازشماری هم قانع نشدند زیرا دنبال چیز دیگری بودند و می‌خواستند زمینه را برای ضدانقلاب فراهم کنند.

وی ویژگی اصلی فتنه را ایجاد گردوغبار دانست و تصریح کرد: رهبری با درایت و تدبیر نگذاشتند که این گردوغبار در فضای کشور ایجاد شود به همین منظور با فتنه گران تا حد امکان سازش داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پاره کردن عکس امام و اهانت به امام و رهبری در آن روزها، افزود: حتی منافقان با تجمع در خارج از کشور شعار علیه نظام دادند.

وی برجام را از عنایات خداوند خواند و گفت: برجام بهترین الگو برای جوانان ماست تا آمریکا و دشمنان اسلام را به‌خوبی بشناسند و بدانند که به قول خود وفادار نیستند.

ضرغامی از تلاش آمریکا و کشورهای استکباری برای جلوگیری از آزادسازی حلب اشاره کرد و گفت: با حمایت ایران از نیروهای انقلابی سوریه علاوه بر آزادسازی حلب بسیاری از اسیران در این منطقه آزاد شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار