بازدید 3857

تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه ۹ دی

کد خبر: ۶۵۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 27 December 2016
رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه ۹ دی روز محاکمه فتنه گران بود ،گفت: شعار هفتمین سالگرد حماسه ۹ دی، «نهم دی تجلی بصیرت، ولایت مداری و نفوذناپذیری مردم ایران» است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با اعلام برنامه های این حماسه در روز ۹ دی گفت: دشمن از نظام جمهوری اسلامی ایران کینه دارد از این رو جریان بصیرت یک جریان مستمر و همیشگی است.

وی افزود: در هفتمین سالگرد حماسه ۹ دی، امسال شعار «نهم دی تجلی بصیرت ولایت مداری و نفوذناپذیری مردم ایران» را برای این روز برنامه ریزی کرده ایم.

نائینی ادامه داد: برنامه های امسال نیز با نگاه روشنگری برگزار شده است. با برگزاری نمایشگاه های ادبی، شب شعر، انتشار کتب، تولید کلیپ و فیلم این روشنگری را انجام می دهیم.

وی گفت: اعزام سخنران به نقاط مختلف کشور، خطبه های ائمه جمعه در سوم و دهم دی، تجمع ۱۰ هزار نفری اقشار مختلف مردم با سخنرانی آیت الله رئیسی، مراسم ویژه مسجد لولاگر را نیز امشب داریم.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی الگوی مناسبی برای نیروهای مومن به انقلاب برای مواجهه با چالش های جدید است، گفت: در حماسه ۹ دی واقعیت انقلاب، قدرت درونی نظام و قدرت مردم به نمایش گذاشته شد. عزم و اراده مردم پشتوانه حرکت حماسه ۹ دی بود.

وی با اشاره به اینکه سیاستمداران غرب به این مساله اعتراف دارند، ادامه داد: هیچ کس نتوانست عظمت این کار را انکار کند و اگر آن حرکت عاشورایی اتفاق نمی افتد امروز یا شاهد سقوط نظام اسلامی بودیم یا ناامنی در کشور حاکم بود اما این هنر انقلاب اسلامی بود که با حرکت مردمی با فتنه مقابله کرد.

نایینی با بیان اینکه بر اساس اسناد و اعترافات فتنه گران، فتنه ۸۸ دعوای سیاسی و انتخاباتی نبود، تصریح کرد: فتنه گران در شعارهایشان اعلام کردند که انتخابات بهانه بود، اصل نظام نشانه بود. فتنه ۸۸ یک کودتای مدرن بود.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی ادامه داد: اگر ۹ دی اتفاق نمی افتاد نظام جمهوری اسلامی ایران به یک نظام غیرمردمی متهم شده و اقتدار آن تضعیف می شد و در نهایت جریان فتنه شرایط و خواست خود را تحمیل می کرد. اما آنچه عامل حرکت عظیم مردمی در ۹ دی شد روح ایمان و بصیرت بود.

وی با بیان اینکه به برکت حماسه ۹ دی، کشور واکسینه شد، تصریح کرد: فتنه ۸۸ خسارت های زیادی را به کشور وارد کرد ولی برای نظام به یک فرصت تبدیل شد؛ ابعاد جنگ نرم آشکار و باور شد، خواص بی بصیرت شناخته شده و مردم، سیاستمداران دنیا طلب را شناختند.

نایینی با بیان اینکه در این فتنه عمق دشمنی با جمهوری اسلامی ایران روشن شد، یادآور شد: خسارت های مالی، جانی، اجتماعی و معنوی فراوانی به این نظام تحمیل شد. تفرقه ایجاد کرده و مردم را در مقابل هم قرار داد و در نهایت زمینه نفوذ و مضاعف شدن تحریم ها را فراهم کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با اشاره به برنامه های حماسه ۹ دی گفت: برگزاری ۳۰ کنگره شعر برگزاری گالری عکس با موضوع ۹ دی، همایش «ایران-آمریکا تسلیم مقاومت» در مرکز همایش های صدا و سیما، اولین همایش علمداران بصیرت، انتشار صفحات ویژه روزنامه ها و نشریات، ساماندهی بیش از ۵ هزار وبلاگ دانشجویی، دانش آموزی و حوزوی، برگزاری ششمین جشنواره فیلم  عمار، برپایی بیش از ۲۰۰ نشست ادبی، اعزام ۱۵۰ سخنران توسط ستاد بزرگداشت ۹ دی به سراسر کشور، اجرای ۱۵ برنامه شاخص در فرهنگسرای تهران و مجموعه ای تولیدات موسیقایی و سرودهای حماسی از جمله برنامه هایی است که به منظور بزرگداشت ۹ دی امسال برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی در کشور فتنه را انکار می کنند، گفت: جریان فتنه و کسانی که در طراحی فتنه نقش آفرینی کرده و همچنان حیات سیاسی دارند و در بخش های اجرایی یا قانون گذاری فعال هستند به راحتی فتنه را انکار کرده و واقعیت حرکت ۹ دی را کتمان می کنند.

نایینی عنوان کرد: بسیاری از نخبگان سیاسی کشور در مناسبت های انقلاب آنچنان که انتظار است فعال نیستند. بسیاری هنوز فتنه ۸۸ را به عنوان جنگ و دعوای انتخاباتی معرفی می کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی خطاب به سیاستمداران غیرانقلابی که در کشور دچار خطای محاسباتی در پیش بینی رفتار دشمن شدند، گفت: بصیرت این است که شما رفتار دشمن را پیش بینی کنید.

وی همچنین در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه در روزهای اخیر برخی مسئولین اجرایی از جمله استاندار ایلام اعلام کردند که در مراسم ۹ دی امسال شرکت نخواهند کرد، تحلیل شما در این باره چیست گفت: کسانی که مواضع این چنینی دارند به طور طبیعی کسانی هستند که در سال ۸۸ هم این گونه موضع گیری می کردند.

نایینی گفت: اینها در بخش های اجرایی و قانون گذاری کشور حضور دارند اما فهم درستی از فتنه ۸۸ نداشته و آن را همچنان دعوای انتخاباتی می دانند نه یک اقدام برانداز.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با اشاره به اینکه مواجهه با اینگونه مواضع مشکل موجود ماست، تصریح کرد: وجود چنین مواضعی و افرادی که چنین مواضعی اتخاذ می کنند نشان می دهد جریان فتنه در کشور حیات دارد که در سال ۸۸ ساکت بود و با همین سکوت به فتنه گران کمک کرد اما ملت باید مراقب نفوذ باشد.

نایینی در پاسخ به سوال دیگری درباره عملکرد شورای نگهبان در تایید کاندیداهای ریاست جمهوری و عملکرد رئیس جمهور سابق تصریح کرد: نمی توان خطای کسانی که عامل فتنه شدند را با اشتباهات رئیس جمهور سابق مقایسه کرد. آنهایی که فتنه ۸۸ را به راه انداختند نیز از فیلتر شورای نگهبان گذشته بودند.

وی یادآور شد: بازیگران فتنه توجه نداشتند که برای نظام اسلامی چه هزینه هایی تولید می کنند و قبل از اینکه در محاکم قضایی محاکمه شوند توسط افکار عمومی محاکمه شدند. در حقیقت ۹ دی محاکمه فتنه گران بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر