بازدید 3852

اعتراض مردم مغولستان به آلودگی هوا

کد خبر: ۶۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 27 December 2016
صدها نفر از مردم مغولستان که بخش قابل توجهی از آنان را زنان تشکیل می دادند، با حضور در خیابانهای شهر اولان باتور پایتخت این کشور نسبت به افزایش افسارگسیخته آلودگی هوا و ناتوانی مسئولان در کاهش آن تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار است که اخباری درباره اعتراضات مردمی با حضور گسترده زنان در مغولستان در این ارتباط منتشر می شود.
 
ظاهرا آلودگی گسترده هوا در منطقه باعث شده است تا برخی از نواحی در مغولستان نیز درگیر آن شوند و حالا مردم در اولان باتور پایتخت مغولستان به این اعتراض دارند که دولت در رفع این معضل ناتوان است.
 
افرادی که در خیابان ها تجمع کرده اند دولت را به بی کفایتی متهم ساخته و خاطرنشان کرده اند که در چنین شرایطی باید وضعیت اضطراری اعلام شود.
آنان تاکید کرده اند که برخی از مناطق در پایتخت به شدت آلوده است و باید در نشستی ویژه، راه های برطرف کردن این مشکل بررسی شود.
 
سازمان دهندگان اعتراضات امروز سه شنبه اعلام کرده اند که دولت قصد دارد تا سال 2018 میلادی 80 درصد از آلودگی را کاهش دهد اما اگر وضع به همین منوال باشد کودکان بیمار شده و نمی توانند به مدرسه بروند و کسب و کار هم با مشکل مواجه خواهد شد.
 
نزدیک به 800 هزار نفر از مردم مغولستان در پایتخت و در مناطق بسیار آلوده زندگی می کنند و از این بابت شکایت دارند.
 
از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که آلودگی در این شهر دستکم هفت برابر بالاتر از استاندارد است و اولان باتور یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا به حساب می آید.
از سال 2000 میلادی تاکنون دولت مغولستان میلیون ها دلار برای مهار آلودگی و استفاده از سوخت پاک و جلوگیری از فعالیت آلاینده ها هزینه کرده اما مشکل همچنان برطرف نشده است.
 
این در حالی است که بانک جهانی سرمایه گذاری نیز به تازگی مبلغ 3 میلیون و 100 هزار دلار برای طرح کاهش آلودگی شهر اولان باتور اختصاص داده است که جهت خرید ماسکهای ویژه برای 40 هزار دانشجو، خرید 200 دستگاه تصفیه هوا جهت نصب در 50 مهد کودک و همچنین تهیه سیستم حرارتی الکتریکی با هدف کاهش آلودگی هوای پایتخت هزینه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر