بازدید 22584

صادرکننده برتر استان تهران معرفی شد

کد خبر: ۶۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 19 December 2016
هشتمین سال برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران با حضور جمعی از فعالان عرصه تولید در هتل اسپیناس  برگزار ‌‌شد.
 
در این مراسم چندین شرکت برتر که بیشترین صادرات با ارزش افزوده بالا را داشتند تقدیر، تجلیل و قدردانی شدند.
 
شرکت «شمس پلاست طب» از برگزیدگان دوره قبلی همایش است که از دکتر حیدر داوری زرنقی رئیس هیات مدیره شرکت تجلیل و تندیس زرین صادرکننده برتر استان تهران به وی اهدا شد.
 
دکتر داوری زرنقی رئیس هیات مدیره شمس پلاست طب یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به نفت و توجه به تولید داخلی دانست و افزود: با عنایت به رویکرد دولت در توجه به اقتصاد درونگرا و برون‌نگر، برگزاری این همایش و تشویق صادرات و حمایت از فعالان این حوزه می‌تواند شرایط و فضای لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف دولت در سایه برنامه چشم‌انداز 2 ساله را فراهم کند.
 
داوری ادامه داد: بی‌تردید چنین همایش‌هایی که به منظور عملیاتی‌‌سازی اهداف و برنامه‌های ایران اسلامی است افزایش روحیه و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را موجب شده و عزم آنها برای افزایش صادرات و تحرک را دو چندان خواهد کرد ایجاد رقابت و تشویق همه تولیدکنندگان و تاجران برای افزایش کیفیت و شناخت بازارهای جدید می‌تواند دستاورد دیگر این همایش باشد چه بسا در چنین همایش‌هایی نظرها، تنگناها و مشکلات صادرکنندگان قابلیت ارائه، جمع‌بندی و ارسال به مسوولان و مدیران را نیز فراهم سازد. مشکلاتی که بخشی از آن مربوط به همه اصناف و تولیدکنندگان و دغدغه صنعت کشور است.
 
وی گفت: بی‌شک تغییر قوانین و نوسانات ارزی باعث می‌شود بسیاری از صادرکنندگان مثل شرکت شمس پلاست طب که تولیدکننده هستند در پرداخت تسهیلات ارزی، پیش‌بینی بازارهای هدف، عقد قراردادهای میان مدت و بلند مدت دچار مشکلات عدیده‌ای شوند مشکل ثبات نداشتن در تصمیمات و مقررات نه تنها مشکل صادرات بلکه مشکل اقتصاد است البته در دولت تدبیر و امید شاهد ثبات نسبی قیمت ارز و همچنین ثبات بیشتر در قوانین بودیم. همین رویکرد دولت تدبیر و امید موجب شد تا در زمینه صادرات رشد مطلوبی داشته باشیم. در اواخر سال‌های 91 و 92 به دلیل تشدید نوسانات ارزی سرعت رشد کاهش یافت. پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب و تدابیر مناسب دولت یازدهم، شاهد رشد مناسب در صادرات 93 بودیم و توانستیم رشد بهتری را تجربه کنیم.
 
اما مشکل دیگر هزینه تامین مالی در کشورمان است تسهیلات 20 درصدی پاشنه آشیل تولید و صادرات است و در مقابل تسهیلات 2 تا 6 درصدی رقیبان در کشورهای دیگر شرایط را برای رقابت و حضور دربازارهای جهانی سخت کرده است. رئیس هیات مدیره شرکت شمس پلاست طب افزود: نظارت بیشتر در قیمت‌گذاری پایه مواد پتروشیمی مصرف داخلی و صادراتی نیز می‌تواند از خام‌فروشی مواد پتروشیمی جلوگیری کرده و کشورهای همسایه را به تولیدکننده تبدیل کند. به این ترتیب ایجاد ثبات در همه زمینه‌ها از جمله کاهش چالش‌های سیاسی به منظور خنثی‌سازی توطئه دشمنان، ثبات در تدوین قوانین و مقررات، ثبات در نرخ ارز و ثبات مدیریتی می‌تواند مهمترین و اساسی‌ترین خواسته باشد. بخش عمده مشکلات نیز مربوط به رصد نامناسب مسائل و عارضه‌یابی و ارائه سیستم‌ها و راهکارهای غیرکارآمد و غیرکارشناسی است که اصلاح سیستم‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری نیز می‌تواند آن را برطرف کند.
 
در این رهگذر، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای کاهش بهای تمام شده تولید و افزایش توان صادرات و همچنین تسهیل دریافت تسهیلات نیز مورد نیاز است. تسهیل فرآیند کسب و کار از طریق کاهش بروکراسی اداری، حمایت عملی از بخش تولید و بخش خصوصی و همچنین کاهش تصدی‌گری دولت نیز یکی از خواست‌های صنعت کشور است.
 
داوری گفت: بی‌تردید اگر تولید‌کننده‌ای در رقابت با واردات بی‌رویه پیروز شود، توان صادرات خواهد داشت. نکته کلیدی آن است که دولت فضا را برای واردات غیرضروری تنگ کند سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز به عنوان خط مقدم عرصه تولید باید مامن و پناهگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد این نهاد برای آنکه متولی اصلی بخش تولید است باید همچون گذشته با پیش‌بینی چالش‌ها و مشکلات، در تعامل با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، مشکلات تولید را به حداقل برساند و روند تسهیل فرآیند کسب و کار را بهبود بخشد. داوری در پایان اظهار داشت: در امر صادرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک، وزارت اقتصاد صندوق ضمانت صادرات، موسسه استاندارد و... دخیل هستند ایجاد هماهنگی و تعامل به منظور حذف موازی‌کاری‌ها و دوباره‌‌کاری‌ها و وقت‌کشی‌ها بسیار ضرورت دارد.
 
هرچقدر زمان فرآیند صادرات کوتاه‌تر باشد هزینه‌های صادرکننده کاهش یافته و محصولات سریع‌تر به دست مصرف‌کنندگان نهایی خواهد رسید.

رصد دائمی وضعیت صنعت و ارائه گزارش‌های ماهانه، فصلی و ایجاد زمینه‌‌های رشد صنعتی در قالب سیاست‌های برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سالانه بستر مناسب فعالیت را موجب خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل