بازدید 3723

هشدار درباره خطرات استفاده از ریمل های تقلبی

کد خبر: ۶۴۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 18 December 2016
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به استفاده از ریمل های خارجی بدون برچسب این سازمان هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سازمان غذا و دارو، مصطفی اسماعیلی افزود: عفونت های قارچی و آسیب زدن به قرنیه چشم از عوارض ریمل های تقلبی است .

وی با اشاره به وجود ریمل ها در رنگ ها و نشان های مختلف در فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی، اظهار کرد: با تکیه به ظاهر محصول یا فروشگاه ، نمی توان از کیفیت محصول اطمینان حاصل کرد.

وی تاکید کرد: ریمل از جمله محصولات آرایشی پرکاربرد و خطر آفرین به شمار می آید بنابراین حتما باید به تقلبی بودن آن توجه داشت؛ این محصول از نظر شکل ساختاری به 2صورت پایه آبی و روغنی در فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: ریمل با پایه روغنی در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم است و هنگام خشک شدن روی مژه ها به مدت طولانی، موجب ریزش مژه ها می شود.

اسماعیلی افزود: ریمل مایع با پایه اصلی آبی، محیط مناسبی برای رشد و نمو میکروب ها به شمار می آید و با تکثیر این میکروب ها و حضور مداوم آنها در نزدیک چشم می تواند عفونت های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته ریزی لبه پلک را ایجاد کند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنین در موارد شدیدتر این ریمل ها به قرنیه چشم آسیب می رساند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایی را به وجود می آورد.

اسماعیلی افزود: این علائم با ادامه مصرف افزایش می یابد و متخصصان توصیه می کنند به دلیل حساس بودن ناحیه اطراف چشم، بهتر است از این ریمل ها کمتر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مواد رنگی و عطری یا حتی نگهدارنده موجود داخل ریمل ها نیز می تواند حساسیت های پوستی ایجاد کند. باید توجه داشت که احتمال بروز عوارض نامبرده در فرآورده های قاچاق به دلیل عدم کنترل و نظارت بیشتر است.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی خارجی به ویژه ریمل ها، صرفا باید از لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز ورود از سازمان غذا و دارو استفاده شود که برچسب فارسی نویس داشته باشد و اطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضا و شماره مجوز ورود روی آن درج شده باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر