بازدید 10146
۲

مشکل ۹۰ درصد ایرانی ها در دهان و دندان

کد خبر: ۶۴۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 14 December 2016
رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات دهان و دندان در کشور زیاد است و 90 درصد مردم در این زمینه مشکل دارند.

به گزارش ایرنا، حمید صمدزاده چهارشنبه در نخستین همایش کشوری دهان و دندان در تربت جام افزود: به منظور اجرای طرح سلامت دهان و دندان 1300 مرکز درمانی در نقاط محروم کشور نوسازی و به تجهیزات پزشکی روز مجهز شده که در آن به مراجعان خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می شود.
 
وی اظهار کرد: ارائه خدمات پیشگیری و درمانی به زنان باردار، سالمندان، دانش آموزان و تجهیز واحدهای دندانپزشکی مراکز بهداشتی درمانی از جمله برنامه های اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت برای کاهش مشکلات دهان و دندان مردم است.
 
صمدزاده اضافه کرد: در اجرای تفاهم نامه بین وزارت خانه های بهداشت و آموزش پرورش، پارسال کلیه دانش آموزان ابتدایی در 2 نوبت خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان دریافت کردند که این طرح امسال نیز در حال اجرا است.
 
رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول در تربت جام اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان سه مرکز بهداشت دهان و دندان وجود داشت که با اجرای طرح تحول این شمار به 19 مرکز با تجهیزات روزآمد افزایش یافته که این امکانات در خیلی از مطب ها نیست.
 
صمدزاده افزود: برگزاری همایش کشوری در تربت جام به لحاظ موفقیت در راه اندازی مراکز بهداشت دهان و دندان و اجرای طرح بهداشت دهان و دندان بوده است.
 
نخستین همایش کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان کشور، به منظور آشنایی کارشناسان با شیوه ارائه خدمات بهداشتی به دانش اموزان و روستاییان در قالب طرح تحول سلامت دهان و دندان در تربت جام برگزار شد.
 
هدف از برگزاری این همایش تبیین و ایجاد هماهنگی برنامه های آتی در راستای پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان، ارزیابی برنامه های انجام شده و بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات و مسائل این حوزه عنوان شده است.
 
همایش مزبور هر سه ماه یکبار به صورت کشوری برگزار می شود که نخستین دوره آن به درخواست دانشکده علوم پزشکی تربت جام در این شهرستان آغاز شد و در 2 روز آینده این همایش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری می شود.
 
شهرستان 284 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
اگه سالانه فقط به دندانهای هر ایرانی رسیدگی کامل بشه جلو اکثر بیماری ها گرفته میشه وهزینه های درمان وبستری ودرمان کلی پایین میاد
تاکی میخواهیددست روی دست بزنیدونظاره گربیماریهای عفونی دهان ودندان و بیماریهای دیگرکه ازعوارض عفونت دندانهاست؛باشید؟؛حتی بیمه های تکمیلی جوابگونیست؛بدادمردم برسید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر