بازدید 7290

پلمب ۲ نیروگاه برق کشور

کد خبر: ۶۴۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 06 December 2016
در حالیکه سازمان محیط زیست از دو سال گذشته بر حذف سوخت مایع از سبد سوخت نیروگاههای کشور تاکید دارد گزارش ها حاکی از مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها و ادامه پلمب شیر سوخت ۲ نیروگاه بزرگ کشور می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس،سال گذشته و در فصل زمستان بود که قوه قضائیه و مراجع قضایی به مسئله عدم توانایی دولت در تأمین سوخت ۱۰۰ درصدی نیروگاه های کشور ورود کرده و این عدم توانایی را در چهار کلانشهر کشور غیرقابل قبول دانسته و اقدام به پلمب شیر مصرف سوخت مایع در پنج نیروگاه در این 4 استان کردند.

اما با گذشت یک سال هنوز دو نیروگاه بزرگ با تغییر ندادن شیوه مصرف ،شیر سوخت آنها از سوی مراجع قضایی پلمب است.

وارونگی دما، وضعیت هوای پایتخت و دیگر کلانشهرهای کشور وقتی در دو سال گذشته به مرز بحران رسید یکی از عوامل آلاینده هوا، مصرف سوخت مایع در نیروگاههای حرارتی عنوان شد به همین منظور سخت گیریهای زیادی در این خصوص صورت گرفت که منجر به پلمب 5 نیروگاه شد.

اگر چه قرار بود در زمستان سال 94، میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌های حرارتی به حجمی برسد که دیگر شاهد مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها نباشیم اما ظاهرا آماده نبودن شرایط دو نیروگاه تبریز و منتظری اصفهان این نیروگاه ها همچنان پلمب هستند و با ظرفیت کمتری اقدام به تولید برق می کنند.

نیروگاه منتظرالقائم کرج که مصرف سوخت مایع در آن عامل آلایندگی هوا در کلانشهرهای کرج و تهران و شهرهای اطراف ،نیروگاه اسلام آباد اصفهان و شهید منتظری اصفهان، دو نیروگاهی که مصرف سوخت مایع در آنها عامل آلایندگی هوا در کلانشهر اصفهان و شهرهای اطراف، نیروگاه شازند که مصرف سوخت مایع در آن عامل آلایندگی هوا در کلانشهر اراک و شهرهای اطراف و نیروگاه تبریز که مصرف سوخت مایع در آن عامل آلایندگی هوا در کلانشهر تبریز و شهرهای اطراف اعلام شد، پنج نیروگاهی بودند که سال گذشته با حکم مراجع قضایی شیر مصرف سوخت مایع در آنها پلمب شد و دولت نیز بدون مجوزهای قضایی نمی تواند در این نیروگاهها اقدام به مصرف سوخت مایع کند.

اما با گذشت یک سال هنوز دو نیروگاه مورد اشاره(تبریز و منتظری اصفهان)فک پلمب نشده اند و درخواستی هم از سوی شرکت برق حرارتی به مراجع قضایی ارائه شده تا نیروگاه تبریز فک پلمب شود.

طبق آمارهای استخراج شده این روزها میزان سوخت تحویلی و سوخت گاز به نیروگاهها روزانه به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر