بازدید 7448

جلوگیری از فاجعه انسانی با اقدام به‌موقع آتش‌نشانان

بح امروز مدرسه دخترانه حکیمه شهرستان زاهدان به دلیل سهل‌انگاری دچار آتش‌سوزی شد که خوشبختانه با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی، آتش به موقع مهار شد.
کد خبر: ۶۴۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 26 November 2016
کارشناس واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی زاهدان گفت: صبح امروز مدرسه دخترانه حکیمه شهرستان زاهدان به دلیل سهل‌انگاری دچار آتش‌سوزی شد که خوشبختانه با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی، آتش به موقع مهار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاهدانه، صبح امروز مدرسه دخترانه «حکیمه» واقع در «شهرک جهاد» شهر زاهدان به علت نگهداری مقادیری کارتن و موکت در پاگرد راه پله این مدرسه دچار حریق شد که خوشبختانه با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی، آتش به موقع مهار شد.
کارشناس واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی زاهدان در این رابطه اظهار داشت: این مدرسه کاربری آموزشی نداشته و در 2 شیفت دخترانه و پسرانه از مسکونی به آموزشی تبدیل شده است.
 
ابراهیم شهریاری با بیان اینکه علت حادثه در دست پیگیری است، گفت: در بالکن طبقه دوم این مدرسه مقداری کارتن انباشته شده که احتمال دارد حریق آتش سوزی از آنجا نشات گرفته اما ظرفیت بیش از حد دانش آموزان در این کلاس ها از مدارس دیگر بیشتر بوده که این مهم راه خروج دانش آموزان را بسته است.
وی نبود ایمنی کافی و نبود نرده برای پاگرد پله را از دیگر مشکلات این مدرسه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و همکاری معلمان، آتش به موقع مهار شد و جز مدیر مدرسه و یکی از معلمان که دچار تنگی نفس شدند مابقی سالم بوده و صدمه ای ندیدند.
 
این کارشناس ادامه داد: روشن بودن چراغ های نفتی پشت در کلاس های درسی، سطل های پر از کاغذ باطله و هم جوار بودن مدرسه با نانوایی بگونه ای که مخزن سوخت نانوایی در کنار مدرسه قرار دارد از دیگر مواردی است که این مدرسه بخاطر آن کاربری آموزشی ندارد.
شهریاری در پایان نداشتن اسم و تابلو در خیابان های شهرک جهاد را عاملی در اختلال و حضور به موقع نیروها در محل حادثه عنوان کرد و افزود: متولیان امر باید چاره ای اساسی بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل