بازدید 54849

چرا مردان به ازدواج مجدد گرایش پیدا می‌کنند؟

کد خبر: ۶۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 09 November 2016
رسم چند همسری از جمله رسم‌هایی است که تاریخی به قدمت تاریخ بشر دارد، تا آنجا که بشر به یاد دارد از اقوام ابتدایی گرفته تا ملل متمدن این رسم وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان، از مهم‌ترین علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم به ویژه در مردانی با موقعیت اقتصادی خوب، تنوع‌طلبی است، اختلالاتی از جمله؛ نبود پیوند عاطفی قوی میان زوجین، سرد مزاجی خانم‌ها، نداشتن فرزند پسر هم از دیگر علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم است. البته چند همسری به معنای اختیار کردن بیش از یک زن در نزد شارع مقدس، منوط به شرایط خاص و رعایت عدالت است.

تنوع‌طلبی؛ مهم‌ترین علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم


محمدرضا دستجردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، یکی از عوامل گرایش مردان را به دوهمسری را مشکلات جنسی خانم‌ها دانست و به ایسنا گفت: مهم‌ترین علل این گرایش را در مردان می‌توان تنوع‌طلبی خواند.

وی ادامه داد: بعضی از زنان با مشکل سردمزاجی مواجه بوده و به دنبال درمان آن هم نیستند که این موضوع باعث سردی رابطه بین زوجین خواهد شد.

این مدرس و مشاور دانشگاه با اشاره به این‌که کسی‌که به سوی تعدد زوجات می‌رود برچسب‌های منفی به او زده خواهد شد، تصریح کرد: دختران و پسران باید بسیاری از مهارت‌های زندگی را از سنین پایین آموزش ببینند تا در زندگی زناشویی دچار مشکلات کم‌تری شوند.

دستجردی با اشاره به این‌که آموزش مهارت‌های زندگی و آداب همسرداری بسیار مهم است، گفت: مسائلی هم‌چون شناخت مردان و زنان نسبت به عواطف و احساسات همدیگر، مسائل جسمانی و هم‌چنین مطالعه در این زمینه باعث کم‌شدن مشکلات در زندگی آینده آن‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: زوجین باید پیش از عقد به مشاوره‌های خانواده رجوع کنند تا از مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج برای پیشگیری از بسیاری مشکلات برخوردار شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خانواده را جایگاه رفع نیازها دانست و یادآور شد: خانواده باید در چهار چوب خود همه کارکردهایش را انجام بدهد، اگر یکی از این کارکردها دچار نقص شود گرایش مرد به بیرون از خانواده بیشتر خواهد شد.

دستجردی با اشاره به روند طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: زوجین باید به نیازهای یکدیگر بیشتر توجه کنند و به شخصیت همدیگر احترام گذاشته و هم‌چنین به درستی همدیگر را بشناسند تا بتوانند پله‌های ترقی را در زندگی به خوبی طی کنند.

گرایش به چند همسری در حال کاهش است


حجت الاسلام علیرضا حسینی امام جمعه درمیان نیز به ایسنا گفت: گرایش به چند همسری در جامعه در حال کاهش است.

وی با اشاره به این‌که تنوع‌طلبی در ذات وجودی مردها نیز گاهی اوقات منجر به ازدواج مجدد آن‌ها می‌شود،  ادامه داد: در فقه و شریعت اسلامی این مجوز برای مرد صادر شده که بیش از یک همسر داشته باشند. البته هر مجوزی به معنای وجوب نیست، اسلام ازدواج را امری مستحب دانسته و ازدواج دوم در صورت رعایت کردن عدالت است.

حسینی تصریح کرد: در تبصره‌های دفترچه ازدواج قید شده مرد بدون اجازه همسر اول نمی‌تواند همسر دوم اختیار کند که باید رعایت شود و مرد بدون اجازه همسر اول همسر دیگری اختیار نکند.

وی افزود: گاهی اوقات اختلافات زن و شوهر تا آستانه طلاق کشیده شده است، اما مرد به دلیلی نمی‌خواهد زن خود را طلاق دهد و با ازدواج مجدد، سعی می‌کند زندگی با زن اول را رها کند.

امام جمعه درمیان تصریح کرد: از لحاظ شرعی مجوز چند همسری برای عده‌ای فراهم است، اما در جامعه ما از لحاظ عرفی مورد قبول قرار نگرفته است.

حسینی یادآور شد: اگر با ازدواج مجدد، معضل دیگری به وجود آید بهتر است انجام نشود، هم‌چنین قوانین اسلام اگر درست و به هنگام انجام شود، باعث صلاح و موفقیت خواهد بود.

وی با بیان این‌که جایگاه خانواده در اسلام رفیع است، خاطرنشان کرد: با شناختی که همسران  از یکدیگر دارند  باید به همدیگر احترام گذاشته و فضای صمیمی را در خانواده به وجود بیاورند تا در خانه احساس آرامش کنند.

 گرایش به چند همسری ناشی از برخی نیازهاست


حسین امینی یک کارشناس ارشد روانشناسی در خراسان‌جنوبی، به ایسنا گفت: مردها یک سری نیازهایی در زندگی دارند که هر گونه خللی که در نیازهای آن ها به وجود آید گرایش به همسر دیگر پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مردها یک سری نیاز عاطفی، جسمی، جنسی و اجتماعی دارند و به دنبال مکمل خود می‌گردند، تصریح کرد: وقتی طلاق در جامعه افزایش داشته باشد جامعه برای رفع نیاز، چند همسری را تقویت می‌کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: بسیاری از مردان که ازدواج مجدد دارند بستر زندگی اول خود را از دست می‌دهند که این درست نیست.

افراط و تفریط‌های زنانه زمینه‌ساز گرایش مردان به دو همسری


امینی گفت: خانم‌هایی که در زندگی به صورت افراط و تفریط عمل می‌کنند این نیاز را در مردان به وجود می‌آورند که مرد به سمت دو همسری برود. خانواده باید مکانی آرام، گرم، عاطفی و مناسب برای زوجین و فرزندان باشد تا بخوبی همه بتوانند در کنار هم زندگی و رشد پیدا کنند.

این کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به توصیه‌هایی برای همسران جوان، تصریح کرد: جایگاه همسر خود را در خانواده حفظ کنید و به روحیات او احترام بگذارید تا او نیز در خانه احساس امنیت و آرامش داشته باشد و به شما احترام بگذارد.

امینی یادآور شد: احساسات و هیجانات بیش از حد، گاهی اوقات مرد را به سمت دو همسری گرایش می‌دهد که برخی از الگوهای تربیتی نیز در این امر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات یک احساس مسئولیت ذهنی، مرد را به سمت دو همسری گرایش می‌دهد که با مقاومت سخت همسر اول مواجه شده و خانواده را دچار مشکلاتی خواهد کرد.

 این کارشناس ارشد روانشناسی خاطرنشان کرد: سعادت و خوشبختی زناشویی در گرو صفا، صمیمیت، گذشت و فداکاری است و همه اینها در چند همسری به خطر خواهد افتاد.

خانواده و دوام آن در دین اهمیت زیادی دارد و پدر خانواده تکیه گاهی است که اگر فرو ریزد، ممکن است نسلی را دچار مشکل کند، بنابر این کسانی می‌توانند به تعدد زوجات اقدام کنند که قدرت جسمی، مالی و عقلی بالایی داشته باشند تا بتوانند بین زنان متعدد خود عدالت را رعایت کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱۴
بازم زنان محکوم شدن!!!!!!!!!!!!1کلن نمی توانید تعادل در کلام رو رعایت کنید.همان بهتر که مردان در اثر چند همسری بیماری های لاعلاج بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
دقیقن . تحلیل های یک جانبه را بهش می گویند تحلیل های آبدوغ خیاری. یه همین کارشناسانتون اگر بگید سه تا نیاز دخترانه یا سه ویژگی دخترانه یا سه مشکل اول زنان در زندگی عاطفی شان را نام ببر نمی توانند پاسخ بدهند.مرد غربی اگر زنش سرد مزاج بود به عنوان یک مشکل مشترک براش دنیال کلینیک و هزار چیز دیگه می رود نه اینکه بدود برود "ازداج موقت بکند
ناشناس
| Japan |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
مردی که بار دوم ازدواج میکنه با یک زن ازدواج میکنه نه یک مرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
اشتباهی منفی دادم، مثبتی مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
انسان اگر عقلش برسد اصلا زن نمیگیرد
سنت پیامبر(ص) و امامان (ع) است. این تحلیلها همه پوچ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
بله دقیقا
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
سنت هم اگر بوده به کار جامعه امروز نمی آید . اگر به نظرتون چیری جز سنت درست نیست بهتر است بروید عربستان که فقط ملاکشان سنت است . بهشت است برای شما اونجا.البته با ایرانی ها هم که می دونید خیلی خوشرفتاری می کنند.شاید قسمت شما هم شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
خوب حالا خیلی خوب شده؟ کتابها نوشته شد درتوجیه مسایل و آیه ها در حل اختلافات نازل شده و جنگ جمل هم که میوه قضیه چند همسری بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
خیانت رو به پیامبر نسبت نده.برو شرایط ازدواج پیامبر با زنهاشون رو بخون بعد به . ایشون توهین کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
چی تون مثل پیامبر و امامان اس که این یکی باشه؟
ناشناس
| Australia |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
ما اجازه نخواهیم داد به بهانه سنت بخواهید جامعه ایران را بیمار کنید. خیلی مشتاق سنت هستی تو اینترنت چکار می کنی دروغ گو.غذا هم فقط حق داری نان و خرما بخوری.
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
سنت اعراب است
در ضمن دین برده داری را هم نهایتا حرام اعلام نکرده... بهتر نیست درباره یه سری موضوعات به وجدان و فطرت خودمون مراجعه کنیم و آنچه برای مادر، خواهر و دختر خود نمی پسندیم برای همسران خود نیز نپسندیم؟؟؟
مردانی که هوسباز باشند وتنوع طلب این کارو میکنند پس از جامعه شناسان خواهش میکنم پس خواهشا تقصیر زنان نندازند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
مرد هوس باز وتنوع طلب به راحتي جاي ديگه نيازهاي خودش رو برطرف ميكنه ..اما نياز به همسر در كوچه وخيابان برطرف نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
ااشتباهی منفی دادم. مثبتتت
ناشناس
| Australia |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
کارشناسان این کار رو هیچ وقت نمی کنند. چون تحلیل یک جانبه که تحلیل علمی به حساب نمی آیند. اینها نظرات بسته و به درد نخور شخصی است و مشکلی هم از کسی حل نمی کند چون زندگی با تعامل درست می شود نه با مسابقه و سهم خواهی.
بسمه تعالی
تجربه میدانی نشان داده در اکثر موارد حتی در صورت مساعد بودن شرایط مالی اختیار کردن همسر دوم موجبات بدبختی و گسستگی عاطفی بین اعضا ء خانواده و دربدری برای مرد و فرزندان و حتی همسران را میتوان متصور بود.... دیدم که دا م میگم....جزء یک مورد آنهم در شرایطی خاص عدم داشتن فرزند از طرف همسر اول.....
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
حاجی دور کدام میدون تجربه کردی اینا رو!(منظورت همون تحقیقات میدانیه دیگه
" مرد به دلیلی نمی‌خواهد زن خود را طلاق دهد و با ازدواج مجدد، سعی می‌کند زندگی با زن اول را رها کند."

بیچاره زن اول که باید یه زندگی سخت رو ادامه بده
تا کی باید در حق زنها چنین ظلمهایی بشه
راستی
" گاهی اوقات یک احساس مسئولیت ذهنی، مرد را به سمت دو همسری گرایش می‌دهد"
یعنی چی ؟؟؟
منظورتون از این احساس مسئولیت چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
شما ناراحت نشو کارشناس آبدوغ خیاری فکر کردی چه تحلیل هایی ارائه میدهد.
فعلا که ما به دلیل بیکاری و عدم درآمد و قدرت اقتصادی ، توانایی انجام اولین ازدواجش را هم نداریم!! و احتمالا مدرک فوق لیسانس مهندسی مان هم به درد زباله دان میخورد!! و تقریبا میتوان ما را پیر پسران هرگز ازدواج نکرده بیکار و انگل اجتماع صدا زد!
واقعا خجالت داره عجب نظراتی همه چیز اماده باشه که نکنه مرد همسر دوم اختیار کنه مسخره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
اتفاقا وقتی همه چیز آماده باشه مردان بیشتر خوشی زیر دلشان می زنه و باز هم به ازدواج دوم رو می آورند. کلا همه این حرفها بهانه است وقتی یک مرد از روی هوا و هوس می خواهد کاری کند ابر و باد و مه و خورشیدو فلک و حتی ترک دیوار را مقصر می دانند ولی مدیونید اگر فکر کنید که آن آقای بیچاره حتی یک در صد خودش مقصر باشد؟؟؟!!!!!
سومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
درود که اعتراف بجایی کردی
من یک زن نتونستم بگیرم ملت چند تا چند تا میگیرن
دست آخر هم همه کاسه کوزه ها سر خانم ها شکسته میشه، متاسفم!
پس همش تقصر خانمهاست ديگه؟؟؟ آفرين به اين تحليل گر!!!
چون خانمها زندگی را صحنه رقابت میدانند و جبران کسری ها در جامعه . مردها فکر میکنند انتخابشان اشتباه بود و خلا را در وجود کس دیگری میتوان پر کرد در حالی که دومی اگر بهتر از اولی بود زن آدم متاهل نمیشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
مرد ها هم دنیا رو صحنه رقابت میدانند .فقط شما این را تو کله تون کردند از اول زندگی.
از زماني كه رفاه در بين جامعه ما رنگ و بويي پيدا كرد و مردان راحتر درآمد كسب كردن و اسايش بيشتري توي زندگيشون بوجود اومد ، تنوع طلبي و دنبال زنهاي دوم و سوم رفتن به اميالشون اضافه شد . وگرنه در گذشته كه مردها بيشتر فعاليت بدني داشتند و كمتر درآمد به دست مي آوردن حتي وقت رسيدگي به همسر اولشون رو هم نداشتن چه برسه به دومي و سومي...........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
نخير...از زمانيكه خانمها خودنمايي در كوچه وبازار كردند مردها هم تنوع طلب!!!!!! شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
پس به نظر شما رسیدگی مساویه با رابطه جنسی؟!
چندهمسری در ذات مردان هست تنها راه کنترل هم به نظر من اخلاق خوش زن می تونه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
راه حل هاش تو دنیا معلوم است. برید یاد بگیرید چجوری پسرها رو با شرافت تربیت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
واقعا کیو دارین گول می زنین؟ الان مردایی که زن دوم گرفتن، زن اولشون اخلاق بدی داشته؟
خانمها هم تنوع طلبی دارند. اما مجوزش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
با این تحلیل مجوز نمی خواهد
باسلام متاسفانه هرگز در خصوص گرايش به چند همسري مردان، محققين كشورمان نتوانستند تحقيقات خودر را از چهار چوب سوالات تستي خارج كنند وبه يك تحقيقي بپردازند كه جوابهاي واقعي را پيدا كنند...بنده كارشناسي ارشد دارم مدير هستم وحدودا 10ميليون تومان در ماه حقوق ميگيرم اما تنوع طلب نيستم..دنبال خانمها راه افتادن را مصداق بعضي از آيات قرآن مي دانم كه چنين آدمهايي را ستمكار مي داند بنده نماز صبح خودم رو هم در مسجد ميخوانم اما سوالي دارم آدمها براي چي ازدواج مي كنند..جز براي لذت بردن وآرامش گرفتن هست؟ اين آقايون كه شما مشاورين محترم اونها رو تنوع طلب مي دونيد روز اول آشنايي خانمشون رو با چه تيپ وقيافه اي ديدند؟ جز با قيافه اي ديدني وبسيار شيك؟ اون قيافه وناز وعشوه هايي كه مي ديدند ديگه ازش خبري نيست الان خانمها 100قلم آرايش مي كنند لباس شيك و برند ونامحرم پسند مي پوشند وميرن بيرون اما توخونه لباسي رو كه 3سال پيش خريدن ورنگي ديگه براش نمونده رو توي خونه مي پوشند..100بار به خانمم گفتم هفته اي 2روز توي خونه براي من باش بهش گفتم كه من نميخوام 60سالم بشه و4تا خونه داشته باشم همين الان ميخوام از زندگيم لذت ببرم اما گوش نكرد كه نكرد. ميگم چرا فلان لباس رو كنار نميذاري ميگه آخه لباس راحتي هست... اگر لذت بردن از حضور همديگر رو از زندگي زن وشوهر حذف كنيم چن نفر از زن وشوهر ها به زندگي باهم رو ادامه ميدند؟ هيچكدامشان... خواهشم از آقايون مشاوران اينه كه در جلسات ومقالات خودشون بگن به خانمها كه مرد بايد از نظر روحي ورواني هم ارضا بشه خواهشا به خانمها بگيد كه ازدواج كرديد ديگه همه چي تموم نشد بلكه نقش زنانگيشان وهمسريشان تازه شروع شده وبايد به اون بپردازند..توي جامعه اي كه همكارم( خانم) با ادكلن چن صد هزارتوماني ولباسهاي وتيپ آنچناني در محل كار حضور پيدا ميكنه بعدش من برم خونه ببينم خانمم يه پيراهن كهنه تنش كرده وبه خودش زحمت شونه كردن موهاشم نداده به نظر شما آقاي مشاور! اگه من دنبال زن ديگه راه بيافتم تنوع طلبم..برادر من خواهر من! مشاورين محترم! امروز عصر انفجار اطلاعات هست ومردم آگاهي زيادي دارند وبايد با اين مردم براي دادن مشاوره بسيار آگاهنه وبه روز عمل كنيد نه اينكه با چن تا تست يه سري جوابها بگيريد وبه دلخواه خودتون دسته بندي وتفسيرش كنيد..ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
همه چيزايي كه گفتين برا خانم ها هم صدق ميكنه
پس بايد برن دنبال چند همسري؟؟؟؟
چراغعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
مطمئن باش اون همکار خانمتون هم تو خونه اش شلخته و با لباس راحتی قدیمی میگرده ، خیالت راحت چیزیو از دست ندادی
شعله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
افرين چراغعلي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
من یه پسر مجردم و از خارج گود دارم حرف میزنم اما نظرمو میگم
شما اگه نماز میخونی و به قرآن اعتقاد داری نباید این مسائل شرافتت رو لکه دار کنه مشکل رو با همسرت در میان بزار و تا میتونی سعی در اصلاح کار کن
دنبال زن دیگه ای افتادن راهش نیست
مشکل امروز جامعه ما پاک کردن صورت مسئله شده
به خودمون زحمت حل مسئله رو نمیدیم
ان شاا.. که این طور مسائل با صحبت و درک متقابل زوجین حل بشه
چرا که خیانت دنیا و آخرت آدمو میسوزونه
چون تلگرام نمیگذارد برخی زنان وقتشان را برای شوهرانشان بگذارند ویا بلعکس
برای اینه که مردها اصولا یک پروژه را نمی تونن تا آخرش موفق به انجام برسونن. ازدواج هم یک پروژه است و مردی که تا دیروز مادرش ترو خشکش می کرده و حالا توقع داره همسرش جای مادرش رو بگیره چون پروژه رو نشناخته نمی تونه تمامش هم بکنه و باز یک زن دیگه می گیره اما غافله که اشکال در خودش است. اتفاقا در قرآن هم هست. می فرماید همسران خود را به جای مادران خویش نگیرید اما آقایان اصولا این موارد را نمی خوانند یا مفهومش را نمی دانند و یا اصولا باور ندارند. مردها اصولا خودشان را خوب تربیت نکرده اند. چون قوی بوده اند و قدرت را اشغال کرده اند وقت تفکر در هستی و چرایی و چگونگی و جنس آنرا نداشته اند. در سیکل معیوب گرفتارند. به ما چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
نه سركا خانم ...چرا اين اشتباه بزرگ رو مي كني وميگي كه مردا وظايف مادرشون رو از زن ميخوان ؟ اگه اين بود چه كسي بهتر از مادر ؟ نه خرجش ميكنند نه خونه فلان وماشين فلان ميخوان از بچه ها بلكه بچه ها نيازهايي دارند كه مادرشون نمينونه برآورده كنه اونم نياز به همسر هست..موضوعي كه در قرآن بهش اشاره شده اصلا ريطي به تفسيري كه شما ازش كرديد نداره..من هزار بار گفتم به خانمم كه من براي اين زن نگرفتم كه برام لازانيا درست كنه..خانمها به جاي مبارزه با آقايون بهتر كل وجو خودشون (ظاهر اندام نيازها وروحيات ) خودشون رو ببينن براي چه اينجوري خلق شدند
چون در ازدواج اول سلولهاي خاكستري بيشتري داشتند ، ولي پس از مدت كمي كم كم مغز آنها تحليل مي رود و تصميم به ازدواج مجدد مي گيرند .
تنوع طلبی هم در مردان هست و هم در زنان ولی چون توی شرع به زنان اجازه داده نشده کسی هم به این مقوله نمی پردازه در صورتیکه به همان اندازه در زنان وجود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
این یه واقعیته از هر زنی میخواین بپرسین ، با منفی دادن این واقعیت تلخ(برای مردان) از بین نمیره
جالبه كه اين اتفاقات در كشورهاي عقب افتاده پيش مياد و در كشورهاي پيشرفته دنيا جايي نداره اگر از اول تاريخ اين اتفاقات مي افتاده به دليل زندگي حيواني بوده كه انسانها داشتند و فقط مختص مردها نبوده زنها هم چند همسري بودند ولي با پيشرفت تمدنها اين مسائل از بين رفته، ضمن اينكه در طبيعت بعضي از حيوانات هستند كه كل عمرشون رو تنها با يك جفت سر مي كنن. ولي متاسفانه بعضي از انسانها بجاي اينكه علت بي حوصلگي يا كسالت همسرشون رو رفع كنن و اگر دچار بحران روحي يا افسردگي شده اند بهشون كمك كنن كه درمان شن بلافاصله ازش فاصله مي گيرن و اين باعث ميشه كه وضعيت روحي شون بدتر شه و فاصله هم بيشتر و بعد در فكر همسر دوم هستند به نظرم هر كسي بايد از خودش شروع كنه و مشكلات رفتاري و ... خودش رو رفع كنه تا در همسرش نشاط لازم رو براي زندگي ايجاد كنه گذشته از اينكه بعضي از افراد مشكلات خاص اخلاقي دارند بيشتر افراد قابل تغيير هستند و ممكنه با مطرح كردن ملايم موارد آزاردهنده رفتار طرف مقابل، اون شخص براي رفع مشكلش مثل نامرتب بودن ظاهرش اقدام كنه و مشكل حل شه و نيازي به اقدامات ديگر نباشه
با این لباس هایی که خانم ها در خیابان می پوشند ، والا مردان خیلی خوبند که خودشان را کنترل میکنند
به جهت روان شناسی تنوع طلبی در وجود مرد و زن هر دو است. اینکه مزد میتواند و اقدام به اختیار همسر دوم میکند به معنی تنوع طلب تر از زن بودن نیست! حتی عده ای معتقد هستند زنان تنوع طلبتر هستند. زنان توانمند در تاریخ در این خصوص مصداق بارز این مدعاست.
متاسفانه زنها پس از مدتي علت تشكيل يك زندگي مشترك را فراموش مي كنند و به احساسات مردها توجه نمي كنند
حوب واضحه چون زنان از اونا تمکین نمیکنند اگه تمکین میکردن هیچ مردی سراغ ازدواج دوم نمیرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
این کلمه تمکین یاداور برده داریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
دلت خوشه ها!
اره تنوع طلبی تو وجود همه آدمها است اینکه آدم خودشو کنترل کنه مهمه پس اگه فقط مردها ذاتا تنوع طلبند تکلیف زنهایی که علی رغم داشتن شوهر خوب خیانت می کنند چیه
با سلام من بع از ظهر که میرم خانه اول ظرفها را میشورم بعد إذا درست میکنم بعد میرم مسجد بعد شاید استخر (بخا طر تجویز پزشک)بعد شام البته بخاطر رژیم غذایی اکثر أوقات خیلی کم غذامیخورم صبح هم اگر بشود مسجد بعد صبحانه تنها میخورم 8تا5و6 اداره هستم تقریبا همه کارهای ضروری خانه را انجام میدهم چون همسرم اکثر مواقع مریض هست البته الحمد ا.. مریضی کشف شده ا ی ندارد واگر بعضی أوقات سرحال باشد پای میز درس میباشد ایشان استاد دانشگاه است درامد من هم به شکر خدا خوب است برای أمور روزمره نیازی به درامد ایشان ندارم وکاری به أمور اقتصادی ایشان ندارم وتا حدود زیادی پول توجیبی هم به ایشان میدهم از لحاظ جنسی هم در مضیقه هستم که گاهی به گناه میفتم و بیشتر با کمک خدا توسط عبادت وذکر نجات پیدا میکنم ولی دریغ از توجه همسر چرا شاید دوماه یک بار بر أساس نیاز خودش تم جهی داشته باشد من هم هم دیگر خسته شدم چه به لحاظ کار خانه وچه به لحاظ مسایل جنسی حوصله حواشی ان را ندارم و بخا طر بچه ها وخود همسرم این روال دارم ادامه میدهم خلاصه حرف اقای اشنا درست است راست فراموش کردم بگویم اسم من رضاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
فقط میتونم بگم خاک بر ست. منم فراموش کردم بگم اسمم رضاست
یک زن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
این مسایل برای خانم ها هم هست
همسر من هم به شدت سرد و بی میل است و هیچ توجهی به من نمی کنه
منم نه نیازی به پول ایشون ندارم و ایشون تمام وقتش رو به کار کردن می پردازه و هیچوقت برای من حال و حوصله نداره
به هیچ عنوان هم نمیشه بهش حرفی زد و همیشه می گه همینه که هست
من هم بارها تا مرز گناه پیش رفتم ولی خطایی نکردم
من می تونم برم با یه مرد دیگه ارتباط داشته باشم؟
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
با همسرت برو پیش مشاور
اگه درست نشد طلاق بگیر
ازدواج دوم اونم پنهانی بزرگترین ظلمیه که می تونی بکنی و این بهانه ها هم از میزان اون ظلم کم نمی کنه
سهيلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اقا رضا سلام
اولا براي كار خونه كارگر بگير هم كار خير انجام دادي وايجاد اشتغال كردي هم خودت خسته نمي شي اما خانمت هم كار بدي مي كنه كه به شما توجه نمي كنه در وقع اون به خودش توجه نمي كنه پيشنهاد مي دم باهاش خيلي جدي و محترمانه صحبت كنيد و بهش بگيد كمي از فعاليته اي خودش كم كنه و اول به خودش و بعد به شما و خانوده اش برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
خب که چی
باسلام به نظرم من عدم رعايت بعضي از مسائل موجب سوق دادن مرد به سوي يک زن و اختيار همسر ديگري مي گردد مرد اگر از نظر روجي و جسمي تامين باشه هيچگاه بسوي زن ديگه اي نميره و باعث تخريب يک خانواده نميشه قسمت بد ماجرا اين است که زن بعد از ازدواج فکر ميکنه بايد هرطوري دلش ميخواد با شوهرش طي کنه غافل از اينکه ستون هاي زندگي مشترک را با همين شيوه داره تخريب ميکنه و مردي که زنش بهش همه جوره برسه وقتي بره زن ديگه اي بگيره بايد دورش را خط کشيد و مجازاتش کرد ولي صد حيف که بعضي از زنان گرامي جامعه ما هنوز راه و رسم شوهر داري را بلد نسيتند و ايضا بعضي از مردها . ياعلي
پاسخ ها
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
آیا شما مردان همگی رسم همسرداری رو بلدید؟
آیا فکر می کنید زنان تنوع طلب نیستند؟
چرا کاری رو که برای خود می پسندید برای دیگران نمی پسندید؟
باور کنید داشتن دو همسر، بیشتر از همه توهین بهخود شخصه...
آخه آدم انقدر ضعیف النفس و کثیف؟
اگه همسرت برای تو کافی نیست (چه زن و چه مرد) لطفا با هم به مشاور مراجعه کنید. حرف دلتون رو بزنید. تلاش کنید که اصلاح بشه. اگه نشد، لطفا اول جدا بشین و بعدبرید سراغ یکی دیگه... پس منزلت انسان چی میشه؟ عزت نفس آدم کجاست؟ خجالت داره که آدم به ورطه خیانت بیفته. چه شرعی چه غیر شرعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
کاربر بی نام
یعنی یک زن ازصبح تاشب کلا زندگی اش را تعطیل کند و فقط گوش به فرمان شوهرش باشد دیگه حله
یکی از دلایل اصلی هم بساز بودن و نجابت زن اول هست هر چه زن اول بیشتر مراعات جیب شوهر و شرایطشو بکن همچین که شلوار مرد دوتا بشه زیر سرش بلند میشه به وفور دیدم که میگم
تابناک تو که هیچ موقع نظرامو نمی نویسی اما این رفتارهای ضد زن تنها منجر به سست شدن بنیاد خانواده میشه ، واقعا جهان سومیم
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
چرا به این نظر مثبت دادید واقعا که فمنیست خیلی تو ایران پیشرفت کرده باید نهادی برای حمایت از حقوق مردان تاسیس بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
فمنیسم...نه فمنیست. اسمشو یاد بگیرین اول. بعد می ریم سراغ درس دوم.
تابناک تو که هیچ موقع نظرامو نمی نویسی اما این رفتارهای ضد زن تنها منجر به سست شدن بنیاد خانواده میشه ، واقعا جهان سومیم
چون موقع ازدواج اول کاملأ تحت تاثیر احساسیم نه عقل بعد چند سال میفهمیم که با مهریه سنگین تو معامله کلاه سرمون رفته آنگاه ازدواج دوم که منطقی تر هست وتقریبأبدون مهریه وخانوم کار و ماشین وخونه وپول توجیبی هم میده چرا که نه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اون موقع اندازه درکت از زندگی تصمیم گرفتی . بعدش هم دوباره اندازه درکت از زندگی تصمیم گرفتی مشکل کم عقلی خودت رو به همه نسبت نده
علی
| Germany |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
مردی که سربار زنش باشه از لحاظ شخصیتی ضعیف است. خلاصه اش اینه که وابسته است
با سلام. چرا زنها تو خونه برای شوهرشون آرایش نمی کنن؟ چرا از لحاظ روحی روانی و ..... اینقدر سردمزاجی در می آورند که شوهر بدبخت بیخیال مسایل ..... می شود و وقتی بیرون از خونه میرود و دختر خانمی که آرایش کرده، ادکلن زده و حتی از لحاظ عاطفی هم به اون مرد توجه می کنه خب مرد هم به سمت آن خانم کشیده می شود. بهتر است مشاوره های قبل از ازدواج برای خانم ها (البته خصوصا سردمزاجهاشون) بیشتر جدی گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
یعنی یک مرد انقدر سست عنصر تشریف داردکه به صرف یک بوی ادکلن و ارایش سریع به فکر زن دوم بیفتد واقعن برای همچین مردهایی با این اراده متزلزل متاسفم واقعن متاسفم ....
منم 5 تا زن میخوام
خانمها عیب وایراد خود را هرگز نمی بینند ،برخلاف عقل رفتار می کنند ،حاضر ند شوهرشان با زنان هرزه رابطه داشته باشه اما حاضر نیستند قانونی همسر دوم اختیار کنه وسلامت خود واجتماع را حفظ کنند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
برو بابا جمع کن خودت رو علامه!
سهيلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
با اين وصافي كه جنابعالي براي خانم ها شمردي خانم دوم هم شبيه خانم اوله پس نتيجه مي گيريم مردي كه حاضره دو تا موجود با اين وصاف را كناره م داشته باشه واقعا مشكل داره براي هم خانم ها اجازه نمي دن همسرشون زن دوم بگيره مي گن من بدبخت شدم يكي ديگه بدبخت نشه
ناشناس
| Australia |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
سلامت خود و خانواده رو خوب اومدی
واقعاً خوب گفتن که ابله‌ترین آدم می‌دونید کیه؟


مردیه که دو تا زن می‌گیره!

خوب اگه از ازدواج اولت راضی هستی، چرا خرابش می‌کنی؟
اگه راضی نیستی، چرا دوباره تکرارش میکنی؟!؟
پاسخ ها
سهيلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
دمت گرم حرف حساب جواب نداره
از اون موقعی که تزهای تخیلی خودتون رو در خصوص انتشار نظرها به کار بستین دیگه تصمیم دارم اینجا نظر ندم.
من اگه زن بودم و یه شوهرم زن دوم میگرفت تکه تکش میکردم تا کی تو این مملکت به اسم دین میخان زن ستیزی بکنن؟
با اینکه میگن عقل زن ناقصه ولی کاملا برعکسه و عقل مرد ناقصه چون تا میبینه خانومش بهش رسیدگی میکنه و نیازهاشو برآورده میکنه جوزده میشه فکر میکنه که کی هست و برا خودش کسی هست میره زن دوم.میگیره و نوکری زن دوم رو میکنه
شما حالتون خوبه؟
خوب بعضي وقتها آدم بدلايل مختلف و زياد بعد از ازدواج تازه مي فهمه چه كلاهي سرش رفته. البته بعضي از اين عوامل از قبل هم وجود داشته كه يا ديده نميشده يا درك و لمسش امكان نداشته ولي بعضي از اين عوامل بعد از ازدواج بوجود مياد و باعث ايجاد شكاف در بنياد ازدواج ميشه به نظر من مردي كه مي خواهد با حفظ همسر و خانواده اول ازدواج كنه صرفا مي خواد نقص هاي همسر قبلي در جاهائيكه نتونسته پوشش بده رو جبران كنه كه اين كار ذاتا بد نيست اما در مورد خانوم ها هم اين مسئله وجود داره كه متاسفانه در صورت كنار نيامدن راهي بجز طلاق وجود نداره. اما نكته اينجاست كه طبيعت آفرينش مردها طوريه كه از نظر ذهني بيشتر درگير مسائل جنسي اند و در صورت عدم رفع نياز مرد دچار بيماري و افسردگي ميشه. مردها براي فرار از دست اين افسردگي به ازدواج مجدد فكر مي كند درست مثل خانمها كه از نظر ذهني بيشتر درگير بچه ها هستند و خانمها از ديدن هر بچه ي بانمكي واقعا لذت ميبرند. در صورتيكه مردها اصلا به بچه هاي غريبه احساس اينچنيني ندارند و اكثر زنها از نداشتن بچه واقعا احساس افسردگي مي كنند.
این طور که معلوم است با یک مشت مرد تو ایران طرف هستیم که کلن اراده ای از خودشون ندارن و همین طور به چیزهای مختلف سوق داده می شوند. تنها موحوداتی هم هستند که نیازهای مختلف دارند و در این مورد زن ها هیج نیاز و توجه احتیاج ندارند. خوب این مردان به این حد بی اراده و منفعل چرا از نظر حقوقی اینقدر اختیارات دارند ؟!!! اگر حتی عرضه حل یک سری مشکلات خانوادگی شون را هم ندارند؟!!!! اون وقت اونقدر بی انصافیم که یادمون می رود تو سیستم آموزشی چه مهارت هایی به بچه ها یاد می دهیم و یک دفعه انتظار داریم موقع زندگی مشترک ، اون هم فقط خانم ها مهارت های رابطه مشترک را خوب بدانند و مسوولیت همه چیز را بپذیرند . اون وقت این موجود بدخت مسوول چرا اینقدر اختیاراتش کم است؟!!!! حالا شما و وجدانتان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
دمت گرم
این سردمزاجی درحیوانات خصوصامرغهاهم دیده شده آخه خروسهاتعددزوجات زیادی دارند.بدون اجازه ازهمسراول هم اینکارومی کنند
زن صیغه ای
همه ی این مشکلات برای اینه که هیچ آموزشی به دختر و پسر در سن مناسب و قبل ازدواج داده نمیشه، به بهونه اینکه چشم و گوششون باز میشه حتی بدیهیات رو آموزش نمیبینن، خونواده هام که به خاطر شرم و حیای بیخود اصلا در این مورد با بچه ها شون صحبت نمیکنن..
دختر و پسر وقتی وارد زندگی مشترک میشن تازه یک سری مسائل و متوجه میشن و تو ی خیلی های دیگه هنوز ابهام دارن...
این مشکلات نتیجه ی آموزش و پرورش و آموزش عالی بی کفایت و بی فایده و همینطور نبودن یه مشاور زبده کنار نوجوانان و جوانان و خانواده هاست...
خانم ها و آقایان عزیز وقتی با هم ازدواج می کنید و زیر یک سقف میرید در بیان نیازهای عاطفی و جنسی خودتون خجالت نکشید و شرم و حیای بی جا نداشته باشید، دو تا جنس مخالف اگر نتونند از نظر عاطفی با هم راحت باشند پس چرا به هم نزدیک می شوند؟؟؟ بهتره با خودمون رو راست باشیم زن و مرد هر دو نیاز های عاطفی و جنسی دارند پس غرور بی جا نداشته باشید و برای هم کلاس نزارید بابا ....
آدم اول تکلیفش رو با همسرش روشن می کنه بعد وجود انسانی خودش رو زر سوال میبره
تیتر زدید:"چرا مردان به ازدواج مجدد گرایش پیدا می‌کنند؟"
در حالیکه مردان بسیار زیادی هستن که به ازدواج دوم و حتی به ازدواج اول هم هیچ گرایشی ندارن. مثلا تو اقوام نزدیک خودم از 12 پسر مجرد 30 تا 40 ساله ، فقط سه نفر ازدواج کردن. اون هم یک ازدواج. اکثرا هم دلیل ازدواج نکردنشون رو ورشکستگی اقتصادی کشور بعد از سالهای 90 و 91 اعلام میکنن که به خاطر فقر و بی پولی از پس خرج و مخارج بالای زندگی بر نمیان. پس لطف کنید تیتر رو اصلاح کنید:"چرا برخی مردان به ازدواج مجدد گرایش پیدا می کنن؟"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
چه ربطی داشت
مردها اول همه ی اختیارات رو به زنشون میدن از زنی که بداخلاق و غرغرو هست حساب می برند حاضر نیستند با زن مثل آدم رفتار کنند. بعد از این موجود وحشتناک فراری میشن و خب حاضر نیستن مسئولیت طلاقش رو بپذیرن یا جرات ندارن میرن همزمان سراغ زن دوم اول کلی خرجش میکنن و مث اولی.بعد که خسته شدن میگن زنها بد بودن.در این خانواده هرزنی زورش و بدیش بیشتر باشه موندگارتره و پیروز.
یه حالت دیگه هم هست اولی رو درشرایط نداری و به سادگی میگیرن. هرکاری کنه به چشمشون نمیاد خوبیهاش حوصلشونو سر میبره و دنبال یه زن سلیته هستن که سرگرمشون کنه و بعد پشت سر جفتشون بدمیگن.
راهکار اینه که اول بفهمن چی میخوان. بعد با زنشون صحبت کنن و سعی کنن خواسته هاشون رو هماهنگ کنن. ضمنا ببینن زنشون چی میخواد و اگه ممکن بود تغییر کنن. اگه به نتیجه نرسیدن، اولی رو طلاق بدن و همسری رو بگیرن که با صحبت و معرفی متناسب هم باشن. در این صورت طلاق بد نیست راه حله و زنان هم یادمی گیرن تعامل و مسئولیت پذیری دوطرفه داشته باشه.
افراط و تفریط جامعه رو خراب کرده و زن ها به مرور یادگرفتن هرچی بداخلاق تر و ترسناک تر باشن زندگیشون پایدارتره.
متاسفم
زن دوم نمیخواد بابا
البته عکس این موضوع هم صدق میکنه که بعلت تابو بودن در جامعه ما هیچ وقت مطرح و آسیب شناسی نشده
واقعا کم نیستن خانم هایی که ب بهانه های واهی بدنبال اتمام یک زندگی و ایجاد یک رابطه دیگه هستن
لطفا کمی با خودمون صادق باشیم
آزادی بی حد و حسابی که از همان ابتدای نوجوانی و جوانی به پسرها داده میشه و محدود کردن دخترها نتیجه ش میشه این.
دوستانی که میگند در غرب نیست این چیزا عجب جوکی میگند!!
که این طور؟؟؟!! تو ذاتشونه؟ این استدلالهای ابکی رو منتشر نکن تابناک ادمو از همچی ناامید میکنین شماها
با این خرجها که فعلا زن بیل هم دستم نمیدن چه رسد به زن اول و برو تا آخر ... زن گرفتن مال پولداراست
به نظر بنده مشكل اصلي به خاطر مسائل جنسي و زناشويي كه همه فكر ميكنن نيست
چهار تا زن بگیر ولی عدالت رو بینشون رعایت کن
چرا نظرات مخاطبانی که وقت میذارن و مطالب شما رو میخونن منتشر نمی کنید؟
مشکل ما از اونجایی شروع میشه که هیچی بلد نیستیم
حالا اگه مرده سرد مزاج باشه چطور می شه؟
همیشه کِیس مطلوب آقایون بعد از ازدواج سراغشون میاد..
مردمريض مريض است همچنين زن مريض هم مريضه مسئله شهوتراني زن ومردنداره فكرمي كنيد زن يا مردي كه عكس ناجورخودش رابراي نامحرم مي فرستدوياترانه هاي عاشقانه برايش ميگذاردويامتنهاي عاشقانه درتلگرام ميگذارد ازچيست؟
بسیاری از زنان بیوه یا مطلقه یا دختران مجرد سن بالا بی همسر موندن چون تعداد مردان جامعه کمتر از زنان هست حتی مردان مطلقه با دختر ازدواج می کنند.
سلام اگر تو نیازهای زن خلل وارد شه باید چیکار کنه؟ فقط حق رو به مردان دادید. متاسفم .......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار