بازدید 2178

مرگ ۱۲ پناهجو در نزدیکی سواحل لیبی

کد خبر: ۶۳۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 03 November 2016
گارد ساحلی ایتالیا بامداد روز پنجشنبه اعلام کرد که 12 پناهجو روز چهارشنبه در نتیجه یک طوفان سهمگین، در نزیکی سواحل لیبی غرق شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از رم، 29 نفر دیگر درحالی که قایق پلاستیکی آنان در فاصله 40 کیلومتری شمال لیبی در حرکت بوده است نجات یافتند که در جریان عملیات نجات و انتقال پناهجویان به محل امن، بالگردهای نیروی دریایی ایتالیا مشارکت داشته اند.

سخنگوی گاردساحلی ایتالیا در این باره گفت: قایق با وجود شرایط بد آب هوایی بازهم به حرکت خود ادامه داده است.

تاکنون 12 جسد از آب بیرون کشیده شده است، اما شمار دقیق افرادی که سوار بر این قایق پلاستیکی بوده اند،‌ مشخص نیست و نیروهای امداد و نجات هم چنان در جستجوی اجساد احتمالی هستند.

در بسیاری از موارد، قاچاقچیان انسان شمار زیادی از پناهجویان که تعداد آنها در برخی موارد به یکصد تن می رسد سوار بر قایق های می کنند که ایمنی لازم را ندارد و زمانی که پناهجویان به آب های بین المللی می رسند با استفاده از گوشی های همراه ماهواره ای درخواست کمک می کنند.

دریای مدیترانه در سال 2016 شاهد جان باختن سه هزار و 740 تن بود تا این تعداد در ده ماه گذشته، با کل آمار کشته های سال 2015 برابری کند.

حدود 155 هزار پناهجو در 10 ماه سال جاری میلادی که بیشتر آنان ساکنان کشورهای جنوب صحرای آفریقا تشکیل بودند، موفق شدند خود را به ایتالیا برسانند.

شمار پناهجویانی که در سال 2016 از دریای مدیترانه گذشتند و خود را به اروپا رسانده اند با سال پیش از آن برابری می کند، در حالی که این تعداد نسبت به آمار 170 هزار نفری سال 2014 حدود 15 هزار نفر کاهش نشان می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر