بازدید 45429

صادرات ذوب آهن اصفهان به ۷۰۰ هزار تُن رسید

کد خبر: ۶۳۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 25 October 2016
به گزارش تیتر شهر ، مهندس صادقی مديرعامل ذوب آهن اصفهان پس از انعقاد اولين قرارداد خريد ريل ملی بين ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوری اسلامی و همچنين كسب عنوان صادر كننده نمونه كشور ، گفتگويی با خبرنگار شبكه دو صدا و سيما انجام داد كه در پی می‌آيد :

مهندس احمد صادقی گفت : با تلاش و همت کارکنان سخت کوش ذوب آهن اصفهان اولین قرار داد فروش ریل به راه آهن جمهوری اسلامی ۲۷ مهرماه سالجاري امضا شد . علی رغم آمادگی ذوب آهن برای توليد ریل UIC60 در این قرارداد ۴۰ هزار تُن ریل U33 مطابق درخواست راه آهن جمهوری اسلامی با تغییر خط آماده و ارائه شد.

وی با اشاره به اينكه تولید صنعتی و تجاری ریل آغاز شده است ،‌اظهار داشت : راه آهن جمهوري اسلامي برای خريد ۱۰۰ هزار تُن ریل UIC60 نیز اعلام آمادگی نموده است که امید است تا پایان سال این قرارداد امضا شده و در دستور کار قرار گیرد .

مدیرعامل شرکت ضمن ابراز اميدواري نسبت به تداوم قراردادهاي خريد ريل با راه آهن ، تصریح کرد : خط ریل که هم اکنون راه اندازی شده است ، ظرفیت حدود حداقل ۳۰۰ هزار تُن تولید را دارد و با در نظر گرفتن ترکیبات تولید که شامل تیرآهن بال پهن و سایر مقاطع فولادی می شود در مجموع ظرفیت تولید این خط بالغ بر ۸۰۰ هزار تن به انضمام منظور کردن خط ریل است .

مهندس صادقی ضمن اشاره به مشكلات مالي ذوب آهن در زمان راه اندازي این خط ، خاطر نشان کرد : کمبود امکانات مالی تاثیر زیادی بر راه اندازی پروژه گذاشت اما خوشبختانه به پایان رسید . در این مسیر آسیب های بسیاری نظیر از دست دادن فرصت های اقتصادی برای شرکت ایجاد شد که امید است با قراردادهای آتی با راه آهن خسارت های وارده جبران شود.

ميزان صادرات ذوب آهن اصفهان به ۷۰۰ هزار تُن رسید

وی با اعلام اين خبر كه صادرات ذوب آهن در هفت ماهه اول سال جاري مطابق برنامه بوده است ، اظهار کرد : در سال گذشته حدود شش درصد رشد صادرات نسبت به برنامه محقق شد و با ۶۸۵ هزار تُن صادرات در مقایسه با سال ۹۳ حدود ۹۹ درصد افزایش صادرات صورت گرفت . امسال نیز برنامه های صادرات تداوم دارد و امید است به اهداف صادراتی امسال که بالغ بر ۷۰۰ هزار تُن است دست یابیم .

مهندس صادقی گفت : علی رغم اینکه مشکلات بسیار زیادی در نوسانات قیمت بین المللی به ویژه در چند ماه اخیر وجود داشت اما موفقیت شدیم محصولات شرکت را در کشورهای مختلف دنیا معرفی نماییم و روند رو به رشد صادرات را حفظ نماییم . اقداماتي نظير خريد تجهيزات لازم و ... نيزبراي استاندارد BS جهت صادرات محصولات شركت به اروپا صورت گرفته است كه به زودي به پايان مي رسد و بدين ترتيب محصولات ذوب آهن با استاندارد مذكور به اروپا صادر مي شوند .  

تبدیل نمودن ذوب آهن به یک کارخانه اقتصادی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت اقتصادی نمودن توليد کارخانه پرداخت و اضافه کرد : به دلیل زیان های شرکت در دوره های گذشته و حجم بدهی های سنگین در شرایط کنونی به اجبار باید برنامه های شرکت را از حجمی به اقتصادی تبدیل کنیم. در راستا چندین طرح در دست اقدام است که مهمترین آنها تزریق پودر زغال به کوره بلند به منظور کاهش مصرف کک است که قرارداد آن امضا شده و برنامه های اجرایی آن نیز آغاز شده است. پروژه هاي دیگری در این زمینه مانند اصلاح کنورتورها و پایین آوردن نسبت مذاب به فلز جامد در کنورتور نيز در جریان است و امید است در سال جاری انجام گیرد. تولید گندله ، افزایش ظرفیت آهن اسفنجی کارخانه و استفاده از این محصول به جای قراضه از جمله برنامه های اقتصادی نمودن کارخانه به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت گفت : تلاش بسیاری در زمینه مباحث زیست محیطی از گذشته و به صورت جدی تر از سال قبل صورت گرفته است. آخرین مبحث زیست محیطی در ذوب آهن مربوط به کنورتورها است ، کنورتور دو و سه اصلاح شدند و کنورتور یک نیز در برنامه تعمیرات بعدی که حدود یک ماه و نیم دیگر است اصلاح مي شود . پروژه هاي مهم زیست محیطی ذوب آهن كه با سرمايه گذاري بسياري انجام شد ، در برنامه افتتاحیه پروژه ریل با حضور دكتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان تاکنون شش بار به عنوان صادر کننده نمونه برگزیده شده است افزود : طبق قوانین پس از اینکه یک شرکت پنج بار به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شد، عنوان صادر کننده ممتاز را می گیرد . در سال گذشته نیز به عنوان صادر کننده ممتاز شناخته شدیم که نشان از تلاش بسیار کارکنان این شرکت مادر صنعتی در راستای صادرات محصولات است. مهندس صادقي با اشاره به اينكه صادرات فولاد از پیچیدگی های بسیاری مانند استانداردهای مختلف ، تعدد مشتری ها در نقاط مختلف دنیا و تنوع محصولات برخوردار است ، گفت : امروز کارخانه به ظرفیتی رسیده است که توانایی تغییر استانداردها با سرعت بالا را دارا می باشد .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل