بازدید 7121

نارضایتی یک مرجع تقلید از موضوع اینترنت در کشور

آیت الله سبحانی: اینترنت مستقل ملی و قابل کنترل از داخل راه اندازی شود/ اگر عکس های اینترنت را نشان شما بدهم همه تکان می خورید این ها همه اش در اختیار جوانان قم است تا چه برسد تهران، اصفهان و تبریز و مشهد
کد خبر: ۶۳۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 22 October 2016
اگر عکس های اینترنت را نشان شما بدهم همه تکان می خورید این ها همه اش در اختیار جوانان قم است تا چه برسد تهران، اصفهان و تبریز و مشهد؛ هر آنی می توانند این مسائل را بشنوند و عقاید ما، افکار ما و عصمت ما را بمباران می کنند.

 به گزارش ایرنا، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ضمن هشدار نسبت به محتوای مخرب و منحرف کننده اینترنت خواستار راه اندازی اینترنت مستقل و قابل کنترل و مدیریت از داخل کشور شد.  
 
به گزارش ایرنا، وی شامگاه جمعه در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود:اینترنت روز اول که آمد گفتند این وسیله ارتباطات است و به وسیله آن هر حادثه ای که در جهان رخ می دهد ما آگاه می شویم و هر فرمول علمی که در جهان عرضه می شود درک می کنیم، اظهار داشت: اینترنت را عین صافی و آب زلال برای ما تبلیغ کردند و ما نیز همان روزهای اول پذیرفتیم. 

وی ادامه داد : حتی گفتند جهان، جهان ارتباطات است و اگر بخواهیم ویژگی های قرن 21 را بگوییم یکی از آنها ارتباطات است ولی الان یکی دو سال است که فضای مجازی خیلی خطرناک شده است. 

آیت الله سبحانی گفت: همه جوانان کشور می توانند از طریق اینترنت به آسانی تبلیغات مسیحی ها، بهایی ها، فحاشی علیه پیغمبر و امام و همه نوع وسایل ابتذال را در اختیار داشته باشند. 

این مرجع تقلید با بیان این که من نمی خواهم تحلیل های آنها را مطرح کنم، گفت: محتوای مبتذل اینترنت جوانان را به فساد می کشاند. 

وی گفت: دشمن می خواست از طریق نظامی ایران را بپوساند که در این کار موفق نشد و اکنون از طریق فرهنگی و از درون می خواهد عمل کند و یکی از ابزارهای آن نیز همین اینترنت است. 

آیت الله سبحانی اظهار کرد: آیا نمی شود ایران یک اینترنت مستقل داشته باشد که وابسته به آمریکا نباشد چون این گونه که من در مقاله می خوانم همه سر نخ ها دست آمریکا است و همه جهان به آنجا متصل است، حال نمی شود دانشمندان ما که در این مسائل علمی واقعا هنر خود را نشان داده اند در مساله ارتباطات هم فکر کنند و یک اینترنت مستقلی داشته باشیم که همه اختیار ها دست خود دولت ایران باشد؟ 

وی گفت: وزیر ارتباطات که خدمتشان رسیدیم چند بار هم مذاکره کردیم چرا این کار را نمی کنند من الان اگر عکس های اینترنت را نشان شما بدهم همه تکان می خورید این ها همه اش در اختیار جوانان قم است تا چه برسد تهران، اصفهان و تبریز و مشهد؛ هر آنی می توانند این مسائل را بشنوند و عقاید ما، افکار ما و عصمت ما را بمباران می کنند. 

وی با بیان این که بواسطه اینترنت خانواده به تمام معنا می پاشد، از رئیس سازمان پدافند غیرعامل پرسید آیا این مسائل به حوزه کاری شما ارتباط دارد که وی در پاسخ گفت: بله مربوط می شود، کار ما کشف این تهدیدها و بعد دنبال کردن آن از وزارات ارتباطات است که باید چه اتفاق هایی رخ دهد تا یک اینترنت مستقل در اختیار خودمان داشته باشیم. 

آیت الله سبحانی گفت: با این اوضاع و احوالی که است هر آنی می توانند افکار ما را تغییر دهند و هر کاری می توانند بکنند. 

وی افزود: برخی نیز می گویند در برابر آن افکار و آن تضادهای موجود در فضای مجازی باید چیزهای خوبی را در اینترنت قرار داد که البته این خوب است اما فساد جای خودش است و آن فاسد بر این صالح غالب است، چون مساله دوران جوانی مطرح است و در این دوران تفکر ضعیف است و غرایز قوی است و ما هر چقدر هم بتوانیم برنامه صحیح و سالم اخلاقی و انسانی در اختیار قرار دهیم بالاخره آن فساد بر این غلبه می کند. 

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: راه حل این است که وابستگی خود را از بین ببریم و اگر واقعا می شود یک اینترنت مستقل وجود داشته باشد و نیاز بانک ها و مردم را رفع کند در اولویت قرار بگیرد. 

وی گفت: این اینترنت جوانان ما را به فساد می کشد و به طور حتم وظیفه شرعی این است که این اینترنت را به تدریج مسدود و یک اینترنت مستقل ایجاد کنند. 
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر