بازدید 3369

راهیابی ۴۹۲ نفر به هفدهمین مسابقات ملی مهارت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راهیابی ۴۹۲ نفر از جوانان ماهر به هفدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت از برگزاری جشنواره محتوای الکترونیکی با طعم مهارت در ماه آینده خبر داد و از جوانان علاقه‌مند به تولید محتوای الکترونیکی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.
کد خبر: ۶۳۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 18 October 2016
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راهیابی ۴۹۲ نفر از جوانان ماهر به هفدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت از برگزاری جشنواره محتوای الکترونیکی با طعم مهارت در ماه آینده خبر داد و از جوانان علاقه‌مند به تولید محتوای الکترونیکی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، محمد امین سازگارنژاد امروز در یک نشست خبری، از راهیابی ۴۹۲ نفر از مهارت آموزان به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات ۲۶ هزار و ۴۷۰ نفر به مرحله‌ شهرستانی، ۵۰۰۰ نفر به مرحله‌ استانی و ۴۹۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که از مجموع ۴۹۲ برگزیده کشوری، ۶۱ نفر زن و ۴۳۱ نفر مرد هستند.

وی برگزاری مسابقات ملی مهارت را موجب ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت و ایجاد بستر مناسب برای افزایش مهارت‌های حرفه‌ای تا سطح جهانی دانست.

سازگارنژاد هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (WSI) در راستای تحقق راهبرد حضور موثر در عرصه‌های بین المللی به عنوان عضو سازمان جهانی مهارت هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی، مسابقات ملی مهارت را با حضور استعدادهای برتر مهارتی که عمدتا جوانان زیر ۲۱ سال هستند برگزار و هر دو سال یکبار نیز برگزیدگان مسابقات ملی را به مسابقات جهانی اعزام می کند.

به گفته وی برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در رشته‌های منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۷ در امارات متحده عربی برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

وی افزود: در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۵ برزیل، از میان ۷۸ کشور شرکت کننده در رقابتها ایران رتبه ششم را به خود اختصاص داد که امیدواریم در این دوره این رتبه ارتقا یابد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: مسابقات ملی و مسابقات جهانی مهارت، فرصت ارزیابی بهتر را به ما می‌دهد تا به شکل سازنده‌تری در مسیر مهارت آموزی گام برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: مدال آوران دوره قبل و جوانان ماهر برگزیده در این دوره از مسابقات با کمک صاحبان صنایع، اصناف و فعالان بخش خدمات توانمندی لازم را برای شرکت در دوره‌های آمادگی کسب کنند.

سازگارنژاد گفت: مهارت آموزی با بهره‌وری، پایداری شغل و رشد و توسعه ارتباط مستقیمی دارد از این رو مهارت آموزی، برای شاغلان خرد که به دنبال پایداری مشاغل هستند، بیکاران جویای کار و فارغ التحصیلان امری ضروری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در گذشته فرد بدون داشتن مهارت فنی خاصی می‌توانست به کار خود ادامه دهد ولی امروز برای سرشماری آمار هم فرد باید مهارت استفاده از اینترنت را داشته باشد.

معاون وزیر کار در بخش دیگری از صحبتهای خود از برگزاری نخستین جشنواره محتوای الکترونیکی با طعم مهارت در ماه آینده خبر داد.

وی از جوانان علاقه‌مند به تولید محتوای الکترونیکی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد و گفت: همه افرادی که توانایی تولید محتوای الکترونیکی دارند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و امیدواریم که همراهی و هم‌افزایی بین دستگاهی را در این رویداد بزرگ شاهد باشیم.

سازگارنژاد از جمله محورهای جشنواره را تولید شبیه سازهای ۲D و D۳، نرم افزارهای آموزشی مبتنی بر رایانه، ‌انیمیشن‌های آموزشی و ‌نرم افزارهای آموزشی مانند اپلیکیشن تبلت‌ها، تلفن‌ها و تلویزیونهای هوشمند عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، هفدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت دوم لغایت پنجم آبان‌ماه در چهار مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای البرز، مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای خودرو ۹ دی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره سه شهید رهبری برگزار خواهد شد.

برگزیدگان این دوره از مسابقات و مدال آوران چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۵ برزیل، به اردوهای آماده سازی راه یافته و پس از گذراندن دوره‌های مهارتی و کسب توانمندی‌های لازم به مسابقات ۲۰۱۷ ابوظبی اعزام خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل