بازدید 34535
بسته خبری «تابناک»؛

نظر امام جمعه تهران درباره برخورد با بدحجابی/ واکنش شدید سردار نقدی به برخی خرافات/ پیشنهاد عجیب دولت احمدی نژاد به وزیر دولت اصلاحات/ درخواست وزیر ورزش از فدراسیون ها/ مذاکره با روحانیون درباره تغییر تعطیلات آخر هفته!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علی جنتی به ستاد انتخابات وزارت کشور می‌رود!»،«دو نامزد جدید اصولگرایان در انتخابات 96 را بشناسید»،«واکنش غرضی به ادعای ارضی»،«خطرناک‌ترین تحریف واقعه کربلا»،«بنزین ۱۵۰۰ تومانی تا انتخابات ریاست جمهوری منتفی شد»....و رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 15 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر امام جمعه موقت تهران درباره برخورد با بدحجابی

حجت‌الاسلام احمد خاتمی در برنامه بدون تعارف بخش خبری ۳۰ :۲۰ شبکه دو سیما گفت: بیش از ۹۰ درصد حرفایی که از من در فضای مجازی نقل می‌شود برای تخریب چهره است. اینکه اگر زنی در حال شیر دادن بچه موسیقی گوش دهد بچه زنازاده است. آیا این به مسلمان می‌آید؟ مفصل از این دروغ‌ها گفته‌اند. یا اینکه واحد پول ایران نباید ریال باشد بلکه باید افیر که الاغ پیامبر است باشد. ابدا من در مورد افیر صحبت نکرده‌ام و تازه متوجه شده‌ام که افیر نام الاغ پیامبر بود. وی ادامه داد: در سالگرد شهادت شهید بهشتی گفتم که می‌بینم این بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها کار را به جایی می‌ىساند که برای برداشتن این مفاسد خون‌های پاکی مثل شهید بهشتی ریخته شده و می‌شود. نامردی آمد و تیتر زد که خاتمی گفته حجاب خون می‌خواهد. بنده حتی یک تلنگر زدن به بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها را برخلاف مقررات و حتی خلاف شرع می‌دانم. کارهای بی‌رویه را از بد حجابی‌بد‌تر می‌دانم. ته قصه این است که خاتمی را یک چهره خشن، عبوس و دعوایی نشان دهند که این تحریف است.ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

هشدار نسبت به تحقق نظریه «جمهوری مداحان»

مسیح مهاجری در بخشی از یادداشت بلند و انتقادی خود در خصوص مداحان در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دیده جدید و ناخوشایندی که درحال شکل گرفتن است اینست که در محافل عزاداری خیابانی و خانه‌ای و تکیه‌ای، واعظ و خطیب درحال حذف شدن است و همه چیز به مداحان ختم می‌شود. مداحان البته اگر حد خود را رعایت کنند و به پیروی از مداحان سنتی اشعار پرمغز بخوانند و از روضه مقاتل تجاوز نکنند و به خواب و خیال و دروغ و تهمت متوسل نشوند و هوس سخنرانی هم نکنند، خوب است ولی متاسفانه که بسیاری از آنها حد خود را نمی‌شناسند و مرتکب این‌همه می‌شوند و شعور را فدای شوری می‌کنند که فقط در همان محفل عزا با مخاطبان آنها همراه است و از آنجا که خارج می‌شوند با آنها خداحافظی می‌کند. حذف واعظ و خطیب، شاید به خاطر کمبود آنان باشد ولی به نظر می‌رسد محافل عزاداری بشدت به سوی سطحی شدن و فاصله گرفتن از محتوا در حرکتند. نسل جدید مداحان نیز به این پدیده بشدت دامن می‌زنند و با ورود به عالم وعظ و خطابه، در عین حال که از محتوای دین بی‌خبرند، تلاش می‌کنند جای واعظان و خطبا را بگیرند. آنها دخالت در سیاست و تعیین تکلیف برای مسئولین نظام و دولت را نیز به وظایف خود اضافه کرده‌اند و به این ترتیب، نظریه «جمهوری مداحان» را که قبلاً یک فرضیه بود، به تحقق نزدیک کرده‌اند.

 

سردار نقدی: برخی با افکار متحجرانه صدای حیوانات درمی‌آورند

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی اظهار داشت: دشمن می‌داند با کشوری که جوانان آن و رزمنده‌های آن‌ها با توان و روحیه شهادت خودت با دست‌خالی به جنگ ناوها می‌روند بر سر آرمان‌هایشان معامله نمی‌کند. سردار نقدی بابیان اینکه توطئه‌های زیادی علیه فرهنگ شهادت در جریان است افزود: برخی تلاش دارند برنامه‌های زیادی را در مکتب شهادت و عاشورا آورند و گروه‌هایی را درست کنند که با افکار متحجرانه صدای حیوانات درمی‌آورند و صحنه‌های خشن و قمه‌زنی و توهین به مقدسات داشته باشند. وی اظهار داشت: توطئه‌های آن‌ها بیش از این است و برای کمرنگ کردن عاشورا برنامه دارند که می‌توان به برنامه‌ریزی تقویم ورزشی ما در شب عاشورا اشاره داشت.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

علی جنتی به ستاد انتخابات وزارت کشور می‌رود!

سخنگوی وزارت کشور در مورد انتخاب علی جنتی، وزیر فعلی وزارت ارشاد به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور توضیح داد. سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در خصوص انتخاب علی جنتی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: من این موضوع را از شما می شنوم و تا به حال در خصوص انتخاب اقای جنتی صحبتی در وزارت کشور نشده است. وی افزود: کارهای انتخابات را از مرداد ماه شروع کردیم؛ آموزش های انتخابات ریاست جمهوری هم از همان موقع کلید خورده است و منتظر هستیم تا به لحاظ قانونی کارها شروع شود.سامانی گفت: وزیر کشور این هفته معاون سیاسی را تعیین تکلیف می کند و بعد هم احکام ستاد اتخابات کشور هم ابلاغ می شود.نسیم آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

دو نامزد جدید اصولگرایان در انتخابات 96 را بشناسید

اخیرا برخی از رسانه‌های اصولگرا از اجماع احتمالی ائتلاف اصولگرایان بر الیاس نادران و احمد توکلی خبر می‌دهند. احمد توکلی یک بار در رقابت با هاشمی رفسنجانی توانست چند میلیون رای به دست آورد و اخیرا نیز به منتقد جدی قراردادهای نفتی دولت در پسا برجام مبدل شده است. الیاس نادران هم از جمله اصولگرایانی است که گاه و بیگاه به بهانه‌های مختلف به دولت انتقادات تندی وارد می‌کند. حال باید دید در روزهای آینده واکنش اصولگرایان و این افراد به احتمال کاندیداتوری از سوی اصولگریان چیست. هرچند این دو شخصیت اصولگرای شناخته شده رقیب جدی در برابر روحانی تلقی نمی‌شوند اما می‌توانند بستر مهمی برای اجماع اصولگرایان وتمرین آنها برای رسیدن به وحدت باشند.این خبر در روزنامه آرمان منتشر شده است.

 

سخنرانی متهم اصلی حمله به سفارت عربستان در یک هیئت عزاداری

حسن كردميهن، متهم اصلي ساماندهي نيروهايي كه سال گذشته به سفارت عربستان در تهران حمله كرده بودند، دو شب پيش در يك هيات عزاداري سخنراني كرد. روزنامه اعتماد از سخنرانی متهم حمله به سفارت عربستان در مراسم عزاداری ایام محرم نوشت حسن كردميهن، متهم اصلي ساماندهي نيروهايي كه سال گذشته به سفارت عربستان در تهران حمله كرده بودند، دو شب پيش در يك هيات عزاداري سخنراني كرد. به گزارش شبكه‌هاي اجتماعي و بنا بر تصاويري كه منتشر شده است كردميهن در مراسم هيات كبوتران رضوي سخنراني كرد. گفتني است پرونده كردميهن در دادگاه ويژه روحانيت در حال رسيدگي است.

 

پیشنهاد نان و آبدار و عجیب دولت احمدی نژاد به وزیر دولت اصلاحات

احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات گفت:در سال ۹۲ قبل از اتمام ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد با من تماس گرفته شد که رئیس‌جمهور از شما خواستند یکی از اعضای تیم اجرایی ایشان باشید. پس از آن با پوشه‌اي كه محتواي آن شامل برنامه بهره‌برداري از يك واحد صنعتي به علاوه تسهيلات وام ۸۰ ميليارد توماني و يك سوله چند هكتاري بود به سراغم آمدند. فرستاده‌هاي احمدي‌نژاد گفتند ۵۰۰ ميليون تومان از اين ۸۰ ميليارد تومان را مي‌توانيد در شهرك شمس‌آباد زمين بخريد. ۵۰۰ميلون تومان را هم سوله بخريد و يك ميليارد از آن را صرف خريد ابزارآلات كنيد و بعد از آن به قيمت ده برابري كه خرج كرديد مي‌توانيد آن را بفروشيد در پاسخ به آنها گفتم من نمي‌توانم با بخش خصوصي كار كنم و اهل اين مسائل نيستم. در حقيقت پيشنهاد فرستاده‌هاي احمدي‌نژاد را رد كردم. این خبر در روزنامه آرمان منتشر شده است.

 

واکنش غرضی به ادعای ارضی

محمد غرضی در گفت‌وگو با انا به ادعای یکی از نداحان مشهور تهران واکنش شنان داد و گفت:

من درباره اسامی و اشخاص (منصور ارضی) نظری را بیان نمیکنم، اما باید بگویم که در تاریخ اسلام رفتار پیامبر اعظم و ائمه اطهار بر همگان مبرهن و مشخص است. اینکه برخی میگویند سالار شهیدان فحاشی میکرده است با اسناد اسلامی تطبیق ندارد.

-به عقیده من، این قبیل سخنان، موازین «خود شخص‌ساز» است که نمیتواند جزو سنت عمومی نیز قرار گیرد. در قرآن، نهجالبلاغه، صحیفه سجادیه و... به هیچ وجه توهینی را مشاهده نمیکنید. بنابراین سخنان و اظهارات این چنینی که برخی افراد بیان میکنند قطعاً نتیجهای جز افزایش کینه و دشمنی نخواهد داشت.

- من از افرادی که چنین سخنانی را بیان میکنند میپرسم که امام حسین کجا فحاشی کرده است؟ سندش را ارائه دهند. سالار شهیدان در بدترین و تندترین شرایط، افراد را نصحیت می‌کردند نه اینکه به کسی ناسزا بگوید! اکنون شماها در این باره خیلی نگران نباشید چرا که من نیز نگران نیستم! من از خداوند 75 سال سن گرفته‌ام و خیلی مسائل را به چشم دیده‌ام و معتقد هستم افرادی که از حدود الهی عدول می‌کنند طول عمرشان کم خواهد شد. حتی ممکن است چنین اظهارنظرهایی جوانان را از دین زده یا دور کند.

 

برنامه ویژه روسیه برای لغو ویزا با ایران

رئیس اداره فدرال گردشگری روسیه از آغاز کار برای لغو روادید گروه‌های گردشگری ایران و هند به این کشور خبر داد. اداره فدرال گردشگری روسیه اعلام کرد، گردشگران ایرانی در جمع 20 کشور اول بازدیدکننده از این کشور قرار دارند. عصرایران این خبر را منتشر کرد.

 

اصولگرایان شکست مفتضحانه‌ای می‌خورند

وضعیت اردوگاه اصولگرایان از نظر لاری بسیار آشفته‌تر از آن چیزی است که به چشم می‌آید. وزیر کشور دولت اصلاحات از نظرات اقتضایی آقایان ناطق نوری، خاتمی و هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات خبر می‌دهد در عین حال تاکید می‌کند که این افراد جلسات مدونی برای انتخابات ندارند بلکه به اقتضا نظرات‌شان را ارایه می‌کنند. وی گفت: اگر رقابت میان اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد شکست مفتضحانه‌ای را اصولگرایان می‌خورند. اگر موفق شوند انتخابات را سه و حتی چهار ضلعی کنند نتیجه آن کاهش رای کاندیدای اصلی خواهد بود. که اگر هدف آنها این باشد احتمالا رقابت انتخاباتی چند ضلعی خواهد شد. هنوز نتوانستند به جمع‌بندی برسند و اینکه نتایج کارهای‌شان به ساماندهی اصولگراها منتج شود. اصلاح‌طلبان و دیگر حامیان دولت به نقطه توافق به راحتی می‌رسند اما طرف مقابل خیلی مشکل دارد اگر کاندیدایی بیاورند که حزبی باشد وزن سیاسی‌شان در جامعه مشخص و قطعا شکست می‌خورند. اگر مثل دور دوم آقای خاتمی فقط کاندیدا بیاورند به امید اینکه رای او را بشکنند و آقای روحانی را هم با رای پایین‌تری در سال ٩٦ بخواهند پیروز کنند یا حتی دو مرحله‌ای شود باید بروند افرادی را پیدا کنند که این‌هم معلوم نیست به نتیجه برسد. اردوگاه اصولگراها در انتخابات سال ٩٦ بسیار آشفته‌تر از آن چیزی است که متصور هستیم. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

صفحه ویکی‌پدیای کلینتون هک شد

هکرهای طرفدار ترامپ صفحه ویکی‌پدیای هیلاری کلینتون و همسرش را هک کردند. هکرهای طرفدار جناح راست و دونالد ترامپ در اقدامی صفحه ویکی‌پدیای هیلاری کلینتون را هک کردند. این هکرهای ناشناس که تنها با نام کاربری meeosheepy@ در توییتر شناخته می‌شوند، پس از هک این صفحه، تصاویر مستهجن و الفاظ رکیکی را در آن قرار دادند. در قسمتی از این پیام این جمله دیده می‌شود که "اگر هیلاری کلینتون رأی بیاورد جنگ هسته‌ای حتمی است". علاوه بر هیلاری کلینتون صفحه ویکی‌پدیای بیل کلینتون، همسر وی نیز هک شد. در حال حاضر صفحات ویکی‌پدیای این زوج سیاستمدار به حالت عادی باز گشته است. سخنگوی وب‌سایت ویکی‌پدیا می‌گوید احتمال اینکه در آینده نیز این صفحات مورد حمله هکرها قرار گیرد زیاد است. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

 

برخی از مداحان شبی ۱۵میلیون می‌گیرند

سید محمد غرضی وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی گفت: فحاشان در مجلس امام حسین(ع)، اگر خود را مذهبی می‌دانند من هم اسمم را رستم میگذارم. من میپرسم که امام حسین کجا فحاشی کرده است؟ سندش را ارائه دهند. سالار شهیدان در بدترین و تندترین شرایط، افراد را نصحیت می‌کردند نه اینکه به کسی ناسزا بگوید! معتقد هستم افرادی که از حدود الهی عدول می‌کنند طول عمرشان کم خواهد شد. حتی ممکن است چنین اظهارنظرهایی جوانان را از دین زده یا دور کند. شنیدهام که برخی مداحان شبی 15 میلیون برای روضه‌خوانی یا مداحی دریافت می‏‌کنند. من یک سؤال دارم این 15 میلیون را چه کسی به دست آورده که حاضر است به مداحان برای عزاداری پرداخت کند؟ به طور مثال 15 میلیون برای هر شبی از دهه محرم می‌شود 150 میلیون تومان. من نمیدانم چه کسی این پول‌ها را به مداحان پرداخت میکند! در ذهن آن فرد چه میگذرد که حاضر است چنین پولی را هزینه کند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

منتفی شدن استیضاح فانی صحت ندارد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح هنوز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است که پس گرفته شود اگر متقاضیان بر استیضاح همچنان اصرار داشته باشند، این طرح در جلسه علنی فردا مجلس اعلام وصول خواهد شد اما در صورتی که متقاضیان انصراف دهند این استیضاح از دستور کار مجلس خارج می‌شود. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

انتشار دوباره آگهی مزایده عمومی اموال بابک زنجانی

بر اساس این آگهی شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش در نظر دارد زمین و ساختمان خزرشهر، ٦ واحد ساختمان شمشاد ٥٤٦ و ٦ واحد ساختمان شمشاد ٥٤٧ واقع در جزیره کیش (نوبنیاد)، بازار پردیس ٢ در جزیره کیش و غرفه های ٤٣، ٤٤ و ٤٥ بازار مرکز تجاری جزیره کیش را بفروشد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

معاون سیاسی وزارت کشور تغییر می‌کند

رحمانی فضلی از تغییر معاونت سیاسی این وزارتخانه در آستانه برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا خبر داد. وزیر کشور تأکید کرد: به هر ترتیب در این شرایط باید جای ایشان (مقیمی معاونت سیاسی وزارت کشور) هم فردی را قرار دهیم که یکی از گزینه‌های مطرح آقای احمدی است و خودم هم با ایشان صحبت کردم که قرار شده ایشان فکرشان را کنند و بعد از این ایام عزاداری‌ها به ما اعلام کنند که اگر به توافق رسیدیم ان‌شاءالله ایشان را به عنوان معاون سیاسی بگذاریم.فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

مذاکره با روحانیون درباره تغییر تعطیلات آخر هفته

طرح دوروزه شدن تعطیلات آخر هفته قرار است از طریق هیأت رئیسه اتاق ایران به دولت ارائه شود و پس از آن برای تصویب نهایی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. اتاق بازرگانی در کنار تدوین این طرح درصدد است درخصوص تعیین روزهای تعطیل آخر هفته با علما و روحانیون نیز مذاکره کند.روزنامه «دنیای اقتصاد» افزوده است: همزمان با این خبر، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز از بی‌نظمی موجود در تقویم کشور انتقاد کرد و گفت: این عارضه موجب شده برنامه‌ریزی برای سفرهای داخلی دشوار شود.به گفته رئیس پارلمان بخش خصوصی، در صورت ساماندهی تعطیلات می‌توان از بخش گردشگری به عنوان سریع‌ترین بخش برای تزریق ثروت به اقتصاد استفاده کرد.

 

خطرناک‌ترین تحریف واقعه کربلا

محمدحسین رجبی دوانی فرزند مرحوم آیت‌الله علی دوانی نویسنده و مورخ برجسته تاریخ اسلام گفت که مذاکره امام حسین(ع) با «عمرسعد» بدترین و خطرناک‌ترین تحریف واقعه کربلاست.

 

درخواست وزیر ورزش از فدراسیون ها

وزیر ورزش و جوانان از مدیران فدراسیون فوتبال و دیگر فدراسیون‌های ورزشی خواست از همزمانی رویدادهای ورزشی با مناسبت‌های مذهبی در کشورمان پیشگیری کنند.

 

معرفی متخلفان در ضرب‌و‌شتم دانش‌آموزان به مراجع قضایی

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه گزارشهایی درباره ضرب و شتم دانش آموزان از استانهای گلستان، سیستان و بلوچستان و کرمان به این کمیسیون رسیده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش پیگیر تخلفات صورت گرفته در مدارس چند شهر است و مأموریت بررسی ماجرا برعهده "کمیته آموزش و پرورش مجلس" گذاشته شد.وی، تصریح کرد: قرار است نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و همچنین نمایندگانی از کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس به استانها ذکر شده اعزام شوند.رئیس کمیسیون آموزش تصریح کرد: در صورت احراز تخلف معلمان در استانهای ذکر شده، متخلفان برای محاکمه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، البته باید ابتدا صحت و سقم این حوادث بررسی شود و در صورت تایید، برخورد لازم انجام گیرد.

 

بنزین ۱۵۰۰ تومانی تا انتخابات ریاست جمهوری منتفی شد

دولت و وزارت نفت دست کم تا پایان امسال نسبت به اجرای طرح افزایش قیمت هر لیتر بنزین معمولی و سوپر به ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ تومان و گازوئیل به ۵۰۰ تومان عقب نشینی کرده است.بر این اساس در لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۵ پیشنهادی به طور رسمی از سوی دولت به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل ارائه نشده و عملا از نظر بسترهای قانونی دست و پای دولت برای گرانی قیمت‌ها بسته شده است.اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت رسمی مجلس با تایید عدم ارائه پیشنهاد افزایش قیمت بنزین از سوی دولت و در قالب اصلاحیه بودجه سال ۹۵، گفت: هر گونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل باید در قانون بودجه پیش بینی شود که فعلا مصوبه‌ و مجوزی برای افزایش قیمت‌ها در قالب لایحه بودجه در اختیار دولت قرار داده نشده است.

 

مردم همان واکسن آنفلوآنزایی را تزریق می کنند که رهبری تزریق کرده است

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه نشست صندوق جهانی ایدز، سل و مالاریا، در جمع خبرنگاران گفت: واکسن آنفلوآنزای موجود در کشور مراحل کنترل کیفیت را طی کرده و از کیفیت مطلوب برخوردار است. وزیر بهداشت درباره اثربخشی و کیفیت واکسن های آنفلوانزای موجود در کشور گفت: واکسنی که در کشور توزیع شده است، از نوع همان واکسنی است که رهبر انقلاب و رییس جمهور و اعضای دولت از آن استفاده کرده اند بنابراین جایی برای نگرانی مردم وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر