بازدید 36094
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش عجیب مشاور رئیس جمهور به استعفای وزیر ارشاد/ نظر قرائتی درباره خمس و درآمد مردم/حمله شدید معاون روحانی به مخالفان دولت/ سخنان کویتی پور درباره بهروز وثوق!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «لغو برجام به مصلحت نیست»،«2 شهر خالکوبی شده بر روی دستان اشکان دژاگه»،«اتهام‌زنی جدید سناتورهای آمریکایی علیه ایران»،«تعبیر رئیس دفتر رهبر انقلاب درباره پیام رهبری»،«ادعای روسیه درباه اس 300»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 13 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

لغو برجام به مصلحت نیست

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند مجلس می تواند برجام را لغو کند اما به عنوان یک مخالف برجام می گویم لغو این قرارداد و بازگشت به عقب به مصلحت نیست.سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام حسین(ع) بلوار پیروزی مشهد افزود: اجرای برجام تا کنون نزدیک به پنج میلیارد دلار هزینه داشته است و باید همانطور که دولت به تعهدات خود در برجام عمل کرده است به طرف مقابل هم فشار بیاورد تا تعهداتش را به طور کامل اجرا نماید.

 

اعتراض یک بازیگر به سریال «معمای شاه»

چنگیز وثوقی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود از زمان بی حاصلی که صرف «معمای شاه» کرد گفت.چنگیز وثوقی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «پنج، شش ماه برای سریال «معمای شاه» و نقش تیمور بختیار اولین رئیس ساواک زحمت کشیدم. هنگامی که جلوی دوربین رفتم، بعد از دو سکانس بیرونم انداختند و پولم را هم ندادند. تا در نبود من بازی دیگران جلوه کند که نکرد و سریال نگرفت.»

 

هیچ استیضاحی در هیات رئیسه مطرح نشده است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار هیات رئیسه نیست، اظهار کرد: استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش باید در مورد آن تعیین تکلیف کنند زیرا بیش از این معطل شدن به صلاح مجلس و وزیر نیست.بهروز نعمتی در مورد مباحث مربوط به استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: این موضوع بستگی به متقاضیان استیضاح دارد زیرا کمیسیون آموزش گزارش خود را به هیات رئیسه ارائه کرده و در حال حاضر بستگی به تصمیم استیضاح کنندگان دارد.این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: فکر می کنم استیضاح کنندگان باید در این رابطه تکلیف را مشخص کنند اگر به دنبال استیضاح هستند آن را پیگیری کرده و اگر هم به دنبال صلح و سازش هستند، انجام شود.

 

واکنش مشاور رئیس جمهوربه استعفای وزیر ارشاد

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و تقدیم آن به رئیس‌جمهور گفت: من این مسئله را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب.وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده است متن استعفای آقای جنتی به‌روی میز رئیس‌جمهور گذاشته شده است، اظهار داشت: قطعاً اگر چنین باشد با شروع هفته به این موضوع رسیدگی می‌شود و رئیس‌جمهور نیز به‌تازگی از سفر بازگشته است.مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درخصوص احتمال جایگزینی‌اش به‌جای علی جنتی نیز گفت:‌ این موضوع را هم نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب.

در همین حال حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص صحبت‌های امروز حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور پیرامون احتمال استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: به طور حتم آقای آشنا با امور آشناتر است؛ اما تا جایی که من می‌دانم اتفاق خاصی نیفتاده و استعفای وزیر ارشاد در حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.وی ادامه داد: اکنون وزیر ارشاد در سفر کاری و مشغول کار است. منتظریم خودشان برگردند تا در این مورد صحبت کنند.نوش‌آبادی تصریح کرد: در این رابطه تصمیم‌گیرنده نهایی دولت است. این موضوع الان در حد بحث‌های سیاسی و فرهنگی است؛ هنوز نه استعفایی داده شده و نه استعفایی پذیرفته شده است.

 

2 شهر خالکوبی شده بر روی دستان اشکان دژاگه

اشکان دژاگه، نام دو شهر "برلین" و "تهران" را بر روی دو دست خود حک کرده‌است.تصویر منتشر شده از اشکان دژاگه، کاپیتان دو رگه ایرانی - آلمانی تیم ملی فوتبال در رسانه‌ها و شبکه های مجازی، نشان می‌دهد که وی نام دو شهر "برلین" و "تهران" را بر روی دو دست خود خالکوبی کرده‌است.

 

حمایت روزنامه جمهوری‌خواه از کلینتون

در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده، روی برگرداندن جمهوریخواهان از نامزد این حزب در انتخابات همچنان ادامه دارد.روزنامه واشنگتن پست که از لحاظ فکری به جمهوریخواهان نزدیک است، در یادداشتی که نویسندگان آن هیئت تحریریه این رسانه مطرح آمریکایی هستند، رسما از ریاست جمهوری نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 2016 حمایت کرده است.در یادداشت آمده است: «در این برهه سیاسی که با زشتی و تنگ نظری همراه بوده است، به یک واقعیت دلگرم کننده بی‌توجهی شده است و آن این است: یک نامزد با صلاحیت و آماده در کاغذ رای وجود دارد. هیلاری کلینتون پتانسیل آن را دارد که یک رئیس‌جمهور عالی برای آمریکا بشود و ما بدون تردید، او را تایید می‌کنیم».این روزنامه جمهوریخواه ادامه داد: «دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه، نامزدی وحشتناک است و این یک حقیقت است و او به طرز بی سابقه‌ای، صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری را ندارد. اگر حتی ما فکر می‌کردیم که خانم کلینتون از بین این دو، شیطان کوچکتری است، باز هم از شما می‌خواستیم به او رای بدهید».

 

مدیرعامل سابق بانک دی آزاد شد

مدیرعامل سابق بانک دی که از اواسط شهریورماه بازداشت شده بود، چند روز پیش آزاد شده است.به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، احمد شفیع زاده که تا خرداد ماه مدیرعامل این بانک بود و در شهریور ماه خبر بازداشت او منتشر شد، گویا با قرار کفالت آزاد شده است

 

روسیه دستور داد خانواده‌های مقامات این کشور فورا به وطن بازگردند

همه اعضای دولت و پارلمان روسیه در همه سطوح موظف شدند فرزندان خود را فورا از مدارس خارجی، خارج کنند و اگر چنین اقدامی صورت نگیرد، امکان ارتقای شغلی را از خود گرفته‌اند. استانیسلاف بلکووسکی یک تحلیل‌گر سیاسی به روزنامه دیلی استار گفت چنین اقدامی از سوی دولت روسیه بخشی از اقدامات این کشور در راستای آمادگی برای جنگ بزرگی است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

اتهام‌زنی جدید سناتورهای آمریکایی علیه ایران

۱۷ سناتور آمریکایی در نامه‌ای خواستار تحقیق در خصوص فعالیت‌های نظامی ایران پس از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ شدند. بر اساس ادعای واشینگتن فری بیکن، بخشی از ۱.۷ میلیارد دلار پرداخت شده به ایران از سوی آمریکا ممکن است در زمینه کمک‌رسانی به گروه های نظامی یمن مورد استفاده قرار گرفته باشد. چندین تن از نمایندگان ایالت های آمریکا مدعی شده اند بدهی پرداخت شده از سوی آمریکا به ایران، به منظور حمایت از مردم یمن مورد استفاده قرار گرفته است. این افراد خواستار بررسی دقیق فعالیت های نظامی ایران از زمان پرداخت پول از سوی آمریکا به این کشور شده اند. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش تند یک آیت الله به بی‌حرمتی به امام حسین(ع)

آیت الله باقری کنی گفت: ناحق در مقابل حق یعنی هیچ، یعنی صفر، نه یک درجه و دو درجه و هزار درجه پایینتر. امام خمینی که صدها پله پایینتر از امام حسین است با دست خالی ایستاد و جایی بوی این نیامد که می‌خواهد تسلیم بشود. هر جایی هم اگر بعد از حرکت امام گیری به وجود آمد، ما سستی کرده ایم. کسی که هیچ دینی هم نداشته باشد یزید را تأیید نمی‌کند. امام حسین و یزید دو نقطه مقابل هم هستند. اساسا یزید همین را می‌خواست که امام حسین قیام نکند. امام حسین روش پیغمبر را داشت، شوخی نبود، کارش جدی بود، ممکن بود یک روزی، یک سالی، یک قرنی، اینها به مقصود خود نرسند، اما تسلیم نمی‌شوند. نسیم این خبر را منتشرکرد.

 

تریبون‌ دست افرادی است که اطلاعات تاریخی ندارند

شمشمیر دولبه شبیه سازی مذهبی با وضعیت اخیر حجت الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی استاد حوزه گفت: برخی افراد برای رسیدن به مقصد مقطعی خودشان، از مجالس و تریبون‌ها سوءاستفاده می‌کنند، شایسته نیست به نام اهل بیت وارد مسائل سلیقه‌ای خودمان شویم. افرادی که دست به این شبیه سازی‌ها می‌زنند توجه نمی‌کنند که این رفتار یک شمشیر دو لبه است، اگر این شبیه سازی‌ها انجام شود معلوم نیست به نفع یک سلیقه تمام شود و معلوم نیست حاصل، آن چیزی باشد که برخی دوستان کج سلیقه ما در این مجالس به دنبال آن هستند. به دوستانی که این رویه را در پیش گرفته‌اند توصیه می‌کنیم ولی متاسفانه افراد زیادی ورود می‌کنند. جریانی هم در کشور وجود دارد که این رویه را تشویق می‌کند. این مساله سالهاست هشدار داده می‌شود اما به هشدار‌ها توجهی نمی‌شود. برخی تریبون‌ها دست افرادی است که نه سواد و اطلاعات تاریخی دارند و نه اصول و اخلاق اهل بیت را می‌دانند. این‌ها می‌داندار و تریبون دار شدند. اینکه مدام گفته شده است امام حسین(ع) اهل مذاکره نبوده این‌ها وقتی می‌خواهند آنچه در ذهن خودشان است را منتقل کنند دست به تحریف و دروغ می‌زنند. این چیزهایی که می‌گویند با واقعیت تاریخی صدق نمی‌کند. بار‌ها و بار‌ها امام حتی روز عاشورا هم با طرفش صحبت کرد شاید بتواند جلوی این حادثه را بگیرد. این‌ها اگر اهلیت تحلیل مسائل کشور را دارند تحلیل کنند. چرا شبیه سازی می‌کنند؟ چرا نسبت دروغ می‌دهند؟ اینکه مشکلی را حل نمی‌کند. بسیاری از حرف‌های این‌ها دروغ است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

حمله شدید معاون رئیس جمهور به مخالفان دولت

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سزاوار نیست در جامعه حسینی، در فضای مجازی، تریبون‌های متعلق به بیت‌المال و روزنامه‌های متعلق به بیت‌المال به توسعه بداخلاقی، تهمت زدن، فحاشی، تخریب، تضعیف و کشتن امید مردم به خاطر رقابت‌های کودکانه سیاسی بپردازند. چگونه یک عده می‌توانند ادعای حسینی بودن کنند اما از صبح که بر می‌خیزند تا شب که می‌خوابند کارشان این است که به شخصیت‌های بزرگ، عناصر انقلابی و یاور رهبر و ملت و دولت بر آمده از رأی ملت تهمت بزنند، دروغ بگویند و آن را تضعیف کنند؟! اقتصاد در حال حرکت، نیازمند آرامش برای جذب سرمایه است؛ سیاست خارجی محتاج به حمایت ملی است و قهرمانان دیپلماسی نیازمند حمایت تک تک ملت هستند، اما شبانه‌روز از سوی عده‌ای بمباران می‌شوند. نقطه قوت‌های دولت نادیده گرفته می‌شود، دیپلمات‌های شجاع ما را که رهبری آنان را مومن به انقلاب معرفی کرد افرادی ترسو و بزدل معرفی می‌کنند و زحمات رئیس جمهور و دیگر قوا را صفر جلوه می‌دهند؛ هر روز وقتی به دکه روزنامه‌فروشی نگاه می‌کنیم چند روزنامه می‌نویستند «دولتتان تمام»، «مجلستان تمام»، برجامتان «هیچ» و... این‌ها را شبانه‌روز منافقین هم می‌گویند! چرا نادانسته بلندگوی اسرائیل و رسانه‌های امپریالیستی و منافقین می‌شوند؟ امروز که می‌بینند کشورهای مختلف جهان در‌ها را به روی ملت ایران می‌گشایند از روی تنگ‌نظری، کوته‌فکری و حسادت همه این خدمات را سیاه جلوه می‌دهند؛ وقتی جامعه را از میان ببرید، به نفع کیست؟ چرا رهنمودهای امام و سفارشات رهبری را نمی‌شنوند و وصیت‌های حسین (ع) را به کار نمی‌گیرند.

 

پخش شبنامه بر علیه آیت الله هاشمی در اصفهان

 

عقب نشینی اردوغان از اظهارات تند علیه عراق

ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد به تمامیت ارضی عراق احترام گذاشته و تلاش خواهند کرد مشکلات را با مذاکره حل کنند.کالین در نشست خبری با بیان اینکه تمایل دارند مشکلات در عراق با مذاکره حل کنند، نسبت به حضور حزب کارگر گردستان (پ.ک.ک) در عملیات آزادسازی «موصل» مرکز داعش در عراق، ابراز نگرانی کرد.وی با اشاره به عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه گفت مناطق بین شهرهای «جرابلس» و «اعزاز» از حضور تروریست‌ها پاک شده اما وضعیت در سوریه روز‌به‌روز وخیم‌تر می‌شود.

 

تعبیر رئیس دفتر رهبر انقلاب درباره پیام رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی عصر امروز در یادواره شهدای روستای حسن‌رباط شهرستان میمه با اشاره به حمله وحشیانه اخیر آل‌سعود به یمن اظهارکرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آل‌سعود مقدمه‌ای بر نابودی این خاندان خواهد بود.

 

نظر قرائتی درباره خمس و درآمد مردم

حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در هیئت نخل حسینی کاشان با اشاره به اهمیت پرداختن خمس اظهار داشت: موضوع پرداخت خمس مسئله مهمی است منتها فکر نمی‌کنم درآمدی داشته باشید که مشمول پرداخت خمس شوید چراکه وضعیت اقتصادی جامعه و مردم در رکود قرار دارد.

 

ادعای روسیه درباه اس 300

آژانس صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرد: مسکو فرایند تحویل سامانه های دفاع موشکی اس-300 رابه تهران تکمیل کرده است.شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی اس 300 را به طور کامل به ایران تحویل داده است.خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز امروز با استناد به آژانس صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرد که مسکو فرایند تحویل سامانه های دفاع موشکی اس - 300 را به تهران تکمیل کرده است.بر اساس این گزارش آژانس دولتی صادرات تسلیحات روسیه امروز اعلام کرد روسیه فرایند تحویل سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس- 300 را به ایران تکمیل کرده است.

 

با گردانندگان سایت‌های شرط بندی برخورد می‌شود

حمیدرضا آدابی معاون قضایی دادگستری کل استان تهران در گفت‌وگو با میزان به موضوع شرط‌بندی‌های فوتبالی اشاره کرد و گفت: از نظر شرعی قمار یک فعل حرام است. لذا اگر شرط بندی مصداق قمار پیدا کند به جز در مواردی که توسط شارع استثناء شده است، فعل حرام صورت گرفته است.وی گفت: بنابراین قانون گذار شرطبندی را مطابق ماده 705 قانون مجازات اسلامی جرم معرفی کرده است، به همین جهت هم از نظر قانونگذار و هم ازنظر شارع مقدس این عمل، عمل قبییحی است.این مقام مسئول اظهار کرد: اقداماتی که اخیراَ در شبکه‌های اینترنتی تحت همین عنوان درحال انجام است نیز مصداقی از شرط بندی است و قانون با گردانندگان این قبیل سایت‌ها برخورد خواهد کرد.

 

تقلب در عرضه آبلیمو

حسین رستگار در یک برنامه زنده تلویزیونی با اظهار این مطلب که در تلاش هستیم تا ضوابطی را تدوین کنیم که بر اساس آن، آبلیموهای طبیعی و غیر طبیعی عرضه شده از یکدیگر تفکیک شوند،اظهار داشت:در حال حاضر شاهد نصب برچسب هایی تحت عنوان " آبلیمو صد در صد طبیعی" به روی تمام آبلیموهای عرضه شده در بازار هستیم و این در شرایطی است که افزودنی های زیادی به بسیاری از آبلیموها اضافه می شود.مدیرکل آزمایش های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه " قراردادن برچسب صد در صد طبیعی به روی آبلیموها به نوعی تقلب محسوب می شود" اظهارکرد: با توجه به اینکه تمام آبلیموهای عرضه شده طبیعی نیستند، نصب برچسب صد در صد طبیعی به روی شیشه آبلیموها نوعی تقلب به حساب می آید.

 

سخنان کویتی پور درباره بهروز وثوق!

غلام کویتی‌پور در یک برنامه اینترنتی با اجرای فریدون جیرانی گفت: «بهروز وثوقی چه گناهی کرده است که باید پشت مرز ترکیه بایستد، پدر مریض‌اش را که در حال احتضار است، ببیند و خداحافظی کند؟!»به گزارش «انتخاب»، کویتی‌پور در پاسخ به فریدون جیرانی که پرسید نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» چگونه شکل گرفت، گفت: «تاریخ پاسخگوی چگونگی شکل‌گیری این قطعه است. «ممد نبودی ببینی» حرف ساده و بی‌آلایش جوانان آن مقطع زمانی درباره محمد جهان‌آرا بود. او بیش از سه یا چهار سال با نیروهایش اختلاف سنی نداشت، اما وقتی شهید شد همه بدون استثنا می‌گفتند یتیم شدیم.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر