بازدید 60847
۸
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش توهین‌آمیز سعودی‌ها به عزاداری در ورزشگاه آزادی/ نشانه‌های وحدت در بین اصولگرایان دیده می‌شود/ حمله شدید اوباما به ترامپ/ امام حسین(ع) به انتخابات کاری ندارد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «انتقاد علی‌ مطهری از برنامه مداحان»، «حضور بازیگر مشهور هالیوود در عزاداری حسینی»، «راز کامل‌ بودن نماز مسافر در حرم حسینی»، «صداوسیما نقش بزرگی در تحریف عاشورا دارد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 12 October 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد علی‌ مطهری از برنامه مداحان

نایب رئیس مجلس اگرچه می‌گوید مداحان هم مانند سایر اقشار جامعه حق اظهارنظر درباره مسائل سیاسی روز را دارند و حتی ارائه لیست جداگانه مداحان در انتخابات را بلامانع می‌داند، اما معتقد است ورود مداحان به مسائل سیاسی که پیوند مستقیم با کسب قدرت دارد، ممکن است از میزان تاثیرگذاری آنها بکاهد. برخی از اظاهار نظرهای مطهری بدین شرح است: مداحان باید از مراجع رسمی یعنی مراجع مرتبط با روحانیت مجوز کار بگیرند. حتما باید دوره‌های آموزشی را طی کنند و برای کار خود مجوز داشته باشند. اینطور نباشد که در هر مسجدی و هر محفلی، هر کس که دلش خواست پشت بلندگو قرار گیرد و شروع کند به نوحه خواندن و گاهی هم با آهنگ‌های سخیف مناسب با مجالس لهو و لعب. مطلب دیگر اینکه حجم برنامه‌های مداحی در کشور بیش از اندازه لازم است و مداحی تا حد زیادی جای سخنرانی و تحلیل وقایع و بیان معارف اسلامی را گرفته است و به همین جهت تأثیر بسیاری از مجالس مذهبی ما کم شده و کمتر اثر آن را در رفتار و کردار مردم می‌بینیم، چون بیشتر به پوسته و ظاهر پرداخته‌ایم و از هسته و محتوای اسلام غافل مانده‌ایم. مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت این گفت‌وگو را انجام داده است.

 

واکنش توهین‌آمیز سعودی‌ها به عزاداری در ورزشگاه آزادی

رسانه‌های سعودی واکنش توهین‌آمیزی به مراسم عزاداری در ورزشگاه آزادی نشان دادند و از عرق دینی که هواداران فوتبال ایران نشان دادند، عصبانی هستند. روزنامه ایلاف عربستان که در لندن چاپ می‌شود این تیتر توهین‌آمیز را نوشت: راهیابی به جام‌جهانی مهم‌تر از عاشوراء نیست. در گزارش این روزنامه سعودی آمده است: هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کردند تا جایکه به جای سر دادن شعارهای فوتبالی فریاد یا حسین را سر دادند. آن‌ها پرچم های سیاه در دست داشتند و بعضی هم لباس سیاه پوشیده بودند. هواداران ایرانی به جای آنکه مثل هواداران فوتبال رفتار و شادی کنند آیین دینی و مذهبی خود را در ورزشگاه آزادی به جای آوردند. سایت اصوات العراق به انتقاد تند از سعودی‌ها پرداخت و آن‌ها را فرزندان یزید دانست تا جایکه نوشت: سعودی‌ها نشان دادند که برای آنها جام‌جهانی مهم تر از هر مناسبت دینی است حتی اگر پای قربانی کردن نوه رسول‌الله در میان باشد. آن‌ها از نسل یزید هستند. سعودی‌ها و همه وهابی‌ها خفه شوند. مسلمانان عاشوراء را فراموش نخواهند کرد. شیعه تا روز قیامت از دین محمد(ص) حمایت خواهد کرد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

حضور بازیگر مشهور هالیوود در عزاداری حسینی

بازیگر معروف هالیوودی در مجلس عزاداری در لندن حضور پیداکرد. مورگان فریمن، بازیگر اسکاری سینما هالیوود، شب گذشته با حضور در حسینیه آیت‌الله خویی در لندن، عزاداران را همراهی کرد. این بازیگر مشهور در حال ساخت مستندی با نام «داستان خدا» است. فریمن برای بازی در فیلم «دختر میلیون دلاری» موفق به کسب جایزه اسکار نقش مکمل شد.

بسته خبری «تابناک»؛

خطربزرگي كه در كمين نظام است

اگر موضوعات سیاسی وارد برگزاری مراسم‌های دینی شود خطر بزرگی برای نظام و یکپارچگی ملت است. نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موضوعات سیاسی وارد برگزاری مراسم‌های دینی شود خطر بزرگی برای نظام و یکپارچگی ملت است. میرحمایت میرزاده با بیان این‌که «برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ها در ایام محرم خود عامل وحدت است»،‌ گفت: ممکن است بسیاری از افراد به لحاظ سلیقه‌های سیاسی با یکدیگر اختلاف داشته باشند اما در نهایت با اعتقادات یکسان و حضور در این مراسم موجبات اتحاد و وحدت آنان را فراهم می‌کند. وی خاطرنشان کرد: قطعاً مهمترین میثاق مشترک و عامل وحدت جامعه برگزاری چنین مراسم‌هایی است و اگر موضوعات سیاسی هم به آن وارد شود خطر بزرگی برای نظام و یکپارچگی ملت خواهد بود.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


طعنه نخست وزیر عراق به اردوغان

نخست وزیر عراق در پاسخ به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر اراده دولت عراق برای آزادسازی اراضی این کشور، خطاب به اردوغان گفت: ما مثل تو نیستیم. حیدر العبادی در بیانیه کوتاهی خطاب به اردوغان آورده است: «مطمئنا ما مثل تو نیستیم ... سرزمین خود را با اراده مردان مان آزاد می کنیم و نه با اسکایپ» (اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه). اردوغان در اظهاراتی خطاب به العبادی گفته بود: « تو مثل من و در سطح من نیستی. ما هرکار که بخواهیم می کنیم و تو باید این را بدانی و حد خودت را نگه داری».واحد مرکزی خبر این خبر را منتشر کرد.

 

ظرفیت اعزام همه داوطلبان به سوریه را نداریم

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه در حال حاضر سپاه به جهت تعداد بسیار بسیار بالای داوطلبان برای اعزام به سوریه تحت فشار قرار دارد عنوان کرد: داوطلبان ما در حدی هستند که ظرفیت مستشاری موجود، پاسخگوی این تعداد داوطلب نیست. وی با بیان اینکه شایعه پراکنی العربیه در خصوص اجبار نیروهای کادری سپاه برای اعزام به سوریه، اقدامی رسانه ای برای سایه انداختن بر روی جنایات کثیف آل سعود در ماجرای اخیر صنعا در یمن تلقی می شود عنوان کرد: اینکه اعضای سپاه برای اعزام به سوریه تحت فشار قرار دارند، شبیه به یک لطیفه است.

 

نشانه‌های وحدت در بین اصولگرایان دیده می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به راهبُرد وحدت در بین اصولگرایان در انتخابات 96 اظهار کرد: وحدت از ضرورت‌های اولیه ماست، اگر بخواهیم فرصت‌ها را از دست ندهیم باید وحدت و انسجام را از هم‌اکنون در بین جامعه اصولگرایان شاهد باشیم و همه گروه‌های اصولگرا با یکدیگر متحد شوند و باهم تصمیم بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه اصولگرایان در انتخابات سال 96 باید بر روی یک یا دو گزینه تصمیم‌گیری کنند و در مرحله آخر نیز یک نفر به نفع دیگری کنار رود، افزود: این موضوع باعث موفقیت اصولگرایان خواهد شد. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نشانه‌هایی از وحدت در بین اصولگرایان دیده می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر نتیجه مطلوبی وحدت در بین نیروهای انقلابی شاهد باشیم.حجت‌الاسلام رهبر با طرح پیشنهاد معرفی دو گزینه از سوی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:البته نشانه هایی وجود دارد که اصولگرایان قصد دارند به این سمت حرکت کنند.

 

جولان بوتاکس‌های چینی به نام کانادایی در بازار

یحیی دولتی متخصص پوست و رئيس مركز آموزش و پژوهش بيماری های پوست و جذام با بیان این که داشتن پوستی زیبا و جوان دغدغه خیلی از خانم ها شده است گفت: این دغدغه باعث شده که برخی از افراد سودجو در آرایشگاها اقدام به تزریق بوتاکس کنند افرادی که هیچ اطلاعات علمی و پزشکی ندارند و به دلیل هرینه کمی که دریافت می‌کنند استقبال از این نوع مراکز صورت می‌گیرد.وی ادامه داد:متاسفانه دیده شده که در برخی از آرایشگاها این تزریقات با یک سرنگ و سوزن برای چند نفر انجام می‌شود.دولتی با اشاره به این که بیمارانی داشتیم که بر اثر تزریق بوتاکس در این مراکز غیر مجاز دچار عارضه شده اند تاکید کرد:جدا از این مشکل در حال حاضر شاهد جولان و رشد قارچ گونه بوتاکسهای تقلبی در بازار هستیم که تماما چینی هستند ولی با برچسب کانادایی به فروش می‌رسند،که ما 29 مورد از این بوتاکسها را برای آزمایش به انگلیس فرستادیم که طبق نتایج برخی از این بوتاکسها بیش از 400 برابر سم بوتیلیسم داشته اند تقلبی که حتی باعث مرگ هم شده است.

 

داعش با پهپادی معمولی نظامیان فرانسوی را هدف قرار داد

شبکه تلویزیونی فرانس دو گزارش داد: اعضای گروه تکفیری و صهیونیستی داعش برای اولین بار با پهپادی معمولی و غیرنظامی به نیروهای فرانسوی در عراق حمله کردند. این حمله که نیروهای ویژه فرانسوی قربانی آن شدند، در نوع خود کاملاً بی سابقه است. این نیروها هدف حمله پهپاد قرار گرفتند؛ نه یک پهپاد نظامی بلکه غیرنظامی که شما می توانید در بازار خریداری کنید. البته این پهپاد را عناصر داعش دستکاری و به آن مواد منفجره وصل کرده بودند. خبرگزاری صدا و سیما این خبر را منتشر کرد.

 

امام حسین(ع) به انتخابات کاری ندارد!

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری گفت: هر کسی بخواهد نقش امام(ع) را به نفع جناح خود تمام کند، به امام حسین ظلم کرده است و اصولگرا و اصلاح طلب در این عرضه معنا و مفهومی ندارد. اشرفی اصفهانی گفت: اینکه بعضا از عاشورا و تاسوعای امام و حضور مردم در این مراسم‌ سوءاستفاده می‌کنند و گروهی گروه دیگر را می‌کوبند و به تخریب دولت متوسل می‌شوند، مساله‌ای غیرخدایی و ناپسند است. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش به نامه سعودی ها به شورای امنیت

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتر خود نسبت به جنایات سعودی و نامه تاسف این رژیم به شورای امنیت واکنش نشان داد. حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: عربستان در هراس از اتهام جنايت جنگي ونقض تمامي قطعنامه هاو معاهدات بين المللي، فرار ازعقوبت جنايت و كشتار بيگناهان، سرانجام رسماجنايت دريمن را پذيرفت.عربستان دراين نامه به شوراي امنيت،باوعده تحقيق وتفحص دراين جنايت،قول داده است تمامي ابعادكشتاررابررسي كرده ونتايج آن رابزودي منتشركند. عربستان دوراه بيشترندارد: يا اعتراف به شكست، توقف حملات، خروج و پذيرش نتايج جنايات؛ و يا فرو رفتن بیشتر در باتلاق جنايت جنگي و دادگاه بين‌المللي.

 

برجام، ضربۀ مهلک به آمریکا بود

نیویورک پست در تحلیلی نوشته است: دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد توافق هسته‌ای اوباما با ایران، سیاست خارجی آمریکا را به گل نشانده است. چطور کسی میتواند از چنین توافقی دفاع کند؟ دولت اوباما از هر اقدامی علیه اسد از روزی که او تمام قدرتش را برای حفظ جایگاهش به کار برده اجتناب کرده و دلیل اصلی این اقدام، ترس از خراب کردن مذاکرات با ایران و خروج ایران از پای میز مذاکره بوده است. واشنگتن باید از زیر سایه ایران خارج شود، حتی اگر این به قیمت فروپاشی میراث اوباما تمام شود. البته کلینتون هم به این توافق افتخار می‌کند و سعی می‌کند از این طریق اعتبار کسب کند. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

دستور عجیب شاه سعودی برای درمان مجروحان یمن

ملک سلمان بن عبدالعزیز، دستور داده است تا مجروحان کشتار صنعاء برای مداوا به خارج از یمن منتقل شوند. پس از کشتار و و بمباران فجیع یک مراسم عزا در شهر صنعاء از سوی هواپیماهای سعودی و کشته و زخمی شدن بیش از 900 نفر، پادشاه سعودی در یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی دستور به مداوای مجروحان داده است. به نوشته العربیه، ملک سلمان دستور داده است تا مجروحان این حادثه برای مداوا به خارج از یمن منتقل شوند. البته در دستور پادشاه سعودی نیامده است که سعودی‌ها چگونه می‌توانند مجروحان را از صنعاء خارج کنند و این نشان می‌دهد که دستور انتقال مجروحان اقدامی کاملا نمایشی و مضحک است. پس از حمله مرگبار این هفته به پایتخت یمن، بار دیگر توجه رسانه‌ها و محافل حقوق بشری به کشتاری که هر روزه در یمن از سوی سعودی‌ها اتفاق می‌افتد، جلب شده و حتی آمریکا که تمامی سلاح‌های عربستان را تأمین می‌کند در تلاش برای فرار از سهیم شدن در این جنایت جنگی اعلام کردند که در حمایت از عربستان در جنگ یمن بازنگری خواهد کرد. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

تیم فوتبال کره برابرایران افتضاح بود

خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز (چهارشنبه) با بازتاب دادن شکست تیم ملی فوتبال این کشور مقابل تیم ایران با استفاده از واژه «افتضاح»، عملکرد ملی پوشان این کشور را زیر سؤال برد. این رسانه در بخشی از گزارش خود آورده است: ما با رویاهایی شیرین به ایران رفتیم و تصورمان این بود که یا به پیروزی می رسیم و یا اینکه به یک تساوی دست پیدا خواهیم کرد. گزارش می افزاید: در واقع هر چه بیشتر این بازی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم، می بینیم که بازیکنان ما از همه لحاظ بد بودند و اما در مقابل ملی پوشان ایرانی فوق العاده بازی کردند و تا آخرین دقیقه کنترل مسابقه را در اختیار داشتند. یونهاپ می نویسد: ما هفت بار با ایران در تهران روبرو شده ایم که به 2 تساوی و پنج شکست دست یافته ایم و نتیجه روز گذشته شرایط بسیار بدی را برای تیم کره جنوبی رقم زده است. گزارش ادامه می دهد: به هیچ وجه معلوم نیست بازیکنان در زمین چه می کردند. آنها هیچ تاکتیکی برای مهار و نفوذ در تیم قدرتمند ایران نداشتند و از هر زاویه ای که به دیدار نگاه می کنیم جز افتضاح بازیکنان چیز دیگری نیست. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد شدید اردوغان از کلینتون

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه از اظهارات «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات آمریکا در مورد تسلیح کردها انتقاد کرد.به نوشته پایگاه «مدیا روتا» وی که در جمع گروهی از قضات ترکیه‌ای صحبت می‌کرد، گفت: «می‌خواهید برای نابود کردن یک گروه تروریستی، یک گروه تروریستی دیگر را تقویت کنید.»اردوغان افزود: «به نظرم اظهارات کلینتون نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا مایه تأسف است. به نظرم چنین اظهاراتی، ناشیانه است، چراکه سیاست امری متفاوت است. چنین اقدامی، گامی بسیار نادرست است.»کلینتون در جریان دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت در صورت پیروزی، مستقیما کردهای سوریه و عراق را برای نبرد با داعش تسلیح می‌کند.ترکیه که گروه‌های کرد وابسته به استقلال‌طبان پ‌ک‌ک را تهدیدی برای خود می‌داند، به شدت با هرگونه تقویت این نیروها مخالف است.

 

راز کامل‌ بودن نماز مسافر در حرم حسینی

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: مسافر نمازش شکسته است جز در مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجد کوفه. شهادت امام حسین(ع) فقه را زیر و رو کرد، اینکه به مسافر می‌گویند در حرم سیدالشهدا(ع) نماز را کامل بخوان یعنی این خانه توست! چه‌کار کرد امام حسین(ع)؟!

 

واکنش عزاداران و روحانیون نسبت به فروش برنج آمریکایی

در پی عرضه برنج آمریکایی ازسوی فروشگاهی در سراب که اعتراض امام جمعه این شهر را به دنبال داشت، حجت‌الاسلام جواد بختیاری امام جماعت مسجد جامع سراب به فارس در تبریز گفت: انتظار داریم هرچه سریع‌تر این محصول از بازار جمع‌آوری شود.به گفته وی بسیاری از عزاداران و روحانیان منطقه از این موضوع ابراز ناراحتی می‌کنند.یک شهروند هم از اینکه با وجود دستور وزیر در ممنوعیت واردات برنج از آمریکا شرکت دولتی اقدام به واردات برنج می‌کند، اظهار تعجب کرد.

 

فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان رودبار جنوب، ساختگی است

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان شهرستان رودبار جنوب، منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کذب محض و مغرضانه است. اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: «این گفتگو به سفارش عده ای و در راستای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دادن وعده های عجیب به دانش آموزان توسط فردی که با مدیر مدرسه اغراض شخصی داشته، تهیه و منتشر شده است که نحوه صحبت کردن و حرکات دانش آموزان در برابر دوربین _ که بازیگران حرفه ای نیستند و نمی توانند جلوی خنده خود را بگیرند_ موید ساختگی بودن آن است و شورای اسلامی روستا و والدین دانش آموزان نیز ساختگی بودن آن را تایید کرده و بابت انتشار تصاویر فرزندانشان در این گفت وگو به شدت معترض هستند.

 

صداوسیما نقش بزرگی در تحریف عاشورا دارد

حجت‌الاسلام دکتر محمد مقدم، معاون بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) معتقد است: صدا و سیما نقش بزرگی در تحریف عاشورا و پایمال کردن آرمان‌های آن داشت، چراکه الان صداوسیمای ما صداوسیمای مداحان و روضه‌خوانان ما شده است. صداوسیما به جای آگاه کردن دوباره مسیری را طی می‌کند که همیشه عاشورا در آن مسیر تحریف شده و اصلاً موفق عمل نکرده است. امید ایرانیان این خبر را منتشر کرده است.

 

کره‌ای‌ها مشت نشان دادند، مشت مالی‌شان کردیم

سردار آزمون جزو بازیکنانی است که در بازی قبلی ایران و کره جنوبی با بازیکنان این تیم درگیری پیدا کرد، چراکه یکی از بازیکنان آنها رفتار بدی با اشکان دژاگه داشت. آزمون از کری خوانی کره ای ها قبل از بازی سه شنبه هم راضی نیست و امروز در اینستاگرام در لابلای کامنت های هوادارانش نوشت: «مشت نشان دادن، مشت مالی شان کردیم. نفهمیدن غیرت ایرانی یعنی چی.»

 

نرخ بیکاری واقعی نیست

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید آمار بیکاری در کشور با نرخ واقعی بیکاری تفاوت زیادی دارد و به همین دلیل سیاستهای اشتغال در کشور باید متناسب با شرایط روز اقتصاد و وضعیت بازار کار تدوین شود.رحمت اله پورموسی اظهار کرد: در حال حاضر آنچه که درباره نرخ بیکاری عنوان می‌شود با نرخ بیکاری واقعی تفاوت دارد و تعداد بیکاران بیش از آن چیزی است که مسئولان اعلام می‌کنند.وی گفت: نمی‌توان کسی را که یک ساعت در هفته کار می‌کند شاغل نامید، حتی اگر از شاخص‌های سازمان جهانی کار در این زمینه استفاده شده باشد؛ چون شاخص‌هایی که ILO تعریف کرده متناسب با شرایط زندگی نیروهای کار در کشورهای دیگر است و ما هیچگونه سنخیتی با ملاک‌های مورد نظر سازمان جهانی کار نداریم.پورموسی در ادامه حفظ اشتغال موجود را مهمتر از توسعه بنگاههای اقتصادی دانست و افزود: اگرچه ایجاد شغل و حفظ اشتغال لازم و ملزوم همدیگر هستند ولی به حفظ اشتغال موجود بیشتر نیاز داریم، از این رو سیاستها و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کارخانه‌ها و بنگاههای تولیدی بیش از پیش تقویت شوند تا فرصتهای شغلی اندکی هم که در اختیار داریم از بین نرود.مشاور کانون عالی شورای اسلامی کار خراسان رضوی عدم نقدینگی را بخشی از مشکلات بنگاهها دانست و گفت: در حال حاضر واردات بی رویه، قاچاق کالا و تعرفه به چالش پیش روی تولید تبدیل شده و دولت باید با این مسأله مقابله جدی داشته باشد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

 

حمله شدید اوباما به ترامپ

باراک اوباما در واکنش به فاش شدن اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ درباره زنان اظهار کرد که این صحبت‌های ترامپ مربوط به یک ویدئوی ضبط شده در سال 2005، موجب سلب صلاحیت او برای حتی یک شغل در یک فروشگاه زنجیره‌ای خواهد شد چه برسد به ریاست جمهوری آمریکا.به گزارش رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی در تجمع انتخاباتی حامیان هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در کارولینای شمالی گفت: گزینه درست برای انتخابات ریاست جمهوری هشت نوامبر حتی پیش از آنکه ویدئوی مربوط به اظهارات موهن ترامپ منتشر شود کاملا آشکار شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۸
عزیز جان!
این حرف که : "راهیابی به جام جهانی مهمتر از عاشورا نیست" چه توهینی داره؟
مگه غیر از اینه که گفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
عزیزم اون جواب سایت الاصول عراق به روزنامه ی سعودی بوده؛ دقت کن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
شما درست می فرمایید. متن انگلیسی صحیح ترجمه نشده که محتوای موهن را نمایش بده
چطور شد، دیانت ما عین سیاست ما بود؟
الان خورشید از مغرب طلوع کرده؟
چرا به چیزهایی که می‌گویید اعتقاد ندارید؟
فیلم و مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان رودبار جنوب، ساختگی است
واقعا متاسفم برای مسولان...
درود بر اصوات العراق که حرفهاش به وهابیون حرف دلمون بود
تروریست واقعی وهابیت است و دولت عربستان که مردم بیگناه را اینچنین به خاک و خون می کشد
آفرین بر اصوات العراق که خوب جواب محکم و کوبنده به وهابیون کثیف دادن
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل