بازدید 10940
۸

به جای قمه زنی، در «نذر خون» شرکت کنید +ویدیو

اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی از جمله اتفاقاتی‌ست که از مدت‌ها پیش در کشورمان مرسوم شده و به اصطلاح، مشتریان پای ثابتی دارد، اما عمر کم برخی محصولات خونی مانع از آن می‌شود که حضور پر رنگ مردم در این رسم، آن چنان که باید و شاید اثرشان را نشان دهد و این سوال را به دنبال داشته که چگونه می‌توان بیشترین بهره را از این حضور پر رنگ برد؟
کد خبر: ۶۳۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 11 October 2016
هرچند شمار افرادی که در کشورمان قمه زنی می‌کنند، بسیار اندک است اما در نتیجه تاکید رهبر انقلاب و برخی از مراجع مبنی بر غلط و انحرافی بودن این رسم انتظار می‌رود که این رسم برای همیشه برچیده شده و با رسومی مانند اهدای خون جایگزین شود.  

به گزارش «تابناک»،  اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی از جمله اتفاقاتی‌ست که از مدت‌ها پیش در کشورمان مرسوم شده و به اصطلاح، مشتریان پای ثابتی دارد، اما عمر کم برخی محصولات خونی مانع از آن می‌شود که حضور پر رنگ مردم در این رسم، آن چنان که باید و شاید اثرشان را نشان دهد و این سوال را به دنبال داشته که چگونه می‌توان بیشترین بهره را از حضور مردم در مراکز انتقال خون در روزهای عزای حسینی برد؟

به جای قمه زنی، در «نذر خون» شرکت کنیددکتر علی اکبر پورفتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشورمان در این باره می‌گوید: با تاکید موکد رهبری درباره عدم اقداماتی که در شأن عزاداری حسینی نیست، خوش بختانه شاهد بروز تغییراتی در رفتار برخی از عزیزان و گرویدن ایشان به فرهنگ اهدای خون بودیم و به این مناسبت، سالهاست که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، همکاران ما در مراکز انتقال خون در سراسر کشور آماده دریافت خون های اهدای مردم هستند.

پورفتح‌اله با تاکید بر اینکه این رویه امسال نیز در کشورمان جاری است و کلیه پرسنل سازمان متبوعش در این روز بر سر پست های خود حضور دارند و پذیرای عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) هستند، گفت: خوش بختانه فرهنگ اهدای خون در کشورمان وجود دارد و همیشه هفت برابر مصرف روزانه مان در کشور، ذخیره خون در اختیار داریم، اما از آنجایی که برخی فراورده های خونی طول مدت نگهداری کمی دارند، همواره می‌بایست ذخایر خونی کشورمان تمدید شوند که این مهم با توجه به صف اهداکنندگان خون در این روزها، ممکن بود تحت الشعاع قرار گیرد.

وی افزود: به عبارت بهتر، تشکیل صف های اهدای خون دو اشکال به همراه داشت؛ نخست آنکه نمی‌تواند تضمین کننده در دسترس بودن محصولاتی مانند پلاکت شود که تنها 4 روز قابل نگهداری هستند و بعد اینکه اهدای خون در یک روز خاص، به معنای بهره مند نشدن از اهدای تدریجی خون توسط این افراد است. بر این اساس بر آن شدیم که تدبیری بیاندیشیم که توزیع اهدا را به دنبال داشته باشد و امیدواریم با همراهی و استقبال مردم، این هدف را محقق نماییم.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون «نذر خون» را راهکاری در این راستا خواند و درباره‌اش گفت: بر اساس این طرح که سه سال است اجرایی شده و برای اجرایش استفتائات صورت گرفته و از جانب مراجع مجاز خوانده شده، مردم می‌توانند در روزهای تاسوعا و عاشورا نذر اهدای خون نمایند اما فرایند اهدا را طی نکرده و در بازه امروز تا اربعین، آن را به انجام رسانده و خون اهدا نمایند. این برنامه ویژه سازمان برای این ایام است که با استقبال خوبی از جانب مردم نیز مواجه شده است.
 
به جای قمه زنی، در «نذر خون» شرکت کنید 

وی در ادامه در این باره افزود: کسانی که قصد دارند نذر خون نمایند، می توانند به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند و یا با مراجعه به پرتال سازمان (اینجا)، فرم نذر اهدای خون را پر نموده و زمان مارجعه شان را تا پایان ماه صفر اعلام نمایند تا ما در این باره برنامه ریزی کرده و در انجام نذر یاری‌شان نماییم. این شیوه به ما کمک خواهد کرد که در تمامی ایام سال اهدا کننده داشته باشیم و بتوانیم خون و فراورده های خونی را برای بیماران در سراسر کشور تهیه نماییم.

پورفتح‌اله با بیان اینکه در دو سال گذشته استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته، گفت: تنها در سال گذشته بیش از 3400 مورد نذر اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا داشتیم که تا اربعین حسینی به اهدای خون توسط ایشان منجر شد و بر این اساس،احتمال می‌دهیم در سال جاری نیز این روند تداوم داشته باشد، به ویژه آنکه در مراکز انتقال خون نیز فرهنگ سازی در این خصوص را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در پایان با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر در تولید فراورده های مختلف خون موفقیت های زیادی به دست آورده‌ایم و همواره کوشیده‌ایم نیازمندهای مختلف خونی‌مان را خودمان فراهم آوریم، ابراز امیدواری کرد همانگونه که مردم کشورمان در اهدای خون بسیار کوشا هستند، از نذر اهدای خون در روزهای عزاداری محرم نیز استقبال نمایند تا فرصتی فراهم آید که بیشترین بهره را از فرهنگی اهدای خون توسط مردم در تاسوعها و عاشورای حسینی ببریم.
تعداد بازدید : 83
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
از کارهای زشتی که تابحال هیچ رهبر و مرجع دینی و عقل سلیمی ان را تایید نکرده هیچ بلکه تقبیح هم شده.
حتی در فیلم های هندی هم دیده نمیشه.
قمه زنی جایی در مذهب شیعه نداره.
نه در شان عزاداران امام حسین (ع) است و نه در شان انسانیت !!
گل گفتی
به شرط اینکه انها را به المان به بهانه پلاسما نفروشند و به ایرانیان صد برابر قیمت
چرا اینقدر با شعایر دینی مبارزه میکنید میخواهید این حماسه و حرارت عاشورا را خاموش کنید به والله نمیتوانید
اهدای خون هیچ فایده ای برای شخص خون دهنده ندارد.
با حرف های دروغ ملت را جذب اهدای خون نکنید.
قمه زنی یعنی به بدن ضربه زدن.بدن امانت خدادست انسان است پس باخدامبارزه نکنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر