بازدید 22405
۴
بسته خبری «تابناک»؛

فتوای رهبر انقلاب در رابطه با قمه زنی/ تعریف اسلام مرفهین از نگاه علم‌الهدی/ سید حسن خمینی: امروز از در و دیوار شمر و حرمله مى‌بارد/ وزير ارشاد در آستانه استعفا؟!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش جالب پزشکیان به حواشی بازی ایران و کره»، «مارادونا دوباره جنجال‌ساز شد!»، «اصولگرایان ۳۰ نامزد بالقوه ریاست جمهوری دارند»، «اعتراف عربستان سعودی به بمباران مراسم عزاداری صنعا» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 11 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تعریف اسلام مرفهین از نگاه علم‌الهدی

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در مشهد مقدس گفت: حضرت سید الشهدا (ع) با اسلام بدوی و دست ساز حکومت اموی مقابله کرده و در مقابل آن ایستادند. وی اظهار کرد: اکنون نیز برخی به دنبال این هستند که کتاب مفاتیح الجنان را باز کنند و روی فرش حرم حضرت امام رضا (ع) و در هوای مطبوع زانو بزنند و انواع دعاها را بخوانند اما کاری به بی حجابی و ولنگاری و درگیری با مظاهر و منابع آن نداشته باشند که اسلام آنان اسلام مرفهین است. وی گفت: در اسلام مرفهین درگیری با انسانهای فاسق و فاجر که دین را ملعبه شهوترانی خود قرار می دهند و دست به گریبان شدن با صاحبان قدرت به خاطر دفاع از مستضعفان و محرومان وجود ندارد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

وزير ارشاد در آستانه استعفا

طي روزهاي گذشته، اخبار مختلفي در مورد استعفاي وزير ارشاد منتشر شده است كه البته همواره از سوي سخنگوي اين وزارتخانه تكذيب شده است. براساس اخبار رسيده به "انتخاب"، عصر امروز جلسه ي فوق العاده معاونين وزارت ارشاد تشكيل شده و جنتي در اين جلسه، از احتمال استعفاي خود سخن گفته است. جنتي به جز انكه با معاونين خود در اين زمينه مشورت كرده، موضوع احتمال استعفاي خود را با برخي اعضاي خانواده اش نيز مطرح كرده است. از سوي ديگر، منابع مطلع به "انتخاب" گفته اند، يكي از دلايلي كه احتمال تصميم جنتي را تقويت كرده، عدم حضور وي در سفر اخير رئيس جمهور به تايلند بوده است؛ سفري كه پيش از انجام، نام جنتي در ميان همراهان رييس جمهور ديده مي شده است.

 

واکنش جالب پزشکیان به حواشی بازی ایران و کره

مسعود پزشکیان با اشاره به حواشی ایجادشده برای دیدار ایران و کره جنوبی تاکید کرد: هر ابزاری می‌تواند مفید یا مضر باشد و این ابتکار ماست که می‌تواند یک موقعیت را به تهدید یا فرصت تبدیل کند پزشکیان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از فرصت برگزاری مسابقه فوتبال در ایران استفاه کنیم و اندیشه آزادیخواهی و ظلم ستیزی را گسترش دهیم یا اینکه مسابقه را تعطیل کنیم و در نتیجه گروهی که طرفدار ورزش هستند را ضد تفکر اسلامی کنیم و این به تصمیم خود ما وابسته است.نایب رئیس مجلس متذکرشد: امر و نهی و بگیر و ببند هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و اگر قرار است مردم را قانع کنیم، باید با استدلال با آن‌ها صحبت کنیم.پزشکیان ابراز داشت: زمان شاه بعضی معتقد بودند اگر یک ساعت رادیو و تلویزیون در اختیار ما باشد مردم را آگاه می‌کنیم، اما امروز هزاران ساعت برنامه رادیو و تلویزیون در اختیار برخی افراد است، اما در اقناع مردم ناتوان هستند.ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

درست نیست از تریبون مذهبی گفته شود مردم تهران بدتر از مردم کوفه هستند

حجت‌الاسلام مازنی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که عاشورا مکتب آزادی و آزادگی است، گفت: امروز نیز ما خود را مقید به مبارزه برای آزادی می‌دانیم و همان‌طور که در مسائل بین‌المللی از حقوق و مقاومت حزب‌الله و آزادی مردم فلسطین حمایت می‌کنیم، در مسائل داخلی نیز به‌ دنبال آزادی مردم اعم از آزادی بیان و آزادی قلم هستیم و همه این مسائل را از مکتب عاشورا آموخته‌ایم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استفاده ابزاری و جناحی از تریبون‌های مذهبی، گفت: این درست نیست به‌عنوان نمونه درصورتی که مردم تهران به نامزد موردپسندمان رای ندادند، بگوییم آن‌ها بد‌تر از مردم کوفه هستند و تا پایان دوره آن فرد منتخب از طریق همین تریبون‌ها به تخریب او بپردازیم.

حجت‌الاسلام مازنی در پایان تصریح کرد: متاسفانه شاهد تخریب شدید رقبا از برخی تریبون‌های مذهبی هستیم و مرز بین جناح‌ها، مرز اسلام و کفر معرفی می‌شود.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

حدادعادل: به گزینه خاصی نرسیده ایم

نماینده سابق مجلس گفت: هنوز به گزینه خاصی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نرسیده‌ایم.غلامعلی حداد عادل نماینده سابق مردم تهران در مجلس، در حاشیه مراسم ختم والده حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، پیرامون وحدت اصولگرایان و ساز و کار ورود به انتخابات اظهار داشت: اصولگرایان در انتخابات مجلس به خصوص به وحدت خوبی رسیده‌اند و این تجربه چراغ راه آینده اصولگرایان است.وی افزود: اگر چه در تهران در انتخابات مجلس موفق نبودیم اما این مسأله ناشی از تفرقه ما در جریان اصولگرایی نبود و وحدت شکل گرفته در جای خود صحیح و به موقع بود و ضعف ما از جاهای دیگر بود و امیدواریم با حفظ وحدت قبلی ضعف‌های خود را در آینده جبران کنیم.وی در ادامه با اشاره به گزینه‌های جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هنوز به گزینه خاصی برای کاندیداتوری نرسیده‌ایم و در حال رایزنی و مشورت برای حضور در انتخابات هستیم.وی در واکنش به مطرح شدن برخی اسامی مانند علی لاریجانی، عزت‌الله ضرغامی به عنوان کاندیدای اصولگرایی اظهار داشت: مطرح شدن این اسامی همگی گمانه‌زنی است و اکنون برای مطرح شدن این اسامی زود است.

 

مارادونا دوباره جنجال‌ساز شد!

اسطوره فوتبال آرژانتین که خود را آماده یک دیدار دوستانه می‌کند که به مناسبت صلح و دوستی و به خواسته پاپ واتیکان برگزار می شود، در پاسخ به سؤالی درباره هموطنش ایکاردی گفت: ایکاردی یک خائن است و من دوست ندارم که درباره چنین انسان هایی سخن به میان آورم. او جایی در چنین دیدارهایی ندارد چرا که انسان هایی که به خانواده خود خیانت می کنند نباید در دیدارهای اینگونه خاص به میدان روند.با وجود آنکه مارادونا به انتقاد تند از ایکاردی پرداخت اما درباره ایگواین مهربان تر اظهار نظر کرد و در واکنش به انتقال این بازیکن به یوونتوس گفت: بعضی می گویند که من از ایگواین بسیار خشمگین هستم اما این گونه نیست. هر انسانی ممکن است که چنین تصمیمی را بگیرد.اما مائورو ایکاردی مهاجم اینتر پاسخ انتقاد تند مارادونا را داد و در واکنش به سخنان اسطوره فوتبال آرژانتین گفت: مارادونا الگوی هیچ کسی به شمار نمی آید و نباید به سخنان او گوش داد.

 

برخی نوشتههای روی وسایل نقلیه در شأن فرهنگ عاشورا نیست

محمودخانی گفت: هموطنان در راستای حفظ ارزشهای اسلامی و فرهنگ عاشورا از نوشتن عباراتی که به نوعی موجب سخره گرفتن فرهنگ عاشورایی می شود پرهیز کنند چرا که در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی میشود.«محمود محمودخانی» دادستان شهرستان البرز اظهار کرد: در مواقعی مشاهده می‌شود برخی از مالکان وسایل نقلیه در قسمت عقب ماشین اقدام به نصب برچسب و یا پشت نویسی می کنند که در این بین پشت نویسی ها و برچسب های غیر متعارفی دیده می شود که بعضا فرهنگ عاشورایی را به تمسخر میگیرد. وی با تاکید بر اینکه این مسئله در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد، گفت: هموطنان در راستای حفظ ارزشهای اسلامی و فرهنگ عاشورا از نوشتن عباراتی که به نوعی موجب سخره گرفتن فرهنگ عاشورایی می شود پرهیز کنند چرا که در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی می شود. دادستان شهرستان البرز در پایان خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه و خودروهایی که اقدام به چسباندن برچسب‌ها و پشت نویسی هایی غیر متعارف کنند توقیف و برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

 

فتوای رهبر معظم انقلاب در رابطه با قمه زنی

صفحه منتسب به رهبر انقلاب با انتشار بخش کوتاهی از سخنان ایشان در رابطه با « قمه زنی» در ایام سوگواری ابا عبد الله ،حکم این عمل را عنوان کرد.قمه زنی از مراسمى است که در بعضى شهرستانها و کشور های شیعه نشین توسط برخى از عزاداران امام ‏حسین‏(ع) صورت می گیرد. صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب در اینستاگرام این عمل را یک خلاف شرعی دانست .

این صفحه نوشت:"رهبر انقلاب: قمه‌زنی یک خلاف شرع قطعی است. ١٣٨٣/١٢/٢٧"

 

تحلیل لاریجانی از تحولات منطقه

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه) در جمع مردم روستای ونان بخش خلجستان استان قم با بیان اینکه از نظر کشورهای بزرگ، ایران کشوری غنی با فهم و شعور است، اظهار داشت: امروز کشورهای اطراف دچار بحران امنیتی شده‌اند و در چند روز اخیر شرایط در سوریه تغییر کرده به گونه‌ای که برخی کشورهای منطقه جمع شده‌اند تا معادلات منطقه را به هم بزنند. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر سوریه گفت: برخی کشورها جمع شده‌اند تا معادلات منطقه را به هم بزنند.

 

سخن عمرسعد را به امام حسین(ع) نسبت می‌دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی از مدرسین سطوح عالی حوزه علمیه قم،‌ شب گذشته در هیئت محبان الفاطمه(س) با انتقاد شدید از یک تحریف بزرگ تاریخی درباره واقعه عاشورا که اخیراً در سخنان سروش محلاتی مطرح شده است، گفت: "یک فردی گفته است که امام حسین(ع) در کربلا قصد مذاکره داشته و برخی خجالت می‌کشند که این مطلب را بگویند!" حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: تحریف آشکاری که برخی مسئولان و افرادی چون سروش محلاتی بر کارکرد و ماهیت مذاکره انجام داده، حمل عبارت برد-برد بر این مفهوم و تحمیل آن بر تاریخ معصومان علیهما سلام است.

 

امروز از در و دیوار شمر و حرمله مى‌بارد

سید حسن خمینی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: خدا رحمت کند استاد شهید مطهرى را، یک سخنرانى معروف دارند که مى فرمایند «شمر زمان خودت را بشناس». آنقدر این سخن را زیبا و پر حرارت بیان مى دارند که هر شنونده اى را با خود هم عقیده مى سازد. واقعیت آن است که امروز از در و دیوار شمر و حرمله مى‌بارد. مسلمانان گرفتار شمر هاى بی شمار شده اند. کافى است به حوادث روزهاى اخیر در یمن توجه کنیم یا به آنچه در سوریه و بحرین در جریان است. اما این داستان یک سمت و سوى دیگر هم دارد، باید ما هم به قدر توان سعى کنیم خود را به جوهره وجودى یاران امام حسین(ع) نزدیک کنیم. شمر شناسى آنگاه ثمر مى یابد که ما هم در زندگانى خود حسینى شویم.یکى از نویسندگان معاصر تصویر زیبایى از جلوه فرهنگ عاشورا و تجلى حضرت عباس (ع) در زندگى رزمندگان دفاع مقدس به دست داده است:سه روز بود که بعثی ها آب را بر آسایشگاه ها بسته بودند. خرداد ماه بود و هوای رمادی گرم و زندان دم کرده و خفه کننده.آب جیره بندی شده بود. شب،آخرین سهمیه مان را قاشق شمار گرفتیم و گلوهای خشک کمی تر شد.چند لیتر آب مانده بود برای روز بعد که داخل تشت کوچکی زیر پنکه سقفی باد می خورد.نیمه های شب اسیری 17 ساله از خواب بیدار شد. حلقش از تشنگی خشک شده بود. آمد کنار تشت آب نشست. لبهایش داغ بسته بود. باد پنکه موج های کوچکی روی سطح آب درست می کرد. خواست لیوان پلاستیکی را بزند زیر آب، اما دستش پیش نرفت. لحظه ای ماند و به آب زلال خیره شد. یک نگاه به آب، یک نگاه به بالای سر، آهی کشید و تشنه برگشت،همانطور که تشنه آمده بود،رفت خوابید.

 

اصولگرایان ۳۰ نامزد بالقوه ریاست جمهوری دارند

سید جواد ابطحی ، نماینده مجلس دهم درباره منع حضور احمدی نژاد در عرصه انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این تصمیم یکی از تدابیر بزرگ رهبری در طول دوره زعامتشان بود و در آینده نتایج مثبت موضوع بیش از پیش نشان داده خواهد شد.به گزارش جمهوریت ؛ وی در ادامه این مطلب افزود: بر مبنای کنار رفتن آقای احمدی نژاد از عرصه انتخابات هم آرایش اصولگرایان تغییر خواهد کرد و هم اصلاح طلبان.ابطحی در خصوص درباره فضای سیاسی پسااحمدی نژاد گفت: اصولگرایان متحدتر خواهند شد، البته این حرف به این معنی نیست که وی عامل انشقاق بین اصولگرایان بود.وی ادامه داد: احمدی نژاد در صورت حضور در عرصه انتخابات به طور قطع رای می آورد و نظرسنجی ها نیز این موضوع را نشان می دادند- اصولگرایان نیز این موضوع را می دانستند و نمی توانستند این موضوع را انکار کنند، در کنار این موضوع عده ای از آن ها نمی خواستند با احمدی نژاد همراه شوند، بنابراین با این شرایط که وارد عرصه انتخابات نمی شود این فواصل از بین رفته و اصولگرایان متحدتر می شوند. این نماینده مجلس تأکید کرد: اصولگرایان در شرایط فعلی وحدت بیشتری در گزینه بعدی حاصل خواهند کرد که البته گزینه بعدی آن ها سبد رأی احمدی نژاد را نخواهد داشت.

 

تولیدات خودروی ایران در کلاس جهانی نیست

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در مورد نظارت مجلس بر قیمت خودرو در بازار گفت: مجلس به طور جدی نظارتی بر قیمت خودرو نداشته است. تنها شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده در این مورد اظهار نظر می‌کنند و مجلس نظارتی بر این ماجرا ندارد. نه در دوره قبل و نه در دوره فعلی کاری صورت نگرفته است.نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: صنعت خودرو در کشور در فضای غیر رقابتی است و به خاطر همین نمی‌شود قیمت را به درستی تعیین کرد. قیمت در بازار عرضه و تقاضا مشخص می‌شود نه در بازار غیر رقابتی.این نماینده مجلس تصریح کرد: ما به خودروسازان خود امتیازهایی می‌دهیم که یکی از آنها محدودیت برای واردات خودرو است. قطعا اگر واردات خودرو آزاد و قیمت‌ها رها شود خودرو سازان داخلی به مشکل می‌خورند. احمدی افزود: در صنعت خودرو در مقایسه با جهان پیشرفت خوبی نداشته‌ایم و تولیدات ما در کلاس جهانی نیست و نمی‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند. خودروهایی که تولید می‌کنیم کیفیت و استاندارهای لازم را ندارند.

 

اعتراف عربستان سعودی به بمباران مراسم عزاداری صنعا

پایگاه بی بی سی عربی نوشت: عربستان به شکل غیرعلنی اعتراف کرده است که روز شنبه یکی از هواپیماهای ائتلاف مراسم عزاداری را در شهر صنعا بمباران کرده است. به نوشته بی بی سی این حمله 140 نفر کشته و بیش از 500 نفر دیگر زخمی بر جای گذاشت که در پی آن خشم مجامع جهانی نیز برانگیخته شد.سازمان ملل نیز در پی این حادثه خواستار تحقیق درباره جنایت جنگی احتمالی در یمن شد.بی بی سی عربی می نویسد: عربستان سعودی با درخواست انگلیس برای مشارکت در روند تحقیقات درباره حمله به صنعا موافقت کرده است.فرانک گاردنر کارشناس امور امنیتی بی بی سی می گوید که میزان خرابی های به جا مانده از حمله هوایی به صنعا بسیار هولناک است.وی افزود که در پی این حمله انگلیس به سمت مشارکت در روند تحقیقات سوق پیدا کرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
احمدی نژاد در صورت حضور در عرصه انتخابات به طور قطع رای می آورد –و نظرسنجی ها نیز این موضوع را نشان می دادند- چه جوری؟!!!!!حتما با دروغ و تهمت و فریب و فرافکنی و خرید رای مردم! توقع دارید اصولگرایان از چنین فردی حمایت کنند؟!
جناب علم الهدی در اسلام واقعی نیز ایجاد درگیری میان اقشار مختلف جامعه حرام است حتی اگر با هدف امر به معروف و نهی از منکر باشد!
اصولگرایان نه 30 تا که 3000 تا نامزد بالقوه دارند . ولی جمع رایشون به 20 درصد رای مردم هم نمی رسه ..... دلتون خیلی خوشه یا روتون خیلی زیاده ...
خودروسازی ما؟ خیلی هم جهانیه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر