بازدید 31395
۷
بسته خبری «تابناک»؛

کنایه جلیلی به اظهارات نوبخت/مشابهت نوشته‌های یالثارات با حرف‌های ترامپ/ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات با 5 اصل قانون اساسی مغایر است /چرایی نپیوستن مداح مشهور به مدافعان حرم

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: رایزنی انتخاباتی جبهه پایداری با جامعه روحانیت؛ تیراندازی در سراوان ۲ کشته بر جای گذاشت؛ تکلیف ماست برویم در فلسطین بجنگیم؛ جریان‌های سیاسی کشور را به یزیدی و حسینی تقسیم نکنیم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 10 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

افرادي که با کفار رابطه برقرار مي‌کنند، به دنبال راحتي خودشان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مصباح یزدی، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار با جمعي از رزمندگان دفاع مقدس و پيش‌کسوتان جهاد و شهادت، با بيان اين‌که از دست دادن بزرگاني از ارتش و سپاه در دوران انقلاب و دفاع مقدس غم انگيز است، ادامه داد: اما سنت خداوند اين است که اين فداکاري‌ها را سبب پيروزي‌هاي بزرگ قرار مي‌دهد. همان گونه که از صدر اسلام هم، چنين بوده است. از طرفي خدا چنين مقدر فرموده که زمينه براي فداکاري کساني که لياقت دارند تا چنين مقامي را احراز کنند، فراهم شود. اين مفسر قرآن کريم با اشاره به آياتي از قرآن، به وقايع صدر اسلام اشاره کرد و افزود: خداوند رابطه برقرار کردن با افرادي که مورد غضب او هستند را مذمت کرده است؛ البته افرادي که با کفار رابطه برقرار مي‌کنند، لزوما دل در گرو مسير باطل ندارند، بلکه به دنبال راحتي خودشان هستند؛ آن‌ها در واقع دين خدا و خون‌هاي شهدا را بازيچه و وسيله‌اي براي منافع خود قرار داده‌اند؛ براي برقراري و حفظ اين نظام، صدها هزار گل پرپر شده که هر گلبرگش بر تمام ثروت‌هاي دنيا مي‌ارزيد؛ اما عده‌اي از خون آن‌ها استفاده مي‌کنند تا چند روز دنياي آبادتري داشه باشند.

اعتراف سعودی‌ها دربارۀ فاجعه صنعا

نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت از هدف قرار دادن مراسم ختمی که شنبه در صنعا پایتخت یمن در حال برگزاری بود، اظهار تأسف کرد. در این جنایت صدها یمنی شهید و یا مجروح شدند. شبکۀ الحره نيز تأکید کرد که عربستان در این نامه مدعی شده است، اقدامات لازم را برای جبران این موضوع از جمله بازخواست مقصران و انتشار نتایج تحقیق، اتخاذ خواهد کرد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

کسی که نجومی بگیران را «ذخیره انقلاب» نامد از فرهنگ حسینی بی‌خبر است

سعید جلیلی، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی: امروز در کنار کسانی که حقوق مردم را بشناسند به «حدوددان» هم نیازمندیم که حد و مرز منافع و حقوق مردم را بر اساس موازین دینی هم بشناسند و هم به آن ملتزم باشند. اگر کسانی که منابع مادی و ذخایر معنوی و آبروی نظام را تاراج می کنند، «ذخیره انقلاب» نامیدیم معلوم است از «حقوق مردم» و «تکالیف کارگزاران» در فرهنگ حسینی بی خبریم. حرکتی که به جای توجه به دین و صلاح و رفاه مردم صرفا به دنبال رقابت برای کسب قدرت و افزونی ثروت باشد حسینی نیست. فارس این خبر را منتشر کرد.

مشابهت نوشته‌های یالثارات با حرف‌های ترامپ از نگاه یک روزنامه

هفته‌نامه «یالثارات» با وجود به‌ کار بردن کلماتی نظیر«کذایی»، «س.ل.ی.ط.ه»، «معروفه» و... . درباره شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری و همفکرانش از سوی هیأت‌منصفه مجرم شناخته نشده است. در این روزها ویدئوی حرف‌های غیراخلاقی ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، منتشر شده است. ترامپ در رسانه‌های جهان بیشتر به‌عنوان سرمایه‌دار، نه سیاست‌مدار نام برده می‌شود همانطور كه «یالثارات» را نیز در بین مطبوعات تافته‌ای جدابافته می‌دانند؛ درعین‌حال بی‌تفاوتی عمومی نسبت به این دو شیوه سخن‌گفتن وجود دارد. هرچقدر هم‌حزبي‌هاي ترامپ به او اعتراض كردند اما در نظرسنجی‌ها میزان کاهش محبوبیت ترامپ آن‌چنان نبوده است و از طرف دیگر یالثارات نیز از سوی بسیاری از همفکرانش سرزنش نشده است. در شبکه‌های اجتماعی کاربران با طنز تلخی ترامپ و شیوه سخن‌گفتنش را با یالثارات مقایسه می‌کنند؛ اما در کنار سؤال‌های بی‌پاسخ در زمینه مجازات‌نشدن برای نشریه‌ای که می‌تواند بدترین دشنام‌ها را به کار ببرد و مصونیت داشته باشد؛ این نکته است که آیا بی‌تفاوتی و ندیدن خطا سبب گسترش این شیوه انتشار مطالب نمی‌شود و قرار است به‌عنوان یک روند پذیرفته شود؟ خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات با 5 اصل قانون اساسی مغایر است

فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در مناظره با قدیری ابیانه گفت: ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات با پنج اصل قانون اساسی در تنافر است، اصل 23 قانون اساسی بر آزادی بیان و ممنوعیت تفتیش عقاید اشاره دارد و اصل بیست و هفت قانون اساسی تصریح دارد اصل بر برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم نیست مگر اینکه جرم او در دادگاه صالحه اثبات شده باشد. علی جنتی، وزیرز فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نهم دی ماه 94 طی سخنانی اعلام کرد که هیچ مصوبه ایی درباره ممنوع التصویر بودن رییس دولت اصلاحات وجود ندارد پس از آن در نهم بهمن ماه 94 شاهد پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات از رسانه ملی نیز بودیم. صدا و سیما و مطبوعات تصاویر رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم را چاپ می‌کنند، دراین شرایط چگونه باید عکس رئیس دولت اصلاحات امکان انتشار نداشته باشد. چرا برخی مقامات ارشد کشور بعد از پایان دوره خدمتشان فتنه‌گر، مختلس راس فتنه و امثالهم نامیده می شوند و با اخراج از دایره نظام تا مرز اپوزیسیون‌ شدن کشانده می شوند؟ رئیس‌جمهور اول فراری، موسوی در آن وضعیت حصر، هاشمی‌رفسنجانی راس فتنه ، رئیس دولت اصلاحات ممنوع التصویر، و اخیرا نیز احمدی‌نژاد زمینه ساز فتنه خوانده شده و خدا بایدعاقبت روحانی را ختم بخیر کند. ندای ایرانیان این خبر را منتشر کرد.

ریش سفیدان برای وحدت آفرینی به میدان میایند

اولین نشست مشترک جامعه روحانیت مبارز با حضور همه احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های اصولگرا در انتخابات 96 به زودی برگزار می‌‌شود. قرار است از همه طیف‌های اصولگرا همچون جبهه پیروان خط امام و رهبری، ایثارگران و رهپویان، جبهه پایداری، جبهه ایستادگی و غیره برای حضور در این نشست، دعوت شود. این نشست پس از سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) با دعوت از احزاب و تشکل‌های اصولگرا برگزار می‌شود. پیشتر شماری از احزاب و شخصیت‌های شاخص اصولگرا، جامعه روحانیت مبارز را محور فعالیت‌های انتخاباتی این جریان برای سال 96 معرفی کرده بودند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.


 
 رایزنی انتخاباتی جبهه پایداری با جامعه روحانیت
 
سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به نوع مواجهه این جبهه با جبهه پایداری اظهار داشت: نظر جبهه پیروان و جامعه روحانیت این است، آن هایی که محوریت جامعه روحانیت را قبول دارند به مجمعی دعوت خواهند شد که در آنجا تقسیم کار صورت می‌گیرد. وی در ادامه افزود: اگر جبهه پایداری هم این محوریت را بپذیرد، بسیار خوب است اما این مساله بستگی به نظر خودشان دارد.سجادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با جبهه پایداری رایزنی انتخاباتی داشته‌اید گفت: از طریق جبهه پیروان خیر اما شاید جبهه پایداری گفت‌وگوهایی را با جامعه روحانیت داشته است.سخنگوی ستاد انتخابات شوراهای جبهه پیروان درباره تعاملات این جبهه با جامعه روحانیت گفت: آقای باهنر به طور علی‌الدوام با آیت‌الله موحدی کرمانی دیدار دارد و پیرامون دعوت از احزاب و تشکل های اصولگرایی که محوریت روحانیت را قبول دارند، رایزنی می‌کند.


بادامچیان: کاندیدای مؤتلفه برای انتخابات آینده نوآوری ماست
 
اسدالله بادامچیان، نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب‌رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره حذف احمدی‌نژاد از انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است: نیامدن‌ ایشان باعث تغییر کلی انتخابات نمی‌شود.وی گفت:دليل نيامدن ايشان مسائل گوناگوني است كه خود ايشان متوجه است كه براي نامزد شدن زمينه و زمان بايد مناسب باشد كه براي ايشان مساعد نبود.وي افزود: نكته مهم اينكه در اين دوره انتخابات حزب موتلفه اسلامي حضور پيدا مي‌كند و نامزد موتلفه‌اي را به ملت معرفي مي‌كند و اين نامزد ويژگي‌هاي خاص خودش را بايد داشته باشد و اين براي بار اول است كه نامزد حزبي در صحنه رقابت‌ها شركت مي‌كند يعني نامزدي كه از سوي يك حزب به عنوان يك شخصيت حقوقي و تشكيلاتي مطرح است كه به ملت معرفي مي‌شود، اين نوآوري ما در موتلفه اسلامي است.

صادقی: روحانی تعاملی با فراکسیون امید ندارد
 
محمود صادقی عنوان کرد: از شخص آقای روحانی شاهد تحرک و تعاملی با فراکسیون امید نیستیم، مدتی است که اعضای این فراکسیون درخواست ملاقات با آقای روحانی را ارائه کرده‌اند اما این دیدار به‌گونه‌ای که قابل توجیه نیست به تعویق افتاده است.


نماینده با حجاب ایران در سه گانه ورزشی آمریکا 
 
"شیرین گرامی" نماینده رسمی ایران در مسابقات سه گانه در هاوایی آمریکا موفق شد از خط پایان سخت ترین مسابقه سه گانه جهان بگذرد.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس شیرین گرامی نماینده ایران در مسابقات سه گانه (دوچرخه سواری، شنا و دو) در هاوایی آمریکا موفق شد روز شنبه از خط پایان این مسابقات سخت عبور کند. او پس از عبور از خط پایان پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا برد.خانم گرامی ساکن لندن است و در سال 2013 نیز در مسابقات سه گانه لندن به عنوان نماینده رسمی ایران با حجاب اسلامی حضور یافته بود. او 26 ساله است.شیرین گرامی برای نخستین بار به عنوان نماینده رسمی ایران در سخت ترین مسابقات سه گانه جهان که در هاوایی آمریکا برگزار می شود، شرکت کرده بود.


تیراندازی در سراوان ۲ کشته بر جای گذاشت
 
ساعاتی قبل تیر اندازی در روستای زنگیان شهرستان سراوان اتفاق افتاد.به گفته برخی از شاهدان این حادثه، سرنشینان مسلح پژو 405 وبه سمت سرنشینان تویوتا سفید رنگ تیراندازی کرده اند که این حادثه 2 کشته برجای گذاشته است. احسانعلی آذرپودینه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سراوان ضمن تأیید تیراندازی در روستای زنگیان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: نیروهای انتظامی  در محل اعزام شده اند و جزئیات این حادثه در حال بررسی است.این مطلب در سایت راه دانا منتشر شده است.


طیب نیا: ایران FATF را اجرا خواهد کرد
 
وزیر اقتصاد گفت: ایران برای جلب اعتماد بین‌المللی گام‌هایی در بخش بانکی برداشته و برنامه اقدام منعقد شده میان این کشور با گروه کاری اقدام مالی را کامل اجرا خواهد کرد.

به من گفتند اگر چرا در سوریه مداحی کنی، همینجا بخوان!
 
عبدالرضا هلالی، در گفت‌وگویی به این سوال در خصوص سفر سوریه برای جنگیدن در کنار مدافعان حرم پاسخ جالبی داد. هلالی در پاسخ به این سوال که چرا جزو مدافعان حرم به سوریه نرفته است، می‌گوید: « اولا که اجازه بسیاری از مسائل دست ما نیست. این‌طور نیست که من فردا بخواهم بروم و به‌ سادگی من را بپذیرند. من از اولین نفراتی بودم که داوطلب شدم برای دفاع از حرم به سوریه بروم. سال ۹۲ پاسپورتم را که اعتبارش تمام شده بود، تعویض کردم تا بتوانم بروم و هنوز پاسپورت من هست». وی در همین رابطه می‌گوید: «واقعیت امر این است که خیلی با من صحبت کردند که حضور شما در اینجا بسیار مثمرثمرتر است. به من می‌گفتند اگر شما به سوریه بروید غیر از خواندن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ این کار را که همین‌جا انجام می‌دهید. بسیاری از مداحان هم رفته‌اند اما حتما اجازه حضور مستمر نمی‌دهند و اگر هم به ما اجازه بدهند، نهایتا می‌توانیم زمان مشخصی برویم و برگردیم. » این مداح سرشناس ادامه داد: «من اصلا دوست ندارم رفتنم این‌طور باشد. افراد بسیاری با رفتن من مخالف بودند که هم توصیه کردند نروم و هم اجازه نمی‌دادند. البته اینکه بخواهید چند روز بروید و برای بچه‌های رزمنده دلگرمی ‌ایجاد کنید، تا این اندازه اجازه می‌دهند اما اجازه ماندن و حضور در جنگ را نمی‌دهند.» این گفت‌وگو را مثلث منتشر کرده است.

تکلیف ماست برویم در فلسطین بجنگیم
 
ئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فلسطین در دست غاصبین است و تکلیف ماست که برویم و بجنگیم چون این راه حق است. سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز، در یادواره شهدای مدافع حرم که به مناسبت سالگرد شهید حسین همدانی در حسینیه شهدای بسیج سازمان بسیج برگزار شد، گفت: منطق ما این است که بر هر مسلمانی واجب می‌شود که اگر کشور مسلمانی تحت اشغال در آمد برود و آن سرزمین اسلامی را آزاد کند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطر نشان کرد: فلسطین در دست غاصبین است و تکلیف ماست که برویم و بجنگیم چون این راه حق است. وی افزود: اگر بر ما جنگ تحمیل نمی شد شاید هنوز تردید داشتیم که به سپاه اسلحه بدهیم یا خیر، اگر بیروت محاصره نشده بود حرب الله شکل نمی گرفت و چون راه ما راه حق است هرچقدر هم دشمن بیشتر حمله کند پیروزی های بیشتری از آن ماست.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

جریان‌های سیاسی کشور را به یزیدی و حسینی تقسیم نکنیم
 
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تطبیق حق و باطل با جریان‌های سیاسی امروز کشور کار سخت و اشتباهی است، تصریح کرد: امروز نمی‌توانیم بگوییم کدام جریان یزیدی و کدام جریان حسینی است. این تقسیم‌بندی موجب اختلاف در جامعه می‌شود. اگر کس بخواهد عمداً این تقسیم‌بندی را انجام دهد، اختلاف ایجاد می‌کند. ابراهیمی خاطرنشان کرد: هر جریانی طرفدار غرب باشد و مقابل ولایت بایستد، جریان باطل است اما تشخیص اینکه کدام جریان طرفدار غرب است کار دشواری است و آیا مداح یا روضه‌خوانی که جریان‌های سیاسی را به حق و باطل تقسیم می‌کند، تحلیل دقیقی در این‌ باره دارد؟

انتقاد صریح روزنامه جمهوری اسلامی از نحوه عزاداری تلویزیون 
 
پخش برخی «نوحه‌ها و سینه‌زنی‌ها با محتوای سطحی» در تلویزیون، از سوی روزنامه جمهوری اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است. این روزنامه می‌نویسد: در آشفته‌بازار عزاداری‌ها که بسیاری از آنها از عزاداری‌های سنتی و اصیل فاصله گرفته‌اند، متاسفانه شبکه‌های مختلف تلویزیون این روزها و شب‌ها، به پخش کردن نوحه‌ها و سینه‌زنی‌هایی با محتوای سطحی و بیگانه از روح حماسه حسینی اصرار دارند. مطرح ساختن افراد تکراری و خاص، اشکال دیگری است که عزاداری‌های تلویزیون را بی‌جاذبه کرده است. دست‌اندرکاران رسانه ملی می‌توانند با پخش کردن سینه‌زنی‌ها و نوحه‌هایی با مضامین عالی و با شیوه سنتی که محتوای ظلم‌ستیزی، آزادگی و مقاومت در برابر نارواها را به عنوان شاخصه‌های اصلی حماسه حسینی مطرح می‌کنند، همزمان با افزودن بر جاذبه عزاداری‌های تلویزیون، واقعیت قیام عاشورا و هدف امام حسین و شهدای کربلا را یادآور شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۷
با خواندن صحبتهاي هلالي ياد بهانه جويي هاي افرادي افتادم كه شب عاشورا امام حسين را تنها گذاشتند
پاسخ ها
حسین
| United States |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
منم میخوام برم ولی که حیف نمیزان
آقای خاتمی مانند جدش مظلوم هستند حفظک الله.وایدک علی الاعداء
آقای هلالی برو و بجنگ .
ما تو ایران مداح به اندازه کافی داریم شما نگران نباش.
درجواب نظر اول بايد بگم که يا شرايط اعزام را نميداند ياادمي است کهفقط دنبال ايراد ديگران است ويا اصلا هيئتي ومسجد وتکيه بلد نيست ودر اخر حاج اقا هلالي نه تا حالا ديده ونه مي شناسد چقدر کوتاه نظر هستند بعضي ادما
آقای روحانی تعامل کنید با فراکسیون امید

همانطور که شخصی را بالا میبرم پایین هم میکشم لذا به خود غره مشو و با فراکسیون امید همکاری کن.
البته فعلا قصد چنین کاری را ندارم و ایضا هر چه سریعتر نسبت به یکسان سازی نرخ ارز اقدام شود (ارز دو نرخی یادش بخیر دیگر تمام شد)
تمام
من الله توفیق
حرفهای هلالی دقیقا توجیه و بهونه س. معنیِ حرفِ ایشون اینه که دیگران که میرن سوریه، تو کشور خودمون کاری ازشون برنمیاد، اما آقای هلالی وجودش اینجا مفیده و نباید بره سوریه!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار