بازدید 6659
۱
پیمانه اقتصادی

از «عقب نشیتی طلا، سکه و دلار» تا «سرشماری چند میلیارد آب می خورد»

این پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون: تغییرات هقتگی شاخص بورس تهران، قیمت سکه در مسیر نزولی، کاهش 60 دلاری اونس طلا، افزایش انواع نفت خام، نمودار نرخ فروش ارز، اکتشاف میدان نفتی در آلاسکا، تورم 8.3 درصدی، قیمت فروش آپارتمان در خیابان مولوی، پیشنهاد بانکی ایران به ویتنام و هزینه سرشماری به گفته عادل آذر را در بر دارد.
کد خبر: ۶۲۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۱ 07 October 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار طلا، ارز، نفت، مسکن و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی پانزدهمین روز از پاییز، موضوعاتی همچون: تغییرات هقتگی شاخص بورس تهران، قیمت سکه در مسیر نزولی، کاهش 60 دلاری اونس طلا، افزایش انواع نفت خام، نمودار نرخ فروش ارز، اکتشاف میدان نفتی در آلاسکا، تورم 8.3 درصدی، قیمت فروش آپارتمان در خیابان مولوی، پیشنهاد بانکی ایران به ویتنام و هزینه سرشماری به گفته عادل آذر را در بر دارد.
 

شاخص های بورس هفته را چگونه سپری کردند؟!

به گزارش تابناک اقتصادی،شاخص بازار اول که در هفته گذشته کار خود را با 53836.80واحد به پایان رساند این هفته با افزایش80.80واحدی به رقم 53917.60 واحد ولی برخلاف شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم با کاهش 1216واحدی به رقم 169332واحد رسید. شاخص شناور آزاد نیز با افزایش 82.60 واحدی،رقم 86067.80 واحدی را به ثبت رساند.شاخص صنعت نیز با کاهش 55.70واحدی در ارتفاع 64312.60 واحد ایستاد و درنهایت در این هفته نیز شاهد این بودیم که شاخص قیمت(وزنی- ارزشی) که در پایان هفته گذشته در ارتفاع 27501.60خاتمه داده بود، با کاهش 101.40 واحدی به سطح 27400.20 واحد رسید.


روند نزولی قیمت سکه در بازار

سکه طرح جدید با 3 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته یک میلیون 87 هزار تومان و طرح قدیم با همان میزان افت قیمت یک میلیون و 87 هزار تومان به فروش رسید. به گزارش فارس، پنجشنبه در بازار تهران قیمت سکه و ارز متاثر از کاهش قیمت اونس، نزولی بود. نیم سکه با 6 هزار تومان کاهش 546 هزار تومان، ربع سکه با 4 هزار تومان کاهش 286 هزار تومان، سکه گرمی با هزار تومان افت قیمت 180 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 415 تومان کاهش 110 هزار و 220 تومان فروخته شد.

60 دلار افت برای طلا در 3 روز

به گزارش «تابناک اقتصادی»، هر اونس طلا در بازار جهانی، با کاهش 14 دلار و 4 سنت نسبت به روز قبل، با 1253 دلار و 4 سنت قیمت گذاری شد. این در حالی است که این فلز گران بها، در روز دوشنبه با قیمت 1313 دلار و 3 سنت معامله شده بود. خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت؛ کاهش قیمت طلا بعد از افزایش قیمت دلار و همچنین تقویت بورس‌های جهانی در آستانه انتشار آمارهای اقتصادی اتفاق افتاد.همچنین نقره نیز روند کاهشی خود را ادامه داد و با 17 دلار و 39 سنت فروخته شد که نسبت به روز گذشته با کاهش 35 سنت همراه بود.

قیمت نفت خام افزایش یافت

به گزارش «تابناک اقتصادی» در بازار جهانی معاملات نفت خام، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با افزایش 65 سنت نسبت به روز قبل با 50 دلار و 39 سنت قیمت گذاری شد. همچنین هر بشکه نفت خام برنت با 52 دلار و 56 سنت معامله شد که نسبت به روز قبل با افزایش 65 سنتی همراه بود. و هر بشکه نفت خام اوپک در بازار جهانی، با قیمت 47 دلار و 74 سنت فروخته شد که نسبت به روز گذشته افزایش 1 دلار و 4 سنت را تجربه کرد.

دلار، هفته را با کاهش 52 ریالی به پایان رساند

در پایان معاملات پنجشنبه 15 مهرماه در بازار آزاد، نرخ فروش دلار و درهم نسبت به دیروز کاهش داشتند و یورو افزایش یافت. بر این اساس هر دلار آمریکا با 52 ریال کاهش نسبت روز چهارشنبه با 35 هزار و 803 ریال معامله شد و هر یورو با 34 ریال افزایش به قیمت 40 هزار و 283 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پنجشنبه با کاهش 7 ریالی نسبت به روز قبل، با 9 هزار و 795 ریال قیمت گذاری شد.


اکتشاف میدان نفتی به بزرگیِ 10 میلیارد بشکه در آلاسکا

به گزارشِ «تابناک اقتصادی» به نقل از خبرگزاری فوربس، شرکت کوچک اما موفق ’کالیوس انرژی‘، خبر از کشفِ یک میدانِ جدیدِ نفتی در شمال آلاسکا داد. کلیوس اذعان کرد که این میدانِ نفتی دربردارندۀ 6 میلیارد بشکه نفت است که این مقدار با پیوستن این میدان به میدان نفتی مجاورش به 10 میلیارد بشکه نفت افزایش می‌یابد. آن‌ها انتظار دارند که چیزی حدود 30 تا 40 درصد از این منبع قابل برداشت باشد.

نرخ تورم ۸.۳درصد است

امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران گفت: کاهش نرخ تورم معنی کاهش نرخ قیمت کالاهای موجود در بازار را می‌دهد و در حال حاضر بر اساس داده‌ها و بررسی‌های مرکز آمار نرخ تورم کشور 8.3 درصد است.

قیمت فروش آپارتمان در محدوده خیابان مولوی

یک دستگاه آپارتمان 5 سال ساخت 76متری در خیابان مولوی شرقی ، دارای 2 اتاق خواب با قیمت 140 میلیون تومان به فروش می رسد. به گزارش  باشگاه خبرنگاران، یک دستگاه آپارتمان نوساز ، 75 متری در خیابان  خیام   دارای  2 اتاق خواب با قیمت 150 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از «عقب نشیتی طلا، سکه و دلار» تا «سرشماری چند میلیارد آب می خورد»

پیشنهاد بانکی ایران به ویتنام

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ولی الله سیف در حاشیه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هانوی پایتخت ویتنام در تشریح برنامه توسعه همکاری بانکی دو کشور، گفت: اگر پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک مورد استقبال طرف ویتنامی قرار گیرد، بهترین سازوکار و سریع ترین روش برای افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهد بود.

سرشماری چند میلیارد آب می خورد

عادل آذر در حاشیه هفتمین جلسه شورای اداری استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه  یکی از گرانترین خدمات آماری سرشماری است بر لزوم توجه و تمرکز  مدیران دستگاه های اجرایی به موضوع سرشماری اینترنتی تاکید کرد  و گفت: این سرشماری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر به  هدف گذاری  اولیه ۳۵ درصدی که مورد توجه ما بوده است نرسیم سرمایه ملی به هدر می رود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، در پایان ابراز داشت:  مدیران دستگاه های  اجرایی تخلفات را بدون ترسی  و واهمه ای به دیوان گزارش داده و افشاء کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معلومه که هدر میره این پول را تزریق میکرذید برای پروژ های عمرانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها