بازدید 14685
۶
پیمانه اقتصادی

از افزایش 54 درصدی صادرات آمریکا به ایران تا صادرات هزاران تنی تخم مرغ ایرانی

پیمانه امروز عناوینی همچون: رشد 10 درصدی حجم معاملات بورس کالا، نبض قیمت جهانی طلا و نقره، قیمت نفت خام، زمان واریز یارانه شهریور، رشد ۵۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران، ادامه یک تخلف بانکی به قیمت بدنامی، وجود۲۰۰هزارتن تخم‌مرغ مازاد، ثروتمندترین مرد جهان، کسری بودجه عربستان، کالاهای ایرانی عجیب در لیست علاقه‌ی ژرمن‌ها و قیمت آپارتمان در محدوده فرمانیه را دربر خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 12 September 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سکه، طلا، ارز، نفت، مسکن و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»،پیمانه امروز عناوینی همچون: رشد 10 درصدی حجم معاملات بورس کالا، نبض قیمت جهانی طلا و نقره، قیمت  نفت خام، زمان واریز یارانه شهریور، رشد ۵۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران، ادامه یک تخلف بانکی به قیمت بدنامی، وجود۲۰۰هزارتن تخم‌مرغ مازاد، ثروتمندترین مرد جهان، کسری بودجه عربستان، کالاهای ایرانی عجیب در لیست علاقه‌ی ژرمن‌ها و قیمت آپارتمان در محدوده فرمانیه را دربر خواهد داشت.

رشد 10 درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران طی هفته گذشته

طی هفته منتهی به 18 شهریور، در حالی حدود 764 هزار و 312 تن انواع کالا به ارزش نزدیک به 10 هزار و 693 میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد 10درصدی ارزش و 9 درصدی حجم معاملات برخوردار شد.  به گزارش اقتصادنیوز، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، 409 هزار و 374 تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به پنج هزار و 992 میلیارد ریال معامله شد.

نبض طلا و نقره در اولین روز کاری هفته

امروز در بازار فلزات گران بها، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1329 دلار فروخته شد که نسبت به آخرین روز هفته قبل با افزایش 2 سنتی روبرو بود. همچنین هر اونس نقره در بازار جهانی با 19 دلار و 2 سنت معامله شد که نسبت به آخرین روز هفته کاری قبل با کاهش 11 سنتی مواجه شد.

قیمت امروز انواع نفت خام

امروز در بازارهای جهانی هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با 45 دلار و 19 سنت معامله شد که نسبت به آخرین روز هفته کاری خود با کاهش 54 سنتی روبرو بود. همچنین هر بشکه نفت خام برنت با 47 دلار و 39 سنت فروخته شد که نسبت به آخرین روز هفته قبل با کاهش 5 سنتی مواجه بود.

زمان واریز یارانه شهریور ۹۵ اعلام شد

شصت و هفتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه 1395 به ازاء هر نفر 455.000 ریال ساعت 24:00 روز جمعه مورخ 1395/06/26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

رشد ۵۴ درصدی صادرات آمریکا به ایران
 
صادرات آمریکا به ایران در هفتمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۵.۹ میلیون دلار رسید. به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری دو کشور در 7 ماهه نخست سال میلادی گذشته بالغ بر 157.7 میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 139.4 میلیون دلار کاهش یافته است.

ادامه یک تخلف بانکی به قیمت بدنامی

با وجود تمامی انتقادات و از سویی دیگر اعلام تذکرات به بانک‌ها مبنی بر عدم وثیقه نگه داشتن بخشی از تسهیلات بانکی، این روند همچنان در بسیاری از آنها ادامه دارد، موضوعی که به اعتقاد کارشناسان بانکی می‌توانند به بدنامی آنها تمام شود.این تنها معضل مشتریان عادی بانک‌ها نیست و تولیدکنندگان از شاکیان بزرگ این رفتار هستند به‌طوری که در جریان اخیر اعطای تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی برای احیای حدود ۷۵۰۰ واحد تولیدی، نگه داشتن وثیقه از انتقادات بخش صنعت و تولید به عملکرد بانک‌ها در این رابطه بود، نعمت‌زاده -وزیر صنعت، معدن و تجارت- در انتقاداتی از مانع‌تراشی بانک‌ها گله کرد و گفت که دریافت سپرده‌های اجباری از سوی بانک‌ها مانع از کارایی تسهیلات آنها به تولید می‌شود. نظری  مدیر عامل سابق بانک رفاه  در این باره به ایسنا گفت: سپرده‌گذاری بخشی از وام توسط بانک‌ها، براساس ضوابط قوانین و مقررات بانک مرکزی نبوده و هیچ‌گاه چنین توصیه‌ای نشده است و این اقدام از سوی بانک‌ها انجام می‌شود.

۲۰۰هزارتن تخم‌مرغ روی دست تولیدکننده ماند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به آشفته بازار ذرت دامی، گفت: ۲۰۰هزارتن تخم‌مرغ مازاد داریم که باید صادر شود. به گزارش مهر، ناصر نبی‌پور شرایط بازار تخم مرغ را نامساعد توصیف کرد و اظهارداشت: درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغ‌داری ۳۳۰۰ تومان و قیمت تمام شده تولید آن برای مرغ‌داران بین ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است. وی با اشاره به نابسامانی بازار ذرت دامی، افزود: ما در این زمینه دچار مشکلات جدی شده‌ایم.

ثروتمندترین مرد جهان دیگر بیل‌گیتس نیست

بیل گیتس از صدر جدول ثروتمندترین مردجهان خارج شد و جایش را به «آمانسیو اورتگا» بنیانگذار شرکت بین المللی البسه «زارا» با ۷۷.۸ تا ۷۹.۵میلیارد دلار ثروت داد.

کسری بودجه عربستان همچنان رقمی بالا خواهد ماند

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری ژاکپیم، آمار جدید نشان می دهد که کسری بودجۀ عربستان تا سال 2018 همچنان رقمی بالا باقی خواهد ماند.کاهشِ کسریِ بودجه عمدتاً به دلیل افزایش قیمت نفت خواهد بود، اما چنان که ادارۀ آمار گفته است برنامۀ اصلاحات ملی حکومت عربستان نیز می تواند تاثیر بسزایی بر روی کاهش کسری بودجه داشته باشدصندوق بین المللی پول در ماهِ اوریل گفت که اقتصادِ عربستان در سال 2016 تنها 1.2 درصد رشد خواهد داشت. این کمترین رشد اقتصادی عربستان در 7 سال گذشته خواهد بود. این رقم در سال 2017 به 1.9 درصد خواهد رسید. دسامبر گذشته عربستانِ سعودی کسری بودجه خود را برای سال 2015، 98 میلیارد دلار اعلام کرد که به دلیل سقوط قیمت نفت بود. درآمد پادشاهی عربستان در سال 2015، 608 میلیارد ریال سعودی (162 میلیارد دلار) تخمین زده می شود، که به نظر اختلافِ فاحشی با درآمد حاصل شده در سال 2014 دارد؛ چرا که مخارج حکومت در سال 2014، 260 میلیارد دلار اعلام شده است.

کالاهای ایرانی عجیب در لیست علاقه‌ی ژرمن‌ها

«روده، بادکنک و شکمبه حیوانات»، انواع خشکبار، گل‌های سرخ و همچنین گل محمدی از جمله اقلام عمده صادراتی ایران به آلمان هستند. به گزارش اقتصادنیوز، آلمان یکی از شرکای عمده تجاری ایران است. بر اساس آمارهای رسمی گمرک، آلمان به عنوان هفدهمین کشور در فهرست کشورهای عمده مقصد صادرات کشورمان در پنج ماهه آغازین سال جاری ثبت شده است. در این پنج ماه ارزش صادرات ایران به آلمان به مبلغی معادل 109 میلیون و 843 هزار دلار رسیده است.همچنین «شیره و عصاره شیرین بیان»، «سوماک (غیر از سوزنی) کارامانی، فرش‌ها (دست‌باف مانند غیرمذکور در جای دیگر)»، «گل خشک و گلبرگ تازه محمدی»، «ملامین»از دیگر اقلام عمده صادراتی ایران به آلمان هستند.

قیمت آپارتمان در محدوده فرمانیه

یک دستگاه آپارتمان نوساز 300 متری در خیابان مهمان دوست دارای 4اتاق خواب با قیمت 5 میلیاردو 100 میلیون تومان به فروش می رسد. یک دستگاه آپارتمان نوساز، 165 متری خیابان عسگریان دارای 3اتاق خواب با قیمت 2 میلیارد و 970 میلیون تومان به فروش می رسد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، همچنین یک دستگاه آپارتمان قدیمی در خیابان دیباجی با متراژ 153 متر همراه با 3 اتاق خواب ،درب ریموت کنترل، پارکینگ،انباری، آشپز خانه mdf و کفپوش سرامیک 3 میلیاردو 825 میلیون تومان به فروش می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
مردم ایران لیاقت بهترین ها را دارند واردات از چین توهین به ایرانیان است .
جنس درجه 3 امریکایی بهتر از جنس درجه یک چینی است
امریکا بد ولی کالای آن خوب و بهتر از جینی است
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
آیا می دانید تمامی محصولات اپل (دست کم آیفون) در چین تولید می شوند؟؟؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
ناشناس عزیز،محصولات اپل هیچکدام در چین تولید نمی شود.. فقط در چین اسمبل می شوند..
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
دوست عزیز که میگی اپل توی چین تولید میشه، تو خودت کیفیت اپل رو با گوشی های چینی مقایسه کن لطفا بعد اپل رو زیر سوال ببر
اپل در چین مونتاژ میشه نه تولید اون هم به دلیلی نیروی کار ارزانتره
چین جنس خوب داره ولی کسانی هستن که میرن جنس بنجول و بی کیفیت چین ورمیدارن میارن تو کشور نظارت کیفیت که الحمدلله نیست راحت بازار پر کردن از اون جنسی که اسم چین رو هم خراب کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل