بازدید 18196
۱
عصرانه اقتصادی؛

از «ورود 137 خودرو لوکس» تا «روزهای سیاه عربستان سعودی»

در این عصرانه، از رشد امروز شاخص بورس همراه با تحلیل بازار سرمایه و حاشیه‌های امروز بورس گفته‌ایم. در ادامه به سراغ آخرین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه، ارز و نفت رفته‌ایم. همچنین در این بسته اقتصادی، موضوعاتی همچون پیش‌بینی بانک‌های انگلیسی از رکود اقتصادی بعد از برگزیت، افزایش نرخ مرغ در بازار، افزایش بی‌سابقۀ قیمت پروازهای داخلی در عربستان، کارنامه پنج ماهه تولید خودرو و وضعیت صادرات۱۳۷خودروی بالای۲۵۰۰سی‌سی مطالبی را گردآوری کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 07 September 2016
در عصرانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سکه، طلا، ارز، نفت، و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در این عصرانه، از رشد امروز شاخص بورس همراه با تحلیل بازار سرمایه و حاشیه‌های امروز بورس گفته‌ایم. در ادامه به سراغ آخرین قیمت‌ها از بازار طلا، سکه، ارز و نفت رفته‌ایم. همچنین در این بسته اقتصادی از موضوعاتی همچون پیش‌بینی بانک‌های انگلیسی از رکود اقتصادی بعد از برگزیت، افزایش نرخ مرغ در بازار، افزایش بی‌سابقۀ قیمت پروازهای داخلی در عربستان، کارنامه 5 ماهه تولید خودرو ، وضعیت صادرات۱۳۷خودروی بالای۲۵۰۰سی‌سی مطالبی را گردآوری کرده‌ایم. در پایان از روزهای سیاه عربستان سعودی گفته‌ایم.



رشد شاخص با کمک لیدرهای گروه خودرو و پالایشگاه

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.06.17شاخص بازار اول با 45.91واحد افزایش به رقم 53931.90واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با افزایش 187.74واحد به رقم 166473.80 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس (وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 25.89 واحد افزایش به رقم 27337.60 واحد رسيد. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 72.61 واحدی به رقم 76742.20واحد رسید و شاخص کل فرابورس هم با افزایش0.10واحد به رقم 802.60واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 7866میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 778میلیارد ریال رسید.



تحلیل امروز بازار سرمایه

امروز در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن شاهد جو خرید بودیم و استقبال سهامداران از این گروه نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته بود.در گروه محصولات شیمیایی، شاهد معاملات اکثرا منفی و نیز تداوم کاهش حجم معاملات در این گروه بودیم.در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف دیروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه نسبت به روز کاری قبل کمتر بود. این گروه امروز در صدر گروه هایی بود که تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند به طوری که دو شرکت ایران خودرو و سایپا با بیش از 12 و 9 واحد،تاثیر مثبت بر شاخص داشتند. در گروه مواد و محصولات دارویی، شاهد معاملات اکثرا منفی وکم حجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم و حتی برخی شرکتها در نزدیکی صف فروش، امروز را به کار خود پایان دادند.در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات کم حجم تر  و اکثرا متمایل به منفی نسبت به روز سه شنبه کاری بورس  بودیم.


حاشیه های امروز بورس

از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد. در گروه خودرويى شنيده ها حاكى از نهايى شدن قرارداد فولكس واگن با يك خودرو ساز ايرانى ميباشد كه ظرف روزهاى آينده به بازار مخابره ميشود .در نمادهمراه اول شنيده هايى از ورود سرمايه گذار فرانسوى جهت خريد بلوك اين شركت در آينده نزديك به گوش مي رسد. در نماد وساپا (سرمایه گذاری سایپا) شنيده مي شود كه بلوك ولساپا به زودى توسط اين سرمايه گذارى خريدارى مي شود.

تحلیل تکنیکال از شاخص بورس

همان طور که نمودار زیر نشان می دهد، با توجه به اينكه شاخص در حال ساختن موج 5 است و موج 5 هم به عنوان يكي از امواج پيشرو  در حال تكيمل موج 4 از موج 5 بزرگ است؛ بنابراين در مرحله اول تا 77300 و مرحله دوم تا 76500 را مي توانيم به عنوان اصلاح رشد اخير شاخص بناميم و منتظر شروع موج 5 از 5 در مرحله اول تا حوالي 81700  ودر مرحله دوم تا 85000بنشينيم.

عصرانه اقتصادی


پیش‌بینی بانک‌های انگلیسی از تبعات رکود اقتصادی

دو مؤسسه تحقیقاتی اقتصادی انگلستان در پیش‌بینی‌های خود از رکود اقتصادی بعد از برگزیت و فروپاشی اقتصادی در این کشور بعد از برگزاری رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا، تجدیدنظر و اعلام کرده‌اند که وضعیت اقتصادی انگلستان بسیار بهتر از آنچه پیش‌ از این پیش‌بینی‌شده بود، در حال پیشروی است.

مؤسسه‌های «کردیت سوییس» و «مورگان استنلی» استدلال کرده‌اند، آخرین آمار و ارقام نشان می‌دهد که شانس کمی برای به وقوع پیوستن «رکود اقتصادی بعد از برگزیت» در این کشور در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ وجود دارد. به گزارش مهر، تحقیقات انجام‌ گرفته از سوی این دو بانک نشان داده است که سه بخش اصلی اقتصاد بریتانیا یعنی خدمات، تولید و ساخت‌ و ساز، نه‌تنها دچار رکود نشده؛ بلکه با افزایش میزان رشد نیز مواجه شده‌اند. با این‌ حال هنوز هم کارشناسان هشدار می‌دهند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند به معنای رشد اقتصادی پایین‌تر در ماه‌های آینده باشد.

قیمت جهانی طلا و نقره

امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با قیمت 1348.8 دلار معامله شد که نسبت رو قبل با 1.2 دلار کاهش داشت. همچنین هر اونس نقره در بازارهای جهانی با قیمت 19.99 دلار فروخته شد که این فلز گران بها نیز نسبت به روز گذشته با کاهش 0.14 دلاری مواجه بود.

سکه یک میلیون و ۱۲۴هزارتومان شد

بهای سکه طرح جدید در بازار تهران با ۴ هزار ۴۰۰ تومان افزایش یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

عصرانه اقتصادی

نوسانات قیمت طلا در پاییز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اعیاد قربان و غدیر تاکنون تاثیر محسوسی در بازار سکه و طلا نداشته است، گفت: قیمت طلا در پاییز پیش رو، نوسان خواهد داشت. محمد کشتی‌آرای در گفت وگو با مهر افزود: به طور معمول در پاییز هر سال به چند دلیل، نوسانات قیمت طلا بیشتر می‌شود؛ اول اینکه بیشترین تعداد جشنواره‌ها و نمایشگاههای طلای دنیا در فصل پاییز برگزار می‌شود و در این فصل که سه ماهه پایانی سال میلادی است، ضمن اینکه معمولا تسویه حساب‌ها و فعال شدن بازارهای نفتی رخ می‌دهد و بر همین اساس، در سه ماهه آینده، قیمت طلا، بیشترین نوسان را در طول سال دارد.

قیمت جهانی نفت در بازار

امروز در بازارهای جهانی هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با 45 دلار و 19 سنت معامله شد که نسبت به روز گذشته 28 سنت افزایش داشت. همچنین هر بشکه نفت خام برنت 47 دلار و 69 سنت فروخته شد که 33 سنت نسبت به روز قبل افزایش داشت و هر بشکه نفت خام اوپک با افزایش 2 دلار و شش سنتی به رقم 43 دلار و 57 سنت رسید و فروخته شد.

نبض قیمت دلار، یورو و درهم امارات

در پايان معاملات امروز هفدهم شهریورماه در بازار آزاد ارز ايران، قیمت هر دلار آمریکا 7 ريال نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به 35 هزار و 494 ريال رسيد و ارزش برابري هر يورو در برابر ريال هم به 39 هزار و 713 ريال رسيد كه نسبت به ديروز 46 ريال کاهش قيمت را نشان مي‌دهد همچنین درهم امارات هم نسبت به دیروز با افزایش 14 ریال 9 هزار و 702 ریال قیمت گذاری شد.


افزایش نرخ مرغ در بازار

مهدی یوسف‌خانی از افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به روزهای ابتدایی هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: امروز (چهارشنبه) نرخ مرغ زنده به صورت نقدی در تهران و مازندران ۵۲۰۰ تومان است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت وگو با مهر اضافه کرد: نرخ مرغ آماده به طبخ نیز در عمده‌فروشی‌های درب کشتارگاه  ۷۰۰۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی ۷۱۵۰ تومان و فروش درب واحدهای صنفی ۷۸۰۰ تومان است.

افزایش بی‌سابقۀ قیمت پروازهای داخلی در عربستان

مالیات بلیت پروازهای داخلی عربستان به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافت. روزنامه مکه چاپ عربستان اعلام کرد، شرکت هواپیمایی این کشور مالیات بلیت پروازهای داخلی را به 50 ریال (بیش از 13 دلار) افزایش داد.روزنامه مکه افزود: مالیات بلیت پروازهای داخلی از سال 2010 تا چندی پیش 15 ریال (4 دلار) بود.ا ین روزنامه خاطرنشان کرد، مبلغ مالیات به هیچ وجه به خریدار بلیط پروازهای داخلی مسترد نخواهد شد.

کارنامه پنج ماهه تولید خودرو به روایت نمودار و جدول

آخرین آمار تولید خودروهای سواری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده نشان می‌دهد تولید پژو 206 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.2 درصد و تولید پژو 405 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 25.5 درصد افزایش یافته است. به گزارش اقتصادنیوز، سمند افزایشی 10.3 درصدی و پراید افزایشی 10.1 درصدی را تجربه کرده‌اند. تولید S300 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 29.6 درصد افزایش داشته است. تولید تندر – 90 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه 159 درصدی را داشته است.



صادرات ۱۳۷خودروی بالای۲۵۰۰سی‌سی منتفی شد

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور تصریح کرد: بر این اساس ۱۳۷ خودروی مد نظر می‌تواند از طریق مزایده و مذاکره به داخل کشور وارد شود.

روزهای سیاه عربستان سعودی

به دنبال بحران مالی و مواجه شدن با کسری شدید بودجه، عربستان سعودی 20 میلیارد دلار از پروژه‌هایش را نیمه‌کاره رها می‌کند. 


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان به دلیل ورود به جنگ با یمن و تجاوز گسترده به آن کشور در یکسال و نیم گذشته و نوسانات قیمت نفت با کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کند و اکنون برای جبران سیاست های غلط خود به دهها طرح محدود کننده روی آورده است. روزنامه السفیر به نقل از خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرد عربستان سعودی همچنین درصدد است یک چهارم از بودجه‌های وزارتخانه‌های این کشور را کاهش دهد.پایگاه تحلیلی-خبری بلومبرگ نوشت طبق گفته سه فرد آگاه، دولت عربستان در حال بازبینی هزاران پروژه‌‌ به ارزش 260 میلیارد ریال عربستان (69 میلیارد دلار) است و احتمالاً یک سوم از این پروژه‌ها را به واسطه این کسری بودجه لغو کند.

دو نفر از این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند که این گونه اقدام ها به مدت چندین سال بر بودجه تأثیر می‌گذارد. طبق گفته این افراد، یک طرح جداگانه عربستان نیز شامل ادغام وزارتخانه‌های دولتی و حذف برخی وزارتخانه‌ها می‌شود.عربستان بعنوان بزرگترین صادرکننده نفت، در حال برداشتن گام‌های بی‌سابقه‌ای به منظور مهار کسری بودجه که در سال گذشته میلادی معادل 16 درصد تولید ناخالص داخلی بود، است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
بزرگترین نقطه قوت عربستان صادرات نفتی 10 میلیون بشکه ای و ذخیره ارزی 700 میلیارد دلاری هست که در عین حال بزرگترین نقطه ضعفش هم محسوب میشود. در صورت جنگ با قطع صادرات نفتی عربستان از طریق حمله موشکی، این کشور با حاکمان و مردم تن پرور که نگران سرمایه هاشون هستند و با داشتن ارتش مزدور و اجاره ای به زودی دچار بحران و فروپاشی خواهد شد. جهان و قدرتهای جهانی نیز بواسطه حمایت عربستان از تروریسم و ماجرای 11 سپتامبر و ایجاد طالبان، القاعده و داعش بشدت خواهان از بین رفتن این شچره خبیثه میباشند. بنابراین عربستان روزهای سختی را میگذراند و آینده خوبی در انتظار حاکمان وهابی آن نمیباشد. این رجز خوانی ها و تلاشهای مذبوحانه نیز دلیلی بر وفق مراد نبودن اوضاع برای آل سعود می باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار